Gravidtråd för oss som är över 35
Att vara 46 är ju nästintill lika med missfall, tyvärr.
Att vara 46 är ju nästintill lika med missfall, tyvärr.
Jag vill bara fråga alla er som är över 40 och skaffar barn. Varför?
Varför man skaffar barn är ju individuellt så det kan jag inte svara åt dig. Men att skaffa barn vid 40..har jag inte en aning om varför man ska skaffa barn.
Jag tycker att man är på tok för gammal. Medelåldern ligger runt 25-35 cirka. Är man 40 år är man faktiskt gammal. Barnet kommer förlora sin förälder när hen är ung ( om du inte lever till typ 100). För att inte tala om alla risker det finns! Missbildningar, missfall, psykiska sjukdomar.. varför ska man vänta så länge?
Nej jag tycker iallafall att ska man skaffa barn ska man göra det någonstans mellan 20-35.
Man är visst gammal när man är 40. Det är ju en stor förnekelse att säga att man är ung. Du har levt halva ditt liv.
Erfaren, ja absolut är man mer erfaren vid 40. Men glöm inte bort att alla är lika oerfarna när det kommer till barn oavsett ålder (om det är första). Finns många unga mödrar som är bättre föräldrar än en gammal. En fördel med att vara ung när man får barn är ju tillexempel att kroppen återhämtar sig snabbare, man orkar mycket mera och har mer energi.