Patricia4 skrev 2014-01-04 14:43:45 följande:
Skickar en kram! Vet inte om jag vågar mig på kub och moderkaksprov etc. Vet inte om jag fixar den där väntan ??! Två veckor va? Men du har rätt i att oron finns där hela tiden ändå.
Men efter mina missfall tänker vi lite grann att vi kommer nog att behålla oavsett.. Varför då utsätta sig för oron? Jag vet inte alls. Omen vecka har jag säkert ändrat mig och gör kub :/ önskar dig lycka till !
Förstår dig om man inte vill gör kub... Kan ganska ofta vara missvisande, men gjorde det nog mest för att få se den lilla

var inte alls beredd på detta... Det var mitt blodprov som drog ner resultatet och lite min ålder också kanske. Om det visar sig att att barnet har trisomi, så lever det inte länge utanför mig... Skulle aldrig klara av att gå 9 månader och sen föda ett barn som inte kommer att överleva
Dock tyckte jag att mkp var mindre smärtsamt och obehagligt än vad jag trott. Läkaren var duktig och sa att missfalls risken är väldigt liten. De hade haft 2 missfall förra året på över 800 gjorda. Kan ha varit andra orsaker en provet som framkallat missfallen också. Dock är denna väntan extremt jobbig, ska ta ca 6-7 arbetsdagar, men nu har det ju varit röda dagar också...
Ibland önskar jag att jag aldrig gjort kub, bara för att slippa oron, så jag förstår dig precis!
Kram