Inlägg från: Scarlett01 |Visa alla inlägg
  • Scarlett01

Gravidtråd för oss som är över 35

Välkommen Kajsamupp! Jag är 35 och gravid med mitt första barn. Sambon har en dotter sedan tidigare. Är i v 15 (14+5) idag. Tog ett tag för oss att bli gravida men har aldrig fått missfall än så länge...

• Scarlett01
    Sessan78 skrev 2014-01-21 06:12:23 följande:
    Idag på eftermiddagen ska jag höra mitt KUB UL. Känner mig nervös och orolig, både för svaret och för att få se om mitt pyre fortfarande lever. Hade verkligen velat att min sambo skulle följa med idag men det blir tydligen inte så. Även detta får jag göra själv...

tråkigt att han inte vill vara med, men stort lycka till på KUB idag!
  • Scarlett01
    Insanejane77 skrev 2014-01-22 15:38:26 följande:
    Tack ska ni ha flickor! Allt såg BRA UT och min bebis verkar frisk! Jag är så otroligt lättad! Visade sig att det inte alls var någon liten kille som låg där inne utan en liten tjej :D Hon låg verkligen inte stilla utan åmade sig och fjompade runt något alldeles förskräckligt, visade ändan och pekade finger. Jag verkar ha en del uppfostran framför mig som det ser ut XD

Ligger kvar på samma datum 18+3.

Just nu kan jag iaf andas ut! PUST!

Jag firade detta med att luncha med min make och när han åkte tillbaka till jobbet så gick jag och köpte lite bebiskläder på rean. :) nu är det verkligt!

Kram

Åh vad skönt! Är sån lättnad att se bebis och att allt ser bra ut

Jag längtar till vårat RUL. Har inte fått nån tid än men är i v 16 nu så borde få kallelse snart
  • Scarlett01

Här har det varit flitigt skrivande sista dagarna Både bra och ledsamma saker ser jag... Beklagar sorgen Kajsamupp

Själv har jag senaste veckan varit mer eller mindre liggande pga en ihållande huvudvärk. Den går aldrig över Var till läkare som tog prover och allt ser jättebra ut, så han säger att det är hormonellt och kan komma i den här tiden på graviditeten. Blev ordinerad vila i kombination med lugna promenader... Ska tydligen gå över men svårt att säga om det tar en vecka eller en månad... Håller tummarna för snart!!! Någon annan som varit med om det?

Har fått tid för RUL nu 14 februari, alla hjärtans dag Längtar!

• Scarlett01
    Snowgirl skrev 2014-01-24 10:47:04 följande:
    Det gick inge bra på ultraljudet idag. Det fanns bara en hinnsäck stor som i v 6 och jag skulle ha varit i v 9+5 Lycka till ni andra. Jag har stått för en del av den dåliga statistiken så nu hoppas jag av hela mitt hjärta att det får gå bra för alla i tråden.

Åh vad ledsamt!!! Kan inte föreställa mig ens Styrkekramar!!!
  • Scarlett01
    Kaa76 skrev 2014-01-27 00:23:50 följande:
    I morgon skall jag på KUB test, blir sju på kvällen så jag slipper ta ledigt :)  Är mest orolig över att jag inte kommer få svar direkt, blodproven tog de i onsdags, men jag antar att de vet hur lång tid det brukar ta och så där, vill ju gärna få veta då jag är där.  Såg den lilla i torsdags så jag är inte speciellt orolig över hur det är med den just nu i alla fall :)

Lycka till på KUB!!!
  • Scarlett01
    Sessan78 skrev 2014-01-27 10:49:41 följande:
    Jag är i v 14 och illamåendet har gett med sig till stor del, kommer dock tillbaka om blodsockret sjunker för mycket. Jag mådde jätteilla i början och ville absolut inte dricka kaffe men nu vill jag gärna ha en kopp på morgonen igen efter frukost. Jag är överlag ganska försiktig med mängden koffein och är noga med att inte överstiga rekommenderat intag / dag, även om jag dricker "koffein" (kaffe eller cola) varje dag.Även jag är väldigt känslig för dofter och matos och har jättesvårt att äta mat som luktar mycket. Det går liksom bara  inte. Jag får kväljningar hela tiden, av allt möjligt. Även tandborstningen är en pina pga kväljningarna den framkallar. Börjar tro/inse att detta nog är något jag får dras med ett bra tag till.

Nu har jag kommit in i varm period, och då menar jag obehagligt varm. Det känns som om blodet kokar i mig. Så här hade jag när jag väntade dottern också men då kom det betydligt senare... Kan inte heller sova på nätterna för att jag är så kokande äckligt varm.  Någon annan som upplevt/upplever samma?

Mitt illamående blev mkt bättre i v 15, men inte förrns nu, v17, kan jag borsta tänderna utan att kräkas Så det går säkert över snart!
  • Scarlett01

Gjorde du ul före blodprovet? Varför tog dom det isf inte samtidigt? Annars brukar man oftast göra det innan... Sen så sa de till mig att det är för sent att göra ul när man passerat 13+6, för mätningen av vätskespalten skull, och att värdena på blodprovet blir mer tillförlitliga om man tar dem runt v 10-11... Jag fick svar på 3 vardagar på mina blodprover... Låter konstigt att det skulle ta så lång tid... Hoppas du får ett bra resultat!!!

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35