Inlägg från: jenny gr |Visa alla inlägg
  • jenny gr

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej, är xå ny i tråden, är 38 & väntar mitt 3:e barn. Har 2 sen tidigare med en annan man. 2 killar, 11 & 7 år plus 2 bonuskillar, 10 & 7 år. Är super gravid, BF 1:a feb. Hade glömt hur jobbig sista månaden är, man är så otymplig, klumpig & andfådd! Samt sover dåligt. Samtidigt som man vet att det inte är så långt kvar tills man får hålla sitt lilla knyte i famnen. Kul att få höra om andra i snarlika åldrar! Någon som bor i Sthlm?

• jenny gr

Tack :) Ja snart bebis, ska bli skönt för som jag skrev så minns jag inte att jag va så här stor och klumpig de andra 2 gångerna . Det är ju iofs ett tag sen sist! Det är en kille till. Varför göra tjejer när vi e bäst på killar.. ;) Han kommer ha 4 härliga storebrorsor som ser efter honom iaf. Fin bild du hittade där Patricia :) Vi beställde då barnvagn igår, expediten tyckte det verkligen var dax för det när jag berättade när bf är:) Vad köpte ni för någon TP?

• jenny gr

Härligt, den blir säkert topp. Vi behövde prioritera strlk ihopfälld så vi får in den i bilen . Lite ont om plats när man är 6 i fam redan och snart 7. För en bebbe tar ju inte så mkt plats med alla sina grejer... :p För oss blev det då en bugaboo buffalo. Jobbigt att vänta en hel vecka på svar på fvp! Hoppas det går bra!

• jenny gr

Den låter ju xå riktigt bra! Hoppas vi blir nöjda båda, min kommer imorgon. Ska bli spännande! Förstår det blir ont om plats för er med en rullstol xå, den går alltså inte fälla ihop? Hur gammal är pojken?

• jenny gr

Joggingvagn, låter grymt! Från vilken ålder kan man börja använda den?

• jenny gr

Jag har en mjuklift, tack för tipset! Saknar att springa, kanske för att det verkligen inte går nu.. Kanske kommer ta tid att komma igång med löpning sen med, men nu är jag så sugen! :)

• jenny gr

Jag e i vecka 37 och känner mig rätt osmidig om man säger så. Kan knappt promma utan en massa sammandragningar :o

• jenny gr

Ha ha ja just nu inne i en period av andfåddhet & trötthet. Totalt orkeslös! Kan sova hur mkt som helst, fast det e ju ingen skönsömn direkt :o Jag längtar efter bebis :) Har du fått flera missfall P? När har du bf? Och du TP? Vagnen kom hemlevererad idag på morgonen, ska bli kul att packa upp och montera ihop ikväll.

• jenny gr

Jobbigt Patricia, håller tummen för dej den här gången! Illamåendet går säkert över Plopp, i de flesta fall gör det ju det! Själv har jag en sån graviditet med illamående HELA tiden. Nu e jag i vecka 37. Hade även så när jag väntade mitt första barn :P Vi är en väldigt liten procent som mår så dåligt men snart är det passerat :) Håller med insanejane, Zizuna, byt BM el säg ifrån på en gång! Ska snart iväg på gravidmassage. Det kan jag varmt rekommendera, särskilt i slutet av graviditeten. Det är en fantastisk känsla att få lägga sig "på" magen :) Satte ihop vår Bugaboo Buffalo igår kväll förresten, den blir/är grym. Och supersnygg. Det blev en helsvart, lite tråkigt kanske men jag gillar stilrent plus att man lätt kan bryta med färg på filt, skötväska el annat. Tur att vi alla har olika smak och inte går omkring med likadana vagnar och färger! Hoppas ni alla får en mysig helg med barn, utan, med man/kvinna eller utan! Jag och min sambo har en egen myshelg utan barn (4 tillsammans i vanliga fall).

• jenny gr

Ett tips till er med illamående som inte går över. Jag fick Primperan utskrivet av min läkare mot extremt illamående och uppkastningar varje dag. Fick den som ett stolpiller . Den tillsammans med lergigan comp hjälpte mig iaf. Den är ganska stark dock och man blir väldigt trött av den. Men hellre trött än kroniskt illamående! :)

• jenny gr

Svårt val Patricia, men frågan är när du ska på nästa besök till bm? För om du inte kollar nu kommer du kanske ändå nojja tills du ska på nästa besök. Då är d kanske bättre att kolla nu för då vet du att om du inte ser d lilla hjärtat slå så har det en naturlig orsak (troligtvis!). Så jag skulle nog kolla :) Lycka till iaf!

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35