Inlägg från: Snorpan7801 |Visa alla inlägg
  • Snorpan7801

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej! Har 2 barn, 13 och 1år. Det tredje kommer den 4 Juli om allt går vägen... Har gjort moderkaksprov, då det fanns hög risk för trisomi 13, var blodprovet som drog ner mitt resultat på kub... Denna väntan på svar är hemsk! Jobbigt att man ska gå och oroa sig för saker när man är gravid med det är väl en del av föräldraskapet, det fortsätter ju även när barnen växer upp

• Snorpan7801
    Patricia4 skrev 2014-01-04 14:43:45 följande:
    Skickar en kram! Vet inte om jag vågar mig på kub och moderkaksprov etc. Vet inte om jag fixar den där väntan ??! Två veckor va? Men du har rätt i att oron finns där hela tiden ändå.

Men efter mina missfall tänker vi lite grann att vi kommer nog att behålla oavsett.. Varför då utsätta sig för oron? Jag vet inte alls. Omen vecka har jag säkert ändrat mig och gör kub :/ önskar dig lycka till !

Förstår dig om man inte vill gör kub... Kan ganska ofta vara missvisande, men gjorde det nog mest för att få se den lilla var inte alls beredd på detta... Det var mitt blodprov som drog ner resultatet och lite min ålder också kanske. Om det visar sig att att barnet har trisomi, så lever det inte länge utanför mig... Skulle aldrig klara av att gå 9 månader och sen föda ett barn som inte kommer att överleva

Dock tyckte jag att mkp var mindre smärtsamt och obehagligt än vad jag trott. Läkaren var duktig och sa att missfalls risken är väldigt liten. De hade haft 2 missfall förra året på över 800 gjorda. Kan ha varit andra orsaker en provet som framkallat missfallen också. Dock är denna väntan extremt jobbig, ska ta ca 6-7 arbetsdagar, men nu har det ju varit röda dagar också...

Ibland önskar jag att jag aldrig gjort kub, bara för att slippa oron, så jag förstår dig precis!

Kram
  • Snorpan7801

Känner verkligen med er som varit med om hemska/ trista saker! Håller tummarna att allt ska gå vägen för oss alla! Så 2014 blir ett bra år

• Snorpan7801
    Granada skrev 2014-01-04 23:47:51 följande:
    Tack för välkommnadet. Tyvärr har jag fâtt en blödning pâ kvällen. Vet inte vad det blir av detta. Har haft massor av hosta och hoppas pâ att det kan har fâtt nàgot blodkärl att brista men jag känner mig inte helt hoppfull Âker in till akuten imorgon sâ fâr vi se...

Hoppas allt går bra för dig idag! Håller tummarna! Leppardette: Du kan även gör moderkaksprov om du bestämmer dig att du vill. Det kan man gör efter v.11, fostervattenprov tror jag är efter. v.15. Dock "måste" man ju inte göra det. Ibland känns det lite jobbigt att ens ålder hela tiden ska spela så stor roll...
  • Snorpan7801
    Granada skrev 2014-01-05 13:15:06 följande:
    Det gick âr skogen. 3:e MA't pâ raken Hade stannat av i v 8. Orkar man försöka igen?

Beklagar! Så tråkigt:( hoppas du orkar igen
  • Snorpan7801
    Leppardette skrev 2014-01-06 02:07:44 följande:
    Fast jag tänker mig att jag är i mycket bättre form/skick än många 20-åringar. Det borde väl ändå vara värt något. :-/

Det tror jag absolut är värt mycket???? har provat både föda barn i 20 års ålder och senare i livet. Sån skillnad har det inte varit. Denna gång har jag haft lite otur, då mitt blodprov och ålder drog ner resultatet... Därför blev det moderkaksprov. Jag har många vänner som fått barn efter 35 och det har gått toppen????
  • Snorpan7801

Är så glad just nu fick svar på moderkaksprovet och allt såg bra ut!!! Äntligen kanske man kan få njuta av att vara gravid nu

• Snorpan7801
    Scarlett01 skrev 2014-01-07 09:43:01 följande:
    BM ringde nyss med svar på KUB (fick ju vänta på svar eftersom de tappat bort mina prover)

Vi fick låg risk inte för att jag varit orolig egentligen, men skönt ändå! Vi fick 1:8000 på Downs, och 1:20 000 på de två andra avvikelserna Bra start på dagen

Härligt! Grattis!!
  • Snorpan7801
    Kaa76 skrev 2014-01-07 16:03:00 följande:
    Här fortsätter det med blödningar av och till :(  Var inne i torsdags, och då såg allt bra ut, hjärtat slog som det skulle osv.  I går började jag blöda igen, blödde i två,tre timmar, men sedan slutade det igen. (så som det gjort de andra gångerna med.) Men det skrämmer ju skiten ur mig varje gång!  Mådde inte alls så illa i går som jag gjort innan heller, samma sak idag. Fast nyss så spydde jag, så det är nog ok ändå, men det är rätt tärande med dessa förbaskade blödningar. Jag skall på inskrivning på MVC i morgon, hoppas de kan hålla lite mer koll på det där, känner att jag inte riktigt orkar med denna oro :(

Det ska säkert gå bra för dig! Håller tummarna!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35