Inlägg från: Zuzziwoman |Visa alla inlägg
  • Zuzziwoman

Gravidtråd för oss som är över 35

Halloj, är i vecka 22 med lilla hoppsan Glad Har två barn som nu väntar på sitt småsyskon som de ska lära gå, springa och framförallt åka sparkcykel Skrattande 

• Zuzziwoman

Är det någon som känt av att den totala tröttheten suttit kvar längre? Står ju överallt att man ska må som bäst nu i mitten, men jag är aptrött. Kan inte komma ihåg att jag varit såhär trött med de två tidigare. Då hade jag ändå andra problem med järnvärde och första även med sockret, men nu är de värdena bra. Hm?

Jag håller tummarna för er som ska göra test i veckan, vet hur jobbigt det är. Med lillskrutt fick jag hög sannolikhet (gjorde bara blodprovet då) och väntan på svaret sedan på FVP var verkligen hemsk. Då stängde hjärnan av att jag var gravid, vågade inte hoppas att det skulle vara okej. Men nu har jag världens härligaste unge springandes och babblandes här hemma. Glad

• Zuzziwoman
    Knytet skrev 2014-03-24 19:16:03 följande:
    Sååå nu har vi toppat denna härliga dag med att spendera hela em o kvällen på barnakuten med 1 åriga sonen. Inflamerad förhud. Jisses vad slut jag e. Många fina namnförslag

En sådan dag du haft, hoppas du får sova inatt och vila både knopp och kropp. Mitt gnällande kom då av sig när jag läser om hur många av er har det nu. Det fantastiska är att man kommer glömma av det efteråt och tycka det var värt allt. Men jag håller med, det är hos andra i samma sits man får förståelse och pepp.
  • Zuzziwoman

Hm typiskt skrev ett inlägg och det försvann.
    Mycket som hänt i tråden sedan jag var inne sist, inte utan att man blir mycket berörd, trots att jag inte varit så aktiv och lärt känna er. 

Knytet: Jag har huvudvärk ibland som jag antar är hormonell, alvedon hjälper ingenting emot den iaf . 

• Zuzziwoman
    Sessan78 skrev 2014-04-22 21:15:30 följande:
    Tappen är påverkad så jag får lov att spendera natten på förlossningen. Fått en spruta bricanyl så nu är det bara att vänta och hoppas på goda nyheter...
    I vilken vecka är du? Nu håller de ju koll på er iaf, hoppas allt går bra.
  • Zuzziwoman
    BF-lista {#emotions_dlg.flower}
    9 Juni, InsaneJane (snitt, BF eg. 21 juni)
    13 juni, FruFA79 (planerat kejsarsnitt BF e.g.
    23 juni)
    26 juni, Maramina
    2 juli, Mallan74
    9 juli, Lindsey Egot the only one
    14 juli, Scarlett01

23 juli Fiamedbarn (väntar en flicka)
    27 juli Zuzziwoman
    1 augusti, Sessan78
    5 september, Leppardette
    6 september, Kroken
    6 september, Lina 7710
    14 september, Kajsamupp
    27 september, emjh

30 september, DragonWoman
    3 oktober, PoL
    3 oktober, Irmeline

4 oktober, Lejoninna77
    16 oktober, Awesome
    23 oktober, Aftonstjärna
    28 oktober, Tusa

1 November, Myc
    2 November, Mjölkchoklad
    26 november, Lagombutwhy
    6 januari AB mamma
  • Zuzziwoman

Här är en till som kämpar med Hb. Tog prov förra veckan för utredning, jag kan ändå ta Niferex varje dag.. Rådet nu är att vara noga även med B-vitamin och folsyra ihop med järnet. Haft lågt med mina tidigare barn efter förlossningen och vill verkligen undvika detta igen så långt det går med att förebygga.

• Zuzziwoman

Kändes riktigt skönt att gå in och läsa här, fast ändå inte. Tungan ute Känner så igen mig i det ni skriver att man inte orkar något, en vanlig förkylning och jag blir nästan däckad. Samtidigt så försöker jag ändå njuta av graviditeten, den är ju trots allt under begränsad tid med en hel del förväntningar. Det är roligt nu när man känner bebisen för den är med på ett annat sätt. När maken pratar med den så är den aktiv och puffar tillbaka som svar, vid höga oväntade ljud så sprattlar det till i magen, så verkar höra där inne iaf. Glad 

• Zuzziwoman
    DragonWoman skrev 2014-06-04 14:10:55 följande:
    23+1 idag o så less redan på att vara gravid. Jämt trött, sur, ont, gnällig, glömsk och kokar inombords så minsta värme ute tar musten ur mig. Nått positivt är ju att karln hjälper till mycket mer nu och nu är det även seriösa samtal om att flytta ihop... Vilket nästan är ett måste om jag ska orka när bebisen kommit....

Vad skönt att ni får till ett seriöst samtal. Tänkte det när jag läste vad du skrev att jag skulle inte orkat (fast är man tvungen är väl en sak iofs) Hoppas det ordnar sig med det runtom, bebis kommer ju när den är färdigbakad om inom en viss tid iaf. :)

Idag fick jag äntligen tid till Aurora mottagningen, det är lång kö dit så var inte ens säker på att få en tid. Är inte lång tid kvar alls nu innan bebis är beräknad, gått över med de två andra så lär väl göra likadant nu med, men vet ju aldrig.
  • Zuzziwoman
    Irmeline skrev 2014-06-04 17:22:27 följande:
    Ska du få snitt eller varför ska du till Aurora? *nyfiken*

Själv är jag i v.23 och har precis börjat nytt jobb. Kul men samtidigt krävande. Kommit hem sent varje kväll pga tågstrul dessutom. Idag hoppas jag hinna hem innan dottern somnar!

Grattis till nytt jobb, vad kul. Glad
    Anledningen att jag ska till aurora är att jag haft två jobbiga förlossningar innan. Den första drog ut på tiden och blev till slut akut kejsarsnitt. Den andra då gick jag på Aurora och förberedde mig, bebis låg kvar och de fick sätta igång förlossningen. Hade otur att få en barnmorska som inte alls var bra i det aktiva skeendet. Ingen peppning alls av henne eller positiv, b la sa hon till mig när jag hade jätteont och det var nidvärkar och jag undrade hur länge det kunde ta -Nä det vet man inte, det kan bli att de håller på så länge att vi får avbryta och sätta igång imorgon igen, på ett sätt som mer var att jag var fjompig som ställde en sådan fråga, då bröt jag ihop eller rättare sagt stängde ute allt. Fick aldrig någon bedövning och det var verkligen jobbigt, Förlorade massa blod och var groggy efteråt tills de kom på att de behövde fylla på med mera, för barnmorskan skrev att jag förlorade normalt, men de klippte i något kärl så där hade det sprutat rakt ut sa mannen. Lite kort, fastän det blev ändå långt. SkämsTja å ändå sitter jag här med en bebis som måste ut och tänker på något sätt göra om själva proceduren igen,
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35