Inlägg från: tjallamallan |Visa alla inlägg
  • tjallamallan

Gravidtråd för oss som är över 35

En tråd för mej, va kul ????. Är snart 36 år fyllda och väntar mitt tredje barn i april. Känns som en hel evighet dit, men med tanke på hur fort tiden går så är det ju snart dags.

• tjallamallan

Jag har tänkt jobba så länge som chefen tillåter. Har ett riskfyllt arbete då jag jobbar med missbruk/psykiatri så det blir havandeskapspenning så småningom. Skulle tro att jag får gå hem efter jul ungefär, är beräknad till mitten av april så jag har låååång väntetid kvar.

• tjallamallan

Önskar gärna få va med på bf listan också. Beräknad till 23/4.

Har inte varit så jätteaktiv i tråden då jag mår så fruktansvärt illa. Har mått illa båda mina tidigare graviditeter också, bläää för det.

Skulle vilja höra hur ni andra tänkt angående KUB-testet. Jag känner att jag inte riktigt bestämt mej, det lutar åt att hoppa över det då jag inte vet hur jag kommer ställa mej inför svaret... Jättesvårt tycker jag.

Grattis förresten till alla nya små bebisar!

• tjallamallan

Det var ärligt talat bland det dummaste jag hört... Man är väl inte gammal när man är 40. När jag fick mitt första barn som 26-åring så bodde jag i Sthlm och jobbade på en förskola. Föräldrarna där tyckte jag var helt galen och på tok för ung för att skaffa barn då. Så det där med medelålder beror på vart nånstans du bor. Så länge man är frisk och kry så ser jag inga som helst hinder med att skaffa barn som 40-åring. Bättre det än oerfaren 20-åring.

• tjallamallan

Precis!

Man har kanske inte träffar den rätte tidigare, eller så kanske man helt enkelt inte lyckats bli gravid tidigare...

• tjallamallan

Måste bara fråga vad du meliess har i denna tråden att göra?? Den riktar sig ju faktiskt till blivande mödrar över 35, något som du verkar ha stora problem med... Lägg din energi på annat istället och låt oss som väntar barn få glädjas åt det.

• tjallamallan
    Veronica1 skrev 2014-12-04 22:15:00 följande:

Hej!

Jag är 42 år & är beräknad den 25/1. Jag & min sambo har kämpat i många år, men nu äntligen..... Det har varit en lång resa. Jag har två döttrar sen tidigare som är 22 & 17 år, för min sambo blir det första barnet.  

Eftersom det var 17 år sen sist för min del så känns allt helt nytt. 

Hoppas att det är ok att jag hoppar in här.

Grattis och varmt välkommen till gruppen!

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35