Inlägg från: PoL |Visa alla inlägg
  • PoL

Gravidtråd för oss som är över 35

India skrev 2014-05-14 19:22:56 följande:

Har varit på RUL idag och där fanns en helt vild kille som inte var särskilt samarbetsvillig! Tog lång tid att hitta en vinkel och sköterskan bad nästan om ursäkt. Min enda tanke var "jag bryr mig inte om han är svår att få på bild. Han lever, han är frisk och han utvecklas som han ska". Sååå tacksam!!! Äntligen kanske jag kan börja tro på detta!!

Wiiiieeee! Underbart!!! Grattis
  • PoL

Tack för era tankar om studier, ska försöka ringa kommunen imorgon o höra vad de kan ge för information. De tycks vara lite tuffa här; när minstingen föddes fick stora gå ner till 15h från dagen då bebisen kom! Andra kommuner har efter en månad tex. Klart jag vill ha mina barn omkring mig så mycket som möjligt, men det måste ju bli bra för dom med. Det sociala behov o utlopp för energin som en 2-åring och en 7-åring har måste jag ta hänsyn till

• PoL
    Fiamedbarn skrev 2014-05-14 21:54:19 följande:
    Kan du inte ansöka om utökad tid?
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
    Bra fråga, vet inte hur de resonerar med det så jag vill ha plan a och plan b
  • PoL
    DragonWoman skrev 2014-05-15 19:24:45 följande:

Fick ringa hit särbon sen, låg o vred mig av smärta o tårarna bara spruta. Kunde inte ta hand om ungarna ens. Slutade iaf på toa en bra stund där jag bad till porslinsgudarna. Nu är det bara ett svagt molande kvar....

Aprikos ska shoppas! Vägrar ta neferix någonsin igen. Järndropp vore kanske en idé med....

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
    Så ska det inte behöva vara!! Har du testat Blutsaft? Lr de andra järntabletterna Duroferon? Duroferon rek i första hand enl min bm (fast jag vet inte varför). Antar att du är noga m att ta dom i samband m måltid? Tror det kan reducera ev magont då.
  • PoL
    DragonWoman skrev 2014-05-15 20:12:57 följande:

Tog blutsaft i början men bm ansåg att niferex var bättre eftersom min järndipå är under 11. Tog alltid vid måltid så även idag. 10 min senare började det...

Känns som tåget kört över mig nu... Trött o matt o öm...
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
    Stackare hoppas du kan få hjälp av din bm så du slipper ha det så här!
  • PoL

Knäppa drömmar man kan ha! Drömde inatt att bebisen kom tidigt, jag vaknade upp efter fl o mindes inte hur det gått varpå läkaren beklagande sa att jag fått en sfinkterruptur den här gången med! Åh, vad arg o besviken jag var! Hade tydligen inte hunnit få beslut om ks innan fl satt igång.

Haha det visar klart vad jag går o tänker på just nu, tycker dock att det skulle räcka att jag tänkt på det i vaket tillstånd

• PoL

Grattis lagombutwhy!

Eget: Idag hämtade jag ut kryckor för att inte förvärra foglossningen, får nog öva ett par dar innan det känns naturligt att gå med dom. Nu syns bebismagen så tydligt att folk vågar säga grattis - jag blir så glad varje gång

• PoL

Sessan: visst är det svårt att anv kryckor när man typ jämnt har en massa att bära på? Kändes lite dumt idag på jobbet, fick så mycket uppmärksamhet pga dom. Lite pinsamt

Vad underbart att du fick så bra tydlighet idag hos läkaren!!! Och mysigt att se bebisen vinka

• PoL

Ledsamt att flera av er har relationsproblem när man är gravid vill man ju bara få njuta och känna att allt är bra! Jag hade (har) det extremt svårt med pappan till mitt äldsta barn... min tanke var att ett förhållande iaf ska vara övervägande bra! Vet inte om man kan lösa det på annat sätt än att vara rak o berätta hur det känns o vad man tänker? Familjeterapi sägs vara en bra investering oavsett vilken fas man befinner sig i som par. Hoppas verkligen ni får till stånd bra lösningar!

• PoL

Dragonwoman: vad skönt att få stöd från det hållet! Hoppas ni kan få honom förstå situationens allvar!

Sessan: jättebra, förstår din lättnad!!

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35