Gravidtråd för oss som är över 35
Halloj, är i vecka 22 med lilla hoppsan Har två barn som nu väntar på sitt småsyskon som de ska lära gå, springa och framförallt åka sparkcykel
Halloj, är i vecka 22 med lilla hoppsan Har två barn som nu väntar på sitt småsyskon som de ska lära gå, springa och framförallt åka sparkcykel
Är det någon som känt av att den totala tröttheten suttit kvar längre? Står ju överallt att man ska må som bäst nu i mitten, men jag är aptrött. Kan inte komma ihåg att jag varit såhär trött med de två tidigare. Då hade jag ändå andra problem med järnvärde och första även med sockret, men nu är de värdena bra. Hm?
Jag håller tummarna för er som ska göra test i veckan, vet hur jobbigt det är. Med lillskrutt fick jag hög sannolikhet (gjorde bara blodprovet då) och väntan på svaret sedan på FVP var verkligen hemsk. Då stängde hjärnan av att jag var gravid, vågade inte hoppas att det skulle vara okej. Men nu har jag världens härligaste unge springandes och babblandes här hemma.
Hm typiskt skrev ett inlägg och det försvann.
Mycket som hänt i tråden sedan jag var inne sist, inte utan att man blir mycket berörd, trots att jag inte varit så aktiv och lärt känna er.
Knytet: Jag har huvudvärk ibland som jag antar är hormonell, alvedon hjälper ingenting emot den iaf .
Här är en till som kämpar med Hb. Tog prov förra veckan för utredning, jag kan ändå ta Niferex varje dag.. Rådet nu är att vara noga även med B-vitamin och folsyra ihop med järnet. Haft lågt med mina tidigare barn efter förlossningen och vill verkligen undvika detta igen så långt det går med att förebygga.
Kändes riktigt skönt att gå in och läsa här, fast ändå inte. Känner så igen mig i det ni skriver att man inte orkar något, en vanlig förkylning och jag blir nästan däckad. Samtidigt så försöker jag ändå njuta av graviditeten, den är ju trots allt under begränsad tid med en hel del förväntningar. Det är roligt nu när man känner bebisen för den är med på ett annat sätt. När maken pratar med den så är den aktiv och puffar tillbaka som svar, vid höga oväntade ljud så sprattlar det till i magen, så verkar höra där inne iaf.