Inlägg från: Granada |Visa alla inlägg
  • Granada

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej allihop! 
    Har smygläst trâden en tid, men med 2 Ma'n pâ raken sâ har jag svârt att ta steget in i trâdar. Vill ju inte förbittra trâden med misfalls oro Skäms Ser dock att detär flera med trâkiga erfarenheter av högst varierande grad, sâ jag tar modet till mig och hoppar in Glad

Jag är 39 âr med 2 pojkar sedan tidigare, 5 och 6 âr.  Är i vecka 11 nu och har gjort ett tidigt VUl i v: 7 och dâ var allt OK. MA'na har satt sina spâr sâ jag litar ju inte fullt ut pâ att allt fortfarande är OK men jag är ändà ganska lugn denna gâng. Har KUB den 17 januari sâ inte sâ lângt kvar. 
    Bor i Spanien och ägnar mig förutom ât familjen ocksâ ât ett heltidsjobb och är ett "privat uppsamlingshem för hemlösa djur" sâ min dagar är fullsmäckade kan man säga.

• Granada

Tack för välkommnadet. Tyvärr har jag fâtt en blödning pâ kvällen. Vet inte vad det blir av detta. Har haft massor av hosta och hoppas pâ att det kan har fâtt nàgot blodkärl att brista men jag känner mig inte helt hoppfull Âker in till akuten imorgon sâ fâr vi se...

• Granada

Det gick âr skogen. 3:e MA't pâ raken Hade stannat av i v 8. Orkar man försöka igen?

• Granada
    Patricia4 skrev 2014-01-04 14:39:10 följande:
    Hej
    Välkommen ,vad kul med så många nya! Känner igen mig med att knappt våga sig in i trådar.. Men den här tråden startade jag redan med förra graviditeten som slutade med missfall men den känns självklar och med härligt gäng med mycket erfarenheter.
    Så du bor utomlands? Älskar Spanien, favorit resmålet för vår familj. Min yngsta pojke är 6 år :)

Nyfiken på ditt hemlösa djur projekt, hur funkar det??
    Projekte funkar sâ där Alla hemlösa d¡jur som kommer hem till mig fâr stanna Har 5 hundar och 10 katter just nu. Även 10 "vildkatter" som jag kastrerat och matar men de kommer inte in i huset. De är för skygga. Har en liten fadder verksamhet med nâgra faddrar som stödjer ekonomiskt men det är inte sâ mycket, men bättre än inget
  • Granada
    Snowgirl skrev 2014-01-05 13:22:32 följande:
    Granada, Så ledsamt Nu bor du inte i Sverige, men här kan man få göra missfallsutredning efter tre missfall. Annars kan du kanske söka privat? Jag har hört att de ofta är bättre på dessa utredningar utomlands. Jag förstår tankarna om att orka försöka igen, men ta inget beslut nu. Låt sorgen ta den tid det tar och fundera senare på hur ni ska göra sedan är mitt råd. En varm kram till dig!
    Ja, jag vet inte... Med 2 friska barn efter normala graviditeter vet jag inte vilken hjälp man kan fâ. Jag är ändâ 39 sâ det kan vara ren "otur" . Vi försöker säkert igen. Jag har ju hittills blivit gravid pâ 1:a försöket alla 5 gânger sâ tillslut ska det väl gâ hela vägen med en 3:a ocksâ?
  • Granada
    Insanejane77 skrev 2014-01-05 13:41:12 följande:
    Åh vad tråkigt, beklagar! Rynkar på näsan Om det är någon tröst så hade jag med tre missfall på raken och sitter och och jäser i v 17 plötsligt med min 5e graviditet. Hoppas det tar sig fort igen! Lycka till{#emotions_dlg.flower}
    Gjorde du nâgon utredning? Känslan säger mig att det är otur, det känns inte som nâgot är fel(inga proppar i moderkaka eller fel pâ de missfallsrester som analysterats tidiagre tex). Ja ja, en dag i taget..
  • Granada
    Kaa76 skrev 2014-01-05 14:09:46 följande:

Beklagar! Vad jobbigt :( Fick två missfall på raken nu i höstas, men nu verkar det gå vägen (eller ja, allt ser i alla fall bra ut just nu.)  Det tär en massa på en.  Jag har också barn sedan innan men de tyckte ändå att missfalls utredning var något jag borde göra (innan de konstaterat att allt såg bra ut denna gång.) så du kanske skall höra dig för?  Det tär något fruktansvärt på en när det upprepas :(
    Tack, jag ska absolut frâga vid uppföljningen. Har även en möjlighet till privat sjukvârdsförsäkring genom jobbet och ska nog ta den dâ det ger en del förmâner när det gäller graviditer och uppföljning  
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35