Inlägg från: Hanniz74 |Visa alla inlägg
  • Hanniz74

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej. Hoppar in här hos er. Är 39 år o gravid med tvillingar, 14+0 idag. Gjorde KUB i tisdags med goda resultat och känner att jag äntligen vågar börja se framåt och tro att det ska gå bra. Tyvärr har jag grymma foglossningar o använder kryckor sen två veckor tillbaka :( illamåendet har dock gett med sig och nu längtar jag efter att få bli trebarnsmamma och att se min fyraåriga dotter som storasyster.

• Hanniz74

Tack snowgirl. Ja det känns lite omtumlande med två små till, vi som nästan gett upp hoppet om syskon.

• Hanniz74

Tack för gratulationerna. Kia: har mått väldigt mycket mer illa och även haft rejält med växtvärk vilket jag inte hade med dottern. Sen att magen inte gick att dölja från v 6 har kanske också med tvillingar att göra. Usch, jag lider med er som går och oroar er för ev missfall. Känner att jag först nu börjar slappna av lite även om vad som helst kan hända när som helst. Håller alla mina tummar och tår för att allt ska gå bra för er alla.

• Hanniz74

Sessan: det är tvåäggstvillingar och därmed betydligt mindre riskfyllt, puh! De kom till via ivf så "risken" har ju funnits men det var minst sagt omtumlande att få beskedet. Det medför ju en hel del förändringar, ny bil, två av allt, ny barnvagn osv. Men jag hoppas att dubbelt så mycket kärlek ska väga upp dubbelt så mycket arbete.

• Hanniz74

Sessan: jag lider med dig, så jobbigt med en partner som inte ställer upp och förstår vad det innebär att vara gravid. Hoppas han snart vaknar upp och inser hushållsarbetet bara är en liten del av processen att bli föräldrar och att han dock kan göra det när du ändå gör den tyngsta biten.

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35