Inlägg från: DragonWoman |Visa alla inlägg
  • DragonWoman

Gravidtråd för oss som är över 35

PoL skrev 2014-09-09 02:43:14 följande:

Dragonwoman: visst är det grymt svårt att veta...? Kanske du kan rådfråga bm lr fl om det håller i sig?

Här väntar jag på att bli trött så jag får sova...! Minstingen väckte mig. När han somnat om var jag döhungrig o pigg. Knäppt; vara trött på dan o nu pigg mitt i natten

Aftonstjärna skrev 2014-09-09 08:18:23 följande:

För mej började förlossningen så smått med regelbundna sammandragningar som gjorde mer och mer ont. Fortsätter det utan avbrott kan det vara på g. Hur har natten gått?

Det lugnade ner sig en stund efter jag lagt mig men så fort det var dags att gå upp började sd och värk i svank o rumpa. Tror det kan vara så att bebisen glidit ner mer och att det retar. Blir en dag att ta det lugnt och inte göra mer än att ta tösa
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
  • DragonWoman
    emjh skrev 2014-09-09 09:32:30 följande:

Jäkla fummelfingrar... 

För mig började det väl egentligen mer "på riktigt" med massor av sammandragningar ca 10 dagar innan förlossning. Då kom även rosa flytning och en vecka senare lite blod. 

Jag hade även pinvärkar från ca 2 veckor innan + läckte som sagt fostervatten litegrann (ingen aning om det finns ngt samband där? Troligen inte). 

1/7 var vi redo för förlossning, trodde vi, då hade jag 3-4 min mellan värkarna, men sen avtog/tilltog de och inte förrän kl 21 den 2/7 åkte vi in. Då var jag öppen 6 cm och hade ägnat en del tid åt att jogga runt vardagsrumsbordet (därför fick min man ringa in till fl, jag ville inte prata med dem för jag ville inte stanna upp, haha). 4.47 morgonen därpå är hon född. 

Så för att summera: det började långt innan för mig. 

Spännande!! 

Oj! Ja du va igång ett tag innan

Har tagit det väldigt lugnt idag och det verkar ha hjälpt. Några attacker med smärta som strålat upp irryggen. Men bebis får snällt stanna inne, börjar bli sjuk igen. Ont i hals o huvudvärk, magen bråkar och är allmänt dassig ingen höjdare om det skulle sätta igång nu....
  • DragonWoman
    Aftonstjärna skrev 2014-09-10 07:11:31 följande:

Ja, jobbig tid på året hade föda barn med alla förkylningar! Sonen är född 13 oktober och då hade jag grym hosta. Nu är jag också förkyld, men hoppas det hinner gå över denna gång, har 6 veckor kvar så. Krya på dej DragonWoman!

Är hemskt i dessa bacilltider, sonen drar ju hem massa från skolan :-/

Tack hoppas verkligen din förkylning är över när det är dags eller att du inte åker på nått annat lagom till bf.
  • DragonWoman
    kajsamupp skrev 2014-09-11 22:00:06 följande:

Åh, nu ligger Kajsas lillasyster här bredvid mig och snusar. Vi mår bra och än så länge har de gått bra med Kajsa och omställningen.

I söndags efter att slemproppen gått ringde jag min mor och syster, som kom ´hit för att vara barnvakter. Inget hände dock förrän på måndag kväll då jag kände att det sipprade lite vatten, men bara lite grand. En timme, kl 22.15 kom första värken och de ville vi skulle komma på en koll. Kom dit 23.15 men det var väl inte helt klart om det var vatten eller ej så vi fick vanka i korridoren en stund och 00.15 konstaterades det att det var lite vatten som kom men bara lite grand eftersom hon hade huvudet som en propp där inne, jag var även öppen 4 cm. Vi fick ett rum och värkarna blev mer och mer jobbiga. Bad om värmekudde och en stund senare fick vi ringa efter dom, för då kände jag helt plötsligt att värkarna gick över i krystvärkar. Så vid kl ett började krystvärkarna och de aktiva krystarna höll på 5 min sen var hon ute, en halvtimme senare vid 02.30. Det gick så snabbt att jag inte ens hann prova lustgasen. Men usch, vad krystvärkarna är obehagliga! Ut kom i alla fall Kajsas lillasyster, 50 cm lång och 3340 gram tung, med stor mörk kalufs Bild kommer senare.

Jag är glad att jag ringde barnvakterna när första tecknet kom, för hade jag ringt när värkarna satt igång hade de knappt hunnit ner innan bebis hade kommit och vi hade fått väcka Kajsa och föra henne till grannen. Fyra timmar tog det, hade liksom på känn att det kunde gå snabbt.

Grattis
  • DragonWoman

Usch är mer död än levande hostar lungorna ur kroppen, näsan är äckligt täppt och kokar inuti. Och har svullnat upp i händer, fötter och ansikte. Läpparna ser ut som jag sprutat in nått för att tjocka till dom.... Är verkligen less på eländet nu.... Blää!

Grattis emjh till körkort förresten

• DragonWoman

Mardrömsdag!

Har tyckt att bebisen rört på sig mindre de senaste dagarna. Och idag retade jag den i över 30 min utan respons. Blev ett samtal till förlossningen ( som gubben fick ta över då jag bröt ihop ) där de sa att vi skulle åka in direkt för koll. Fixade barnvakten o åkte.

Fick göra ctg där som visade på bra hjärtljud. Sen ultraljud för att kolla storlek mm. De beräknade vikt till ca 3,3 kg. Hjärtat jobbade bra. Men återigen har bebisen alldeles för lite fostervatten så hålla koll nu och återbesök på torsdag. Risk alltså för igångsättning igen.....

• DragonWoman

Min bm ska ju få veta att hon lever iaf. Om hon gett bra och korrekt info till läkaren från början så hade vi sluppit denna ångest och rädsla idag. Att bebis rör sig mindre beror nog helt på att det inte finns så mycket vatten ja.

Känns lite overkligt att till helgen så kan bebis ha anlänt. Hade ställt in mig på typ bf den 29...

Usch riktigt trög i skallen nu, trött och fortfarande dassig... Så sängen kallar... Natti flickor

• DragonWoman

Har landat lite nu. Imorgon ny kontroll och kanske igångsättning. Känns ok

Allt är iaf förberett så om det blir innan helgen eller nästa vecka kvittar.

• DragonWoman
    PoL skrev 2014-09-17 11:24:00 följande:

Vad bra, nu när du börjat landa i det nya läget kanske du lättare kan börja se fram mot det - tänk vad snart du kommer höra din bebis första skrik och höra det ljuvliga knarrande ljudet som bara nyfödda har...! Myyyyyys!

Nu har ju chocken, ilskan och rädslan lagt sig så kan ju se mer nyktert på allt. Eller ja ilskan bubblar ju fortfarande en del

Känns lite overkligt att det kan vara så nära nu. Ser försiktigt fram emot det, vågar inte hoppas eller tro för mycket på en igångsättning än iaf. Ja första skriket och den lättnaden med det... Och få se pyret...

Är väl snart dags för dig?
  • DragonWoman
    PoL skrev 2014-09-17 12:23:20 följande:

Klart förståeligt!

Yepp ks blir av 30/9, så endast två veckor kvar!!

Härligt med slutspurt nu
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35