Inlägg från: RockyKiwa |Visa alla inlägg
  • RockyKiwa

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej allihop! Det här känns lite konstigt men underbart :) Är 46 år och fick veta att jag är gravid för drygt en vecka sen:) Har 2 barn sen tidigare , 18 och 20 år gamla men är i en ny relation sen 9 mån.Känner lycka men också en oro då jag vet att det är en större risk ju äldre kvinnan är. Håller tummarna att allt går bra nu.

• RockyKiwa
    Knytet skrev 2014-09-21 23:25:54 följande:

Dragonwomen, åh vilken liten sötnos. Ser fram emot att höra din fl berättelse sen

Milia, Rocky, vad kul och spännande med era pluss, välkomna !!

Plopp, härligt att från dig igen. Underbart att du har fått ett plus igen. Se till att dom har bra koll på dig så du får känna dig trygg !

• RockyKiwa

Tack för välkomnandet:) Ska på första BM

besöket på Ons och läkarbesök ang Fosterdiagnostik Fre veckan därpå.Kommer att uppdatera hur allt går.

• RockyKiwa

Hej tjallamallan:) Ang Kubtestet så sa en på BM mottagningen när jag bokade in min första tid att det var onödigt att ta ett Kubtest.Med tanke på min"höga" ålder 46 år så kommer det visa ett värde med hög risk så det blir bara Fosterdiagnostik för min del.Ska på ett tidigt första besök till BM imorgon, är i v. 6.Ska bli spännande :)

• RockyKiwa

Stort Grattis :)

DragonWoman skrev 2014-09-22 20:45:33 följande:

Kan nån skriva in mig på födda? 20 September pojke

Mobilsurfar...

Ska se om jag kan få ner förlossningen senare men den kan bli uppdelad i flera inlägg så ni vet

• RockyKiwa

Grattis till era nyfödda :) skönt att allt gått bra.Själv är jag bara i v. 7 nu och BF är 21 Maj om allt går bra:)

• RockyKiwa

Hej Oväsen:) Jag går in i v.8 i morgon och har BF 21/5 om allt går bra.Är 46 år och väntar mitt 3e barn i ett nytt förhållande.Hur underbart som helst men också en del oro pga min ålder. Mår mycket bra och har ej än så länge något illamående.Ska till läkaren på Fre och prata om Fosterdiagnostik, bor i Stockholm och här får vi välja vad vi vill göra för prov. Vet verkligen inte vad vi ska välja men kanske vet det på Fre.

• RockyKiwa

Grattis Grattis:) Ni är flera med Kejsarsnitt, är det vanligt när man är äldre att man väljer det eller är det pga komplikationer?Bara lite nyfiken.

• RockyKiwa

Ok förstår dig.Min första FL för 20 år sedan var väldigt traumatisk och tänkte först välja ks med mitt andra för 18 år sen, gjorde inte det och den förlossningen blev mycket lyckad. Nu är jag äldre och lite orolig hur jag ska orka med en FL , hade ett svårt diskbråck i våras och funderar hur det kan bli med det.

• RockyKiwa

Hej! Har varit till läkaren idag och pratat om fosterdiagnostik. Var inne på att göra Moderkaksprov ända till läkaren sa att det provet görs vaginalt och är smärtsamt !!!! Nu har jag kollat runt lite på nätet och ingenstans läser jag att det görs vaginalt utan att det görs genom magen som vid Fostervattenprov, blir väldigt förvirrad, är det någon här som vet och kan berätta lite om det?

• RockyKiwa

Vet inte riktigt ang moderkakans läge men han sa att man ligger i en gynstol och att de går in vaginalt , tyckte det lät otäckt ,bara så märkligt eftersom jag inte hittar någonstans att läsa om det. Har bestämt mig för att inte göra det om så är fallet , då väntar jag till FP istället.Tack för era svar.

• RockyKiwa

Tack PoL , härligt och höra att allt gick bra :) Jag ska ringa min BM på Mån , vill ju helst göra provet tidigt ifall det skulle vara något.Att det kan göra ont får man stå ut med men blev mycket fundersam pga av det han sa.

• RockyKiwa

Tack Issi b för ditt svar.Ja man undrar varför han sa så! Hittade på nätet att de kan gå den Vaginala vägen om det inte går att utföra via bukväggen.Vad är det för något blodprov, är det KUB testet du menar ?Eller är det något nytt som kommit? Vill gärna veta mer om det:)

• RockyKiwa

Kommer tyvärr att lämna denna tråd då ett missfall pågår:( Åkte in idag på ett VUL för att jag kände oro då jag igår fick brunröda flytningar, det visade en tom hinnsäck:( Har varit förberedd att det kan inträffa då jag är 46 år. Är mycket Lessen men vi kommer inte att ge upp. Lycka till alla ni andra på denna tråd, kanske jag kommer tillbaka längre fram:)

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35