Inlägg från: MiCorazon |Visa alla inlägg
  • MiCorazon

Gravidtråd för oss som är över 35

zizuna skrev 2014-01-05 18:13:45 följande:
    Har nu haft väldigt mycket yryck mer mot blygbena och jar jätte ont där. Kännt att han borrar ner sig mer och mer men behöver det betyda att jag kommer föda tidigare eller har ni andra samma känsla där nere. Typ att snart kommer väl huvudet ut :/ hade fler sammandragningar igår men ej alls idag. Tusen tack i förhand för alla svar och råd/tipsen.
    är i vecka 32
    Jag är i vecka 31 och har jättemycket sammandragningar och värkar och känner också som dig ibland. Vet inte om det beror på åldern, är 35 år, men hoppas själv på att bebisen stannar lite längre. Dock känns det skönt att man ändå kommit ganska långt i graviditeten så den största risken för en prematur förlossning har minskat. Alltså att bebisen är ju faktiskt ganska klar nu och det brukar inte bli några problem om de kommer för tidigt efter v 30.
    Jag kan knappt göra något på dagarna utan att det börjar göra ont så hoppas de sista veckorna kommer gå snabbt.
    Försök vila så mycket och stressa ner. 

:)
  • MiCorazon
    Zimba78 skrev 2014-01-11 18:05:38 följande:
    Var och tittade på barnvagnar idag och tycker att Brio go verkar vara ett bra val. Någon som har några synpunkter eller erfarenheter av denna vagn så tar jag gärna emot dessa innan vi slår till.
    Hej Zimba!

Den ska vi också köpa, all tre delarna. Många av mina vänner rekommenderar brio go, de är supernöjda med den, och det är den jag känt mig mest bekväm med när jag testat i butik. Den känns smidig och lätt men samtidigt trygg och stabil. Ett plus är att liggdelen är placerad väldigt högt upp vilket är bra för mig och min sambo som är rätt långa båda två och handtagen är också justerbara på ett smart sätt. Det finns säkert många andra bra vagnar men tror att det handlar lite om ens egna behov och vad som är viktigt för just dig.
  • MiCorazon
    Zimba78 skrev 2014-01-12 16:13:33 följande:
    Jag tänker köpa en ny vagn. Eftersom man kommer att ha vagnen i tre år känns det värt investeringen. Sen har vi en tanke om att få två barn så få har vi barnvagn och alla andra bebisgrejer redan till barn nr 2 :) rätt eller fel? När vi var i butiken igår kände jag mig så felplacerad massa saker och jag har ingen aning om vad som behövs och vad man ska ha dem till.. Antar att man växer in i föräldrarrollen för just ju känns det som man är ute på hal is;) det är en sak att vara gravid men vi har nog inte förstått riktigt ännu att det kommer en bebis i juni. Och idag har vi varit på lägenhetsvisning så det kommer bli ett spännande år men ny lgh och en till familjemedlem. Längtar :)
    Samma här Zimba! Känner mig också en anings förvirrad över alla grejor man behöver köpa, ska ha barn i mars och har än så länge bara köpt lite kläder. Flyttar in i ny lägenhet den 1 feb så väntar med alla stora köp fram till dess...men kan erkänna att jag vet knappt vad man behöver. Blir till att sätta mig ner och skriva en lista snart.

Tror som du, att man växer in i det och att man faktiskt inte behöver köpa allt på en gång :) det får bli ut efter behov när lilla bebisen är här :)
  • MiCorazon
    Sessan78 skrev 2014-01-21 15:35:06 följande:
    KUB svaret var bra! Fina höga siffror, och en busig liten bebis i magen som inte alls ville ligga som ul-sköterskan ville. Verkar vara ytterligare ett envist barn! Känner mig i ett lyckorus!!!!
    Har inte ringt till sambon eftersom jag tycker att han kan visa mer intresse! Vi är ju faktiskt två om det här. Är så besviken på honom idag. Det var ju inte ens så att han hade något speciellt på jobbet idag och var tvungen att vara där...
    Tack för er uppmuntran och stöd. Känns skönt att få dela den här graviditeten med er iaf.
    Grattis vad skönt!!!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35