Inlägg från: jamieblue |Visa alla inlägg
  • jamieblue

Gravidtråd för oss som är över 35

BF-lista 

10 Juni, InsaneJane (snitt, BF eg. 21 juni) 

13 juni, FruFA79 (planerat kejsarsnitt BF e.g. 

23 juni) 

26 juni, Maramina

2 juli, Mallan74 

9 juli, Lindsey Egot the only one 

14 juli, Scarlett01 

23 juli Fiamedbarn (väntar en flicka)

27 juli Zuzziwoman

1 augusti, Sessan78 

5 september, Leppardette 

6 september, Kroken 

6 september, Lina 7710 

14 september, Kajsamupp 

27 september, emjh 

30 september, DragonWoman 

3 oktober, PoL 

3 oktober, Irmeline 

4 oktober, Lejoninna77 

14 oktober, India

16 oktober, Awesome 

17 oktober, jamieblue

23 oktober, Aftonstjärna 

28 oktober, Tusa 

1 November, Myc 

2 November, Mjölkchoklad 

26 november, Lagombutwhy 

30 november, M39

6 januari AB mamma

Hej, hoppar också in i tråden. Är 35 och har BF 17 oktober. Känns så nära men ändå så långt borta, konstig känsla!
  • jamieblue
    Irmeline skrev 2014-06-08 21:54:31 följande:
    Välkommen! Har bf 2/10 men förväntar mig föda kring ditt datum. Födde 16 dagar sent sist ;)
    Tack!

Oj, låter lite jobbigt att gå över tiden så länge... Är det inte vanligt att man inte går över tiden lika länge om det är andra barnet? Själv hoppas jag föda några dagar tidigare, både jag och min syster är födda något för tidigt (bara några dagar alltså). 
  • jamieblue
    MjölkChoklad skrev 2014-06-08 22:41:24 följande:

Tack smile1.gif Ska försöka sova nu! Återkommer imorgon. NERVÖS!!!!
    Hoppas det går bra! Det är så skönt när RUL är gjort! 
  • jamieblue

Jajamen, jag upplever exakt samma sak. Och om jag för en gångs skull inte vaknar av mig själv så nog fasiken väcker hunden mig. Oftast vaknar jag av mig själv och kan inte somna om trots att jag är jättetrött. På tåget till jobbet är jag trött som en gris och undrar hur jag nånsin ska orka med dagen. På helgerna ligger jag och vrider på mig i flera timmar innan jag äntligen lyckas somna om och går därefter upp flera timmar efter min sambo :(

• jamieblue

Har skrivit i en annan tråd också: skulle behöva tips på bra gravidbyxor. Jag har klarat mig utan hittills men i morgon går jag över i v. 24 och det börjar kännas obekvämt. Är framförallt ute efter sådana som är ok på jobbet, har kontorsjobb och klär mig hyfsat snyggt men vi har ingen formell klädkod.

Tycker ni det är bäst med bred resår över magen eller utan? Jag tänkte kanske köpa med resår, jag ska ju ha barn i oktober och i höst vill jag inte frysa om magen :)

• jamieblue
    Lagombutwhy skrev 2014-06-21 16:04:49 följande:
    HM har stort o bra utbud på mammakläder. Har köpt både shorts, jeans, snyggbyxor o mysbyxor där. Alla med bred "resår" som täcker in hela magen. Står inte ut m linning som slutar under magen :(
    Tack, ska kolla där!

Och grattis till InsaneJane och söta Majken Solig
  • jamieblue
    Maramina skrev 2014-06-23 18:23:29 följande:
    Ett tips är annars att köpa längre kjolar i vanlig stretchmaterial på "vanliga" avdelningar. Ett av mina mesta favoritplagg just nu är nämligen en sådan kjol i tubmodell som jag köpte på HM för 149 eller var det 199kr, tror jag det var. Med den modellen och då den är svart så har den fungerat ypperligt även på jobbet där man inte kan komma klädd i vad som helst. I de fallen har överdelen fått bestämma stilen. Dessutom så fungerar den ju finfint även privat. Det bästa är ju att man kan även använda dom efter graviditeten om de inte är gravidkläder! Nu är jag i vanliga fall ingen kjoltjej heller, men just under denna graviditet så har det blivit ett mycket använt plagg! Som sagt var, man anpassar sig ju efter det som är skönt?
    Jag håller med, det finns en hel del vanliga kläder som man kan ha. Jag kan tipsa om Indiska som har en del billiga kjolar i stretchigt material och toppar/tunikor med vidd nedtill. Jag har även köpt nån klänning i helt ostretchigt material men 1-2 storlekar större än jag brukar och det funkar (än så länge).

Men byxor är svårt för mig nu. Vanliga byxor med låg midja kan jag ha eftersom de hamnar under magen, men jag har nog bara ett par byxor med så låg midja. 
  • jamieblue
    PoL skrev 2014-08-09 21:24:13 följande:
    Ja, verkligen trist

Det är precis det jag menar - antingen är man för ung, lr för gammal (lr som i mitt fall både för gammal, ensamstående o väntar 3e barnet gubevars! Måtte ju vara ett misstag! ). I mitt fall är det ju tvärtom oerhört väl genomtänkt o planerat (nja, hade iof inte haft nåt emot att vara ett par år yngre men det kan man knappast ändra haha).

Knäppt. Alla barn är en gåva o borde vara välkomnas till världen! Säger som du att det vore bättre om folk höll sina ovälkomna åsikter för sig själva
    Man ska vara 29 år, ha haft samma fasta jobb i två år och ett stadigt förhållande sedan fyra år tillbaka. Då och bara då får man lov att skaffa barn! Tungan ute
  • jamieblue
    Irmeline skrev 2014-08-26 21:57:09 följande:

En fråga, hur länge jobbar ni, dvs vilken vecka går ni hem i?

Jag börjar känna mig rätt sliten just nu (V. 35). Pendlar till jobb, åker hemifrån kl 07 och kommer hem kl. 18. Då är det full rulle 2h med tvååringen innan jag kl 20 sätter mig i soffan som en zombie. Orkar knappt vara aktiv här ens Flört Håller på att somna nu, dags för sängen snart....

Jag förstår att du känner dig sliten, jag pendlar också ganska långt och jag tycker det är rätt jobbigt med så långa dagar - och då har jag ändå ingen tvååring hemma. Jag har BF 17 oktober och tänker vara ledig med f-penning från 1 oktober. 
  • jamieblue
    emjh skrev 2014-09-12 22:14:55 följande:

Jag är så himla glad för idag hade jag uppkörning och klarade det! Äntligen körkort efter en 21 år lång process (som startade när jag var med om en bilolycka i 16 års ålder. Hade precis blivit ok att övningsköra från min ålder och så sladdade vi och voltade och det har varit en lång process att komma över). 

Jag var så lättad efter två intensiva veckor att jag började storböla. Min man trodde först inte att jag blivit godkänd men det var bara alla spänningar som släppte. :D  Grät och kramades med både förarprövaren och körläraren jag haft nu dessa två veckor. Skrattande   Jippi! Nu ska jag fokusera på graviditeten och att det bara är två veckor kvar till BF! 

Stort grattis! Måste kännas jätteskönt!

Får jag fråga hur lång tid det tagit för att ta körkort, när du bestämde dig för att satsa? Jag frågar eftersom jag flyttat från Sthlms innerstad (= inget behov av körkort) till förort och insett att jag måste skaffa körkort så snart som möjligt, absolut senast innan lilltjejen/killen börjar på förskola. Alltså, bebisen är ju inte född än Glad men det kan säkert ta lite tid innan jag får tummen ur!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35