Inlägg från: emjh |Visa alla inlägg
  • emjh

Gravidtråd för oss som är över 35

Grattis Maramina!

Jag är helt slut efter en semesterdag... :D Min dotter fyllde tre så vi har varit i full gång sedan imorse med utflykt till en park och sedan stort kalas som pågick till 22.30. Hjälp. Jag har ont överallt, men det är det värt för det har varit en fantastisk dag. Det värsta är att jag ska upp och jobba imorgon igen.
    Aja, en dag kvar, sen har jag fem veckors semester och sen ska jag nog bara jobba tre veckor till! 

• emjh

Jag gick in i v29 idag och jag känner mig också som en valross. Jag har inte känt mig så stor tidigare men nu när värmen kom så har jag börjat svullna upp rejält. Har ont av allt bökande och kan inte sova ordentligt. Vill inte tänka på hur långt det är kvar... 

Är förresten omöjligt trött. Hänger väl ihop med den dåliga nattsömnen, men jag hoppas att det också är lite effekt av lättnaden över att gå på semester. Tog en eftermiddagsslummer idag och det var så skönt, ska försöka göra detsamma imorgon. 

• emjh

GRATTIS alla som fått sina små! Det har som sagt hunnit hända en del! 

Jag ska på BM-besök imorgon, sist var 2/7 och då var allting utmärkt utom järnnivån som dippat lite (men ändå låg på 113). Kurvan exakt på medel och blodtrycket det bästa hittills. Skönt. 

Fötterna är en historia för sig, som någon skrev: som ballonger!

Tycker inte den här bebisen rör sig lika mycket som sin storasyster men jag känner ju av den varje dag så jag är inte orolig. Det är väl kanske en lugnare bebis. 

• emjh

Oj här händer det grejer!  Grattis alla som fått bebis! 

Jag har 61 dagar kvar nu. Går faktiskt riktigt bra i värmen men jag försöker vila mycket. 

Har idag bokat in intensivkurs för körkort samt uppkörning. Uppkörningen blir den 12/9 och BF är alltså 27/9. Skrattande  Nu hoppas jag att bebisen inte kommer allt för tidigt eftersom jag verkligen vill få detta fixat innan förlossningen. Skönt att man är ute i så god tid... Flört

• emjh
    Zuzziwoman skrev 2014-08-01 12:16:33 följande:

Tackar för gratulationerna. <3

Grattis! 
  • emjh
    PoL skrev 2014-08-02 14:40:39 följande:

Nu har jag handlat klart bebiskläder - upptäckte att jag av nån anledning inte hade så mycket hemma i första storleken. Myyysigt att se de små plaggen hänga på torkställlningen!!! Bebisen i magen är underbart livlig har fått hem lite mer hjälpmedel, både för nu maa foglossningen, och sen för att underlätta efter kejsarsnittet. Prnsionärsvarning gripklo, kilformad sittdyna, glidlakan och kryckor haha. Men fantastiskt vilken skillnad det gör! Och att få låna gratis!

Går in i v32 idag... Oj, vad tiden går fort...

Hur mår ni andra? Ff semester ni som ännu inte fått?

Åh! Jag köpte en pytteliten mössa igår, tänk att de är så små! Mysigt!! 

Så himla bra med en massa hjälpmedel, guld värt! 

Jag går in i v33 imorgon, mår bra men är såklart trött. Semester en vecka till, sen jobb tre veckor, sen f-ledighet!  Sover dåligt, det är nog det värsta. Men det är bara att inse att det kommer vara så fram till förlossningen (& ett bra tag därefter... ;). 
  • emjh
    PoL skrev 2014-08-02 19:54:15 följande:
    Häftigt att tänka sig att du blir f-ledig om bara 4v

Haha ja, sömnen är ett kärt kapitel, helt klart... Hoppas du kan komplettera med lite sovstunder dagtid!

Jag hämtade hem en Babybox från Apoteksgruppen och i den fanns bla världens sötaste mössa från Åhlens, apropå mössor. Fanns oxå en kupong på 20% rabatt i samma affär - döm av min glädje när jag upptäckte att jag fick 20% per bebisplagg jag köpte

När har du bf, och är det planerat vaginal fl lr kj? Så kul att vi är flera som ligger med bf ungefär samtidigt
    Åh perfekt, Åhlens har ju jättefina kläder! Har inte sökt ngr babyboxar än, ska nog göra det. 

Ja det är inte klokt, en månad bara! Jag har BF 27/9 så jag går långt innan, men det var lika förra gången (fast då semester eftersom hon är född i juli) och det var så skönt.

Jag har eg inte planerat något utan räknar med vaginal fl. Jag födde dottern så men har en aning om hur kejsarsnitt känns eftersom jag gjorde en bukoperation i v22 när jag väntade min dotter och jag längtar inte efter att återuppleva den känslan. 
  • emjh

Hejsan!

Nu har jag semestrat klart och tre veckors jobb väntar innan mammaledigheten (som jag ju inleder med intensivkurs för körkort). 

Kompisar till oss fick barn för några dagar sen så nu frossar jag i bebisbilder! 

Någon mer som fått ont i händer/fötter? Jag är tokigt svullen och har jätteont i fingrarna (några domnar bort på nätterna också) och lite ont i tårna. Underlivet gör ibland så ont att det känns som jag ska gå mitt itu. Fått hugg i magen de senaste dagarna också. Men semester är ofta ingen direkt vila, har haft en ganska intensi sista vecka och inte hunnit sitta ner några längre stunder. 

Börjar iaf veckan med ett besök hos BM, känns bra att få kolla alla värden. 

• emjh
    Kroken skrev 2014-08-11 12:36:31 följande:
    Ja det blev lite tufft nu. Jag bor 3,5 mil från mina föräldrar, där nu mamma har en hel del att ordna med kommande veckor. Och här sitter jag höggravid och vill inget annat än hjälpa men känner att jag inte orkar eller kan ordentligt. Jag har tre bröder varav två bor i samma stad som mamma och de ställer upp för henne nu. Mamma har även försäkrat mig om att hon förstår att jag behöver vila och samla kraft nu. Har ju tre stora barn som sörjer sin morfar nu och som är oroliga för hur mormor mår. Men vi pratar om det mycket och det känns som om vi är starka mitt i allt. För pappas/morfars skull var det här det bästa <3
    Åh beklagar, fy så sorgligt. Skönt att slippa lidandet men så tufft för familjen. Stor kram! 
  • emjh

Det gick jättebra hos BM idag även om jag saknar min gamla som slutat (den här är väldigt trevande och försiktig trots många års erfarenhet, jag blir lite nervös av det, vill ha raka besked och tydlig dialog). 
    Alla värden var fina, järnvärdet hade tom. ökat från 125 till 130 trots att jag dragit ned på niferex.

Vad gäller händerna sa hon direkt karpaltunnelsyndrom och nu har värken dessutom krypit ned i handlederna. Hon pratade om skenor men vi gjorde inget åt saken nu, jag ska höra av mig om det inte ger sig. Vet ni om det kan ge sig mitt under graviditeten? Kanske om det blir svalare? Eller sitter det i till efter förlossningen om man en gång fått det? 

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35