Inlägg från: DragonWoman |Visa alla inlägg
  • DragonWoman

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej på er hoppar gärna in här om det är ok? Blir 38 i april och plussade idag med nr 4. Blir en Septemberbebis denna gången

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426
  • DragonWoman

Hm, misstänker att det är mf på g här

Ska på vul på onsdag så får det isf bekräftat då... Känns lite tråkigt faktiskt Obestämd

• DragonWoman
    Maramina skrev 2014-02-03 23:15:39 följande:
    Varför tror du det? Har du ont och blöder eller är det "bara" blödning? För det är ju inte helt ovanligt med blödningar även om man är gravid och utan att det behöver vara någon fara för bebisen

Ont och fått småblödningar. Haft mf innan men är väl 12 år sen sist. Började ungefär på samma sätt.
  • DragonWoman
    Kaa76 skrev 2014-02-03 23:23:36 följande:
    Men åh vad trist! Håller tummarna för att du har fel! Har själv blött massor denna graviditet, jag menar så mycket att personalen på gyn akuten blivit bekymrade, klart mer än vid mina missfall i höstas, men konstigt nog har det hitintills gott bra!

Usch måste vara jobbigt med dina blödningar vet dom vad det beror på?

Är inställd på mf nu så slipper vi hoppas för mycket och bli besvikna. Får bli nya tag isf
  • DragonWoman
    Kaa76 skrev 2014-02-03 23:59:14 följande:
    Skönt att du kan se det så!  Men hoppas så klart att du inte skall behöva det. Var själv helt inställd på att jag fått missfall när det började, har blött flera gånger i veckan i nästan sex veckor, men nu har det varit lugnt så jag hoppas det fortsätter att vara det!
    De tror att det kan bero på ett myom, men de är inte alls säkra, går inte att se var det kommer ifrån, bara att allt är bra med bäbisen. 
    Måste försöka vara lite positiv iaf. Denna graviditeten var lite oväntad men ändå välkommen. Och är det mf så beror det ju oftast på att nått är fel. Fick ett mf i v 14 för 16 år sen och det knäckte mig så efteråt har jag varit lagom hoppfull men ändå inställd på att nått kan gå snett. Ett sätt att skydda sig själv lite?

Huvudsaken är ju att din bebis mår bra och jag hoppas verkligen att du slipper mer nu.

• DragonWoman
    Kaa76 skrev 2014-02-04 00:24:05 följande:
    tack! Och ja, jag tror det med, har varit helt inställd på missfall denna gång, är inte fören nu jag riktigt börjar tro på det, har ju sett den lilla böka omkring så många gånger nu, är ju inte bara det där hjärtat man tittar efte rlängre, utan en hel liten person som ligger och vinkar med hela armarna och så där, känns som det bara måste gå vägen då (även om jag vet att inget är garanterat. Förlorade min yngsta dotter i samband med förlossningen för 10 år sedan.)

Men nej ursäkta språket men fy fan vilken mardröm att förlora sitt barn beklagar verkligen kram
  • DragonWoman

God kväll. Slutat blöda men har ont i magen fortfarande och bak i ländryggen. Imorgon runt halv 10 får jag iaf veta hur det ligger till.

Ska försöka sova lite mer inatt så man är mänsklig imorgon. Sov så dåligt inatt

Håll tummarna för ett bra vul iaf

God natt på er

• DragonWoman

Hej

Det fanns ett litet pickande hjärta på vul idag dock var jag inte så långt gången som jag trodde utan 1 v mindre så är i 6+4 ist. Detta beror på min långa cykel

Blödningarna beror antagligen på känsliga slemhinnor och var inget att oroa sig över.

Skönt att få veta iaf och tack för alla tummar

• DragonWoman

Livsmedelsverket har gått ut med nån varning ang ökade fall med listeria. Så vi gravida får hålla koll på vad vi äter nu. Finns en lista på deras sida med

• DragonWoman

Gah vad jag är dålig på att klottra här men känns som jag är i nån koma. Trött och noll hjärnfunktion :-/ samtidigt som jag är i nån neutral bubbla ang bebisen i magen. Kanske beror på de blödningar jag hade men vågar inte känna något denna gången förrens jag vet att den lever vid kub och att allt verkar ok då. Nån mer som känt såhär?

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35