Inlägg från: MinM |Visa alla inlägg
  • MinM

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej! Jag är nyss fyllda 37 år och vill gärna hänga med i er tråd :)

Jag och min man har två döttrar på 13 och 9 år och denna gravidetet var oplanderad, men det ska bli mysigt med en bebis i huset igen om allt går bra.

Jag är i v. 12+3, hade en stor blödning för en vecka sedan. Var helt säker på att det var missfall på G, men åkte ändå till Gynakuten och fick då se ett sprattlande pyre och hjärta som slog.

Har tid för KUB imorgon, känns lite nervöst...får man svar direkt eller hur går det till ni som vet?

Annars mår jag illa mest hela tiden ( har jag gjort ända sedan början) känner mig andfådd och orkar inte göra mycket....jag småäter hela tiden för att minska på illamåendet och orkar bara inte motionera 

Ser fram emot att få följa med i denna tråd!

• MinM
    mwiksten skrev 2014-01-08 08:40:37 följande:
    Ska på fvp om två timmar nu!!  Börjar vara lite nervös faktiskt Tungan ute Inte för nålen utan för att jag ska se bebisen i magen igen. Och sen ska man vänta på provsvaren. Men när man fått svaren och varit på RUL så ska man väl ändå börja slappna av mera.
    Lycka till på fvp mwiksten!

---------------------------------------------------------------

Jag har nyss kommit hem från KUB och läkarundersökning.

Allt såg bra ut och fick resultatet 1/14 000 på down syndrom och ännu lägre på de andra två. :))) Så skönt att veta!
    Pyret sprattlade och var morgonpigg tyckte ULsköterskan

På läkarundersökningen kom vi överens om snitt som blir i v. 39 men det var vad jag ville också pga. omständigheterna!

Så glad idag!!
  • MinM
    Leppardette skrev 2014-01-14 01:31:01 följande:

Hej MinM, och grattis!

Nyfiken, varför ska du snitta? Jag har också funderingar på det, vore intressant att höra hur du/läkarna resonerar.

Jag födde min första dotter vaginalt och det gick jättebra och mådde prima efteråt.
    Med min andra dotter blev det planerat snitt pga. en stroke 1 år innan. Själva snittet gick bra men tiden efteråt var inte alls kul. Man får ju inte bära tungt eller träna...

Nu blir det planerat snitt igen pga. av samma orsaker som innan, läkaren vill inte utsätta kroppen för trycket.
  • MinM

Patricia: Massor av styrkekramar ! :(  <3

Kajsamupp: Välkommen hit!
    Jag är 37 år och väntar mitt tredje barn. BF 21/7
    Har två döttrar på 13 och 9 år.

• MinM

Emjh och Lindsey egot välkomna hit :)

Insanejane Lycka till på RUL idag, längtar själv till den dagen!

Jag hade bruna flytningar igår och även lite idag (v. 14), hoppas det inte utvecklar sig....

• MinM

Kajsamupp: Beklagar din pappas bortgång... *styrkekramar till dig och din familj*

Längtar så till RUL ..Vi har bestämt att få veta könet så efter det ska här börja planeras bebissaker inköp, LÄNGTAR!

• MinM
    Irmeline skrev 2014-01-23 14:44:37 följande:
    Tänker nog också be att få veta kön på RUL, känns inte som att vi behöver överraskningsmomentet denna gång ;)
    När har du RUL?

Har inte fått en tid än, men är i vecka 15 nu så det dröjer inte så länge till.
    Jag känner som dig, behöver inte överraskningsmomentet denna gång, utan det ska
    faktiskt bli kul att få veta innan vad det blir för kön så man kan planera utefter det. :)
  • MinM

Scarlett01: Jag har också huvudvärk dagligen, men för mig är det kroniskt. Så jobbigt när jag inte får ta min vanliga medicin pga. gravideteten och alvedon hjälper inte :( Så vila gäller för mig med...hade hoppats på att huvudvärken skulle lindras av gravideteten men icke...
    Hoppas att huvudvärken snart går över för dig Scarlett01 och vilket mysigt datum att få göra RUL på! :))

Jag är hungrig, hungrig, hungrig....GhAaaa!! Jag blir tokig på denna hunger....tycker att jag äter HELA tiden men ändå så sätter suget i magen in 15 min efteråt igen. Vaknar på nätterna av hunger, så måste alltid ha en smörgås och frukt bredvid sängen innan jag lägger mig.

Mest sugen på frukt och grönsaker i denna gravidetet, i mina två andra gravideteter var det bara choklad som gällde!  Även om jag äter minst en chokladkaka om dagen nu också för att stilla den värsta hungern nnan jag får mat i mig. ;) 

• MinM

Irmeline: Sant, har också hört och läst om det. Men eftersom varken alvedon eller ipren biter på min huvudvärk så tar jag det inte alls. Jag oroar mig mer för de andra medicinerna som jag måste ta ibland när jag inte längre kan utstå smärtan som för mig kan bli så intensiv och stark...
    ...min läkare på SMVC sa att jag kommer få göra fler UL även efter RUL pga. min situation och på så sätt hålla mer koll på hur fostret utvecklas och mår. Men känner mig ändå lika orolig för missbildningar....

