Inlägg från: TjabooPeople |Visa alla inlägg
  • TjabooPeople

Gravidtråd för oss som är över 35

Är det okej att en blivande pappa är med och skriver?

• TjabooPeople
    Patricia4 skrev 2013-12-26 08:22:44 följande:
    Hej

Ja jag tycker att det vore kul med en man i denna tråd som delar med sig av sin resa att bli pappa:) är det andra barnet?

Vad tycker ni andra tjejer?

Tack Patricia, det är vårt 3:e barn (femte egentligen) har tvillingar sedan innan.
  • TjabooPeople
    Patricia4 skrev 2013-12-26 10:02:51 följande:
    Tolkar det som ni mist två :(

Hur långt har ni kommit i denna graviditet?

Orkar du läsa om våra krämpor, för det är mycket sånt snack;)

En graviditet är verkligen en helkroppsupplevelse :)

Ja, vi misste våra tvillingpojkar i v23. Vårt första försök också. Det var den hemskaste veckan i mitt liv.

Vi är i hm v22 tror jag. Bf i skiftet april maj.

Oroa dig inte är bra på krämpor
  • TjabooPeople
    Snowgirl skrev 2013-12-26 10:56:52 följande:
    Tjaboopeople, beklagar eran förlust av tvillingarna. Vi har också mist ett barn i v 23. Vi har en dotter i livet och nu är jag gravid igen i v6.
    Tack Snowgirl. Då får man säga grattis :)
    Patricia4 skrev 2013-12-26 11:55:19 följande:
    Sorgligt med era tvillingar:(
    Men välkommen till vår tråd :)

Känns bra när man blir så välkomnad till er, tack Patricia4
  • TjabooPeople
    Scarlett01 skrev 2013-12-26 21:49:18 följande:
    Nu sitter jag i köket och grinar för att jag inte kan gå och duscha som jag skulle vilja... Anledningen att jag inte kan det är för att en av katterna har bajsat på lådan inne på badrummet, jag får inte tömma och sambon är ute... Kan inte vara därinne för lukten får mig att kräkas... Så nu sitter jag vid köksbordet och grinar... Och mår illa... Och tänker på att det är 7! Veckor sedan jag var hungrig och sugen på att äta något... 7 veckor sedan jag inte mådde illa vareviga dag... Och ja! Jag tycker synd om mig själv idag

Stackars. Men jag har ett par tips till dig. Använd en kökshandduk för att tömma, och skaffa sedan vita andningsskydd. Det skyddar mot det otäcka
  • TjabooPeople
    Tezza skrev 2013-12-29 22:00:53 följande:
    Hej!!

Tänkte hoppa på den här tråden!! Är 35 år och väntat mitt andra barn nu i v 19+5! Min son är född sep-12. Han föddes i v 32. Var på ultraljud före jul och allt såg bra ut!! Sn härlig känsla när man får se och veta att allt ser bra ut!!

Välkommen hit Tezza.

Vad skönt att allt var bra med er.
  • TjabooPeople
    jenny gr skrev 2014-01-08 12:58:47 följande:
    Härligt, den blir säkert topp. Vi behövde prioritera strlk ihopfälld så vi får in den i bilen . Lite ont om plats när man är 6 i fam redan och snart 7. För en bebbe tar ju inte så mkt plats med alla sina grejer... :p För oss blev det då en bugaboo buffalo. Jobbigt att vänta en hel vecka på svar på fvp! Hoppas det går bra!
    Har du sett hur liten smile blir när du fäller ihop den ?. chassit tar nästan ingen plats alls. Vi hade med storleksbekymmer, eftersom grabben sitter i rullstol. Och den går inte att fälla ihop ännu :)
    Liggdelen kan även den fällas ihop så den blir i princip platt :) Och har en smidigt bärhandag i suffletten :)
  • TjabooPeople
    jenny gr skrev 2014-01-08 13:11:22 följande:
    Den låter ju xå riktigt bra! Hoppas vi blir nöjda båda, min kommer imorgon. Ska bli spännande! Förstår det blir ont om plats för er med en rullstol xå, den går alltså inte fälla ihop? Hur gammal är pojken?
    Han är nu 6, fyller sju i oktober, och nej man kan montera av hjul och fälla ned ryggen, men inte mera. sorgligt nog. Men bättre än inget.
    Förstår att du tycker det är spännande.
    Patricia4 skrev 2014-01-08 13:21:55 följande:

Helt sjukt, drömde inatt att vi fick en brio smile av min brorsa...Glad. Vilket sammanträffande! Blev helt häpen när jag såg er diskussion om barnvagn...kul!
    Ja, det var ju ett otroligt sammanträffande. Den är grymt snygg :)
  • TjabooPeople

Tycker Kronans vagnar, speciellt de med samma namn, tål inte den där "armen" som sticker upp fram till. usch, City är okej, lätt och blir rätt liten hopfälld.

• TjabooPeople
    jenny gr skrev 2014-01-08 16:19:22 följande:
    Joggingvagn, låter grymt! Från vilken ålder kan man börja använda den?
    Använder du mjuklift och den går att lägga helt ned, hur tidigt som helst. Vi hade en dublewave tvillingvagn med mjuklift, fungerade superbra
  • TjabooPeople
    jenny gr skrev 2014-01-08 16:37:05 följande:
    Jag har en mjuklift, tack för tipset! Saknar att springa, kanske för att det verkligen inte går nu.. Kanske kommer ta tid att komma igång med löpning sen med, men nu är jag så sugen! :)
    Vad hindrar att du springer nu ?
  • TjabooPeople
    jenny gr skrev 2014-01-09 11:54:31 följande:
    Ha ha ja just nu inne i en period av andfåddhet & trötthet. Totalt orkeslös! Kan sova hur mkt som helst, fast det e ju ingen skönsömn direkt :o Jag längtar efter bebis :) Har du fått flera missfall P? När har du bf? Och du TP? Vagnen kom hemlevererad idag på morgonen, ska bli kul att packa upp och montera ihop ikväll.
    Skojs, vet inte när vi får hem våran. Hoppas bara den hittar hit innan bebisen. Är tydligen en väldigt populär vagn. Och köer på den :)
  • TjabooPeople
    jenny gr skrev 2014-01-09 13:08:33 följande:
    När har du BF då?
    Gissar att det är mig du menar, vi har BF i skiftet april maj
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35