Inlägg från: 111 |Visa alla inlägg
  • 111

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej! Har följt denna tråd ett tag, men hoppar in nu. Är i vecka 26 och väntar mitt fjärde barn, en flicka. Jag förlorade en flicka i vecka 38 för drygt 15 månader sedan. Så denna graviditet är orolig. Går på spec.mvc med täta BM-besök och många ultraljud och läkarbesök.

• 111
    PoL skrev 2014-04-18 18:35:51 följande:
    Välkommen! Beklagar det du råkat ut för, förstår verkligen att du behöver ha extra koll för trygghetens skull! Går det bra om jag frågar vad som hände? Hur gammal är du förrresten? Jag är 40 och väntar tredje barnet

Insanejane77 skrev 2014-04-19 23:42:15 följande:
    Beklagar innerligt din förlust! Vet hur det är då jag själv förlorade en dotter i v 37 fast för drygt 2 år sedan. Jag upplever precis samma som dig, att den här graviditeten är väldigt orolig och dramatisk och det är ett fasligt spring på sjukhuset med många ultraljud osv. Men nu måste det gå vägen för oss här! nu SKA det gå!  Min dotter dog i magen för att jag fick havandeskapsförgiftning och HELLP-syndrom som blev odiagnosticerat. Vad hände i ditt fall? Jag går in i v 32 i morgon, hjälp vad tiden går fort!

Tack. Beklagar även din förlust Insanejane77. Jag är snart 41 år. Min lilla tjej fick navelsträngen runt halsen och ströp sig själv. Märkte minskade fosterrörelser i 37+1 och födde henne 37+2. Tyvärr blev det komplikationer efteråt med stor blödning på 5 liter som ledde till operation och intensivvård m.m. Vill bara så fort som möjligt ta mig igenom denna graviditet.
  • 111

Jag är också en som velar mellan VF och KS . Har BF den 31/7 men kommer att sättas igång eller snittas tidigare, så jag slipper gå över 37+1 då jag förlorade min flicka. Hade ingen bra förlossning senast, då jag fick så höga doser av Cytotec och förlossningen gick alldeles för fort. Att snittas tidigt är inte så bra för bebisens andning, men vet inte om jag vågar välja vanlig förlossning med igångsättning. Typiskt också att föda när både min läkare och barnmorska har semester. Eller ska jag härda ut till veckan efter då båda är tillbaka? Var iaf hos BM idag och allt verkade bra, ska på tillväxtultraljud och flödesmätning på torsdag.

• 111
    Irmeline skrev 2014-05-05 20:57:56 följande:
    Usch vad hände när du förlorade din flicka? Var det pga cytotecen? Beklagar :( Kanske bättre med KS då? Tänker ni er fler barn? Om inte så skulle jag inte tveka om KS i din situation.

Nej , det var inte pga av Cytotecen . Hon dog av navelsträngen runt halsen. Och vi tänker inte ha fler barn. Lutar åt snitt ena dagen och VF den andra. Får fortsätta att fundera.
  • 111

Måndag den 14/7 föddes vår lilla tjej med planerat kejsarsnitt. 2510 gr och 47 cm lång.

Lång och jobbig väntan, men nu är hon äntligen hos oss.

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35