• MinM
    Snowgirl skrev 2014-01-24 10:47:04 följande:
    Det gick inge bra på ultraljudet idag. Det fanns bara en hinnsäck stor som i v 6 och jag skulle ha varit i v 9+5 GråterLycka till ni andra. Jag har stått för en del av den dåliga statistiken så nu hoppas jag av hela mitt hjärta att det får gå bra för alla i tråden.
     tråkiga nyheter :( *kram*
  • MinM

Jag klarar inte av friterad mat, inte ens matosen. Skulle gå med mina barn till Max för de var sugna på hamburgare, men jag fick vända och gå tillbaka till bilen för att det luktade redan innan jag kommit innanför dörren till Max.

Kaffe dricker jag inte alls längre, känns inte lockande....men däremot dricker jag alldeles för mycket Cola :/

Med mina andra två barn gick jag upp mer än 20 kg, kom ihåg att jag vräkte i mig choklad då, deras födelsevikt var 3200 och 2900.

• MinM
    DragonWoman skrev 2014-02-04 22:12:30 följande:
    God kväll. Slutat blöda men har ont i magen fortfarande och bak i ländryggen. Imorgon runt halv 10 får jag iaf veta hur det ligger till.

Ska försöka sova lite mer inatt så man är mänsklig imorgon. Sov så dåligt inatt

Håll tummarna för ett bra vul iaf

God natt på er

Håller tumarna för er!! Lycka till
  • MinM

Lindsey: söt bild och grattis till en liten tös! Får mig att längta ännu mer efter min RUL tid om ca. 2 v. :)

Jag är inne i v. 17 nu och har gått upp 2 kg. Jag är som dig Scarlett, smalt bygd och det man märker är att magen och tuttarna framförallt har blivit större.
    I mina två andra gravideteter har jag gått upp över 20 Kg...jag tror det kommer bli lika denna gång också då jag samlar mycket vatten i kroppen i slutet av tiden.

• MinM

Åå så söta bilder på bebbarna!!
    Frågade också efter att få veta könet på KUB, men det var för tidigt att säga...men om mindre än två veckor så får vi svaret (hoppas jag) :))

• MinM
    Scarlett01 skrev 2014-02-13 13:09:22 följande:
    Är i v 19 nu, på lö v20... Har en ganska aktiv liten krabat i magen Ska på RUL imorgon och börjar bli nervös över det :-P

Lycka till!!!! *spännande*
  • MinM
    Scarlett01 skrev 2014-02-14 11:13:14 följande:
    Nyss hemkommen från RUL Allt såg jättefint ut och datumet stämde nästan, blev framflyttad 2 dagar till 14/7. Moderkakan låg fint i bakvägen så det är därför jag kan känna så mkt sparkar redan. Känner mig oerhört lättad och glad att allt såg så fint ut!
    Vi ska få en liten tjej

Åååå vad härligt! Grattis till en liten tös :)))
  • MinM
    plopp76 skrev 2014-02-18 10:07:52 följande:
    Det gick bra idag :) Den lilla for runt och levde om där inne. Dom gjorde undersökning och konstaterade att moderkakan ligger vid mynningen till livmodern och därav blödningen. Hon såg att det låg klumpar i livmoderhalsen, dom kommer att komma ut under ett par dagar troligtvis så jag ska inte bli rädd. Hon sa att allat annat såg fint ut. Hjärtat slog och det viftades på som sjutton :) Klumparna är rester av en blödning så det kommer att komma ut så småningom.

Har ett återbesök om två veckor, läkaren ville se så klumparna försvinner och att moderkakan växer med livmodern uppåt som den ska. Hon sa att jag inte ska vara orolig utan ta det lugnt ett par dagar och bara prioritera mig själv.

SÅ lättad! Och ändå har jag ju läst om just detta... men man stressar ju igång ändå. Usch vilken pärs nu senaste dygnen. Men nu ska jag bara kolla OS, lyssna ljudbok och njuta av att ha sett den lilla plutten där inne!

Ååå vad härligt Plopp76!!!
  • MinM

Om nån timme är det dax för RUL!!
    Ska bli så spännande att se lill*n igen, och få veta könet ;)

• MinM

Allt såg normalt ut på RUL idag och det blir en liten tjej :D

• MinM

Tack alla, känns som man lämnat fosterstadiet och istället nu väntar ett barn....eller hur man nu ska förklara sig :) Det känns lugnare och allt är rosa moln :D

Välkommen Tusa, Lina77, Irrationell, underbart och grattis till er!!! Skrattande

Plopp, hoppas illamåendet snart ger med sig.*kram*

Är i vecka 19 nu och jag känner inte alls av bebben så mycket från magen, tror jag kände mer i samma vecka med de andra två barnen. Hur är det med er andra, vad känner ni?

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35