Inlägg från: Oväsen |Visa alla inlägg
  • Oväsen

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej!
    Tänkte att jag skulle hoppa in i denna tråd om det är ok. Jag är en 37-årig tvåbarnsmamma som nu äntligen väntar barn nr 3. I över två är har vi kämpat för att bli med barn och nu känns det underbart men samtidigt väldigt läskigt. Önskar jag kunde skruva fram tiden så är den första riskfyllda perioden är över. Går in i v. 8 imorgon och har bf 19 maj. Idag var jag på ett första besök hos bm och vi pratade bl a om fostervattensprov. I mitt landsting görs inget kub och inte heller moderkaksprov utan det är fostervattensprov som gäller. Däremot kommer jag få komma på ett besök hos läkare innan själva provet och bm trodde att de då gör vul för att fastställa hur långt gången man är. Tycker det verkar läskigt med provet men vill samtidigt göra det.

• Oväsen

Rockykiwa - Jag har inte gjort nåt själv men min syster har gjort moderskapsprov och det gjorde på samma sätt som fostervattenprov. Jag har aldrig hört nån säga att det skulle vara smärtsamt.

• Oväsen

Tack PoL :) Grattis till din son! Det låter underbart att ha en liten bebis hemma! :)

• Oväsen

Grattis Irmeline! Det var en snabb förlossning!

Grattis Plopp till tvillingar!

• Oväsen

Lugnt i denna tråd! Själv har jag inte varit direkt aktiv sedan jag gick med och presenterade mig. Har haft lite svårt att verkligen ta till mig att jag är gravid och att vara glad över graviditeten. Tror att det kan bero på den långa, långa tid vi fick försöka innan jag blev gravid och att det gjort att jag inte riktigt våga tro. Har varit jätterädd för mf eller ma och det har tagit bort så mycket av glädjen. Hur som helst så var jag i tisdags på samtal inför fostervattensprov och då fick vi ser vår lilla bebis. Det var sån otrolig lättnad att se hjärtat slå och att bebisen rörde på sig. Nu kändes det på riktigt! Vi ska få ett till barn! Glad (Vet att det kan gå åt skogen i alla fall men det har jag tagit bort från mina tankar nu. Händer det så får jag ta det då).

• Oväsen

Lägger till mig på lista. Detta var den senaste uppdaterade listan tror jag.

{#emotions_dlg.flower} BF-lista {#emotions_dlg.flower}
    2 oktober, Irmeline 
    4 oktober, Lejoninna77 
    16 oktober, Awesome 
    17 oktober, jamieblue
    23 oktober, Aftonstjärna 
    28 oktober, Tusa 
    1 November, Myc 
    2 November, Mjölkchoklad 
    26 november, Lagombutwhy 
    30 november, M39
    6 januari AB mamma
    21 april Milia
    23 april, Tjallamallan
    16 maj Plopp76
    19 maj Oväsen

Baby Födda:Baby

10 Juni, InsaneJane, flicka
    13 juni, FruFA79 (planerat kejsarsnitt BF e.g. 23 juni) 
    2 juli, Maramina, flicka
    2 juli, Mallan74 
    9 juli, Lindsey Egot the only one 
    14 juli, Scarlett01 
    23 juli Fiamedbarn (väntar en flicka)
    27 juli Zuzziwoman
    1 augusti, Sessan78
    5 september, Leppardette 
    6 september, Kroken 
    6 september, Lina 7710 
    9 september, Kajsamupp 
    20 september, DragonWoman, pojke