Inlägg från: PoL |Visa alla inlägg
  • PoL

Gravidtråd för oss som är över 35

Aftonstjärna skrev 2014-06-10 10:06:48 följande:

Rul gick fint och bra även här! Allt var som det skulle! Så glad och lättad man blir att se och höra att allt är fint och bra! Fick veta att moderkakan ligger i bakvägg, därför känns rörelserna så tydligt. Lillharen låg och tryckte med rumpan mot väggen med benen under sig så gick inte att se könet, så det får bli en överraskning denna gång! 

bf 23 oktober
    Underbart!!! Grattis
  • PoL
    KiwiK skrev 2014-06-10 13:14:03 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här. Är 37 och gravid med nummer två. En sladdis eftersom nummer ett redan är 13 :) Upplever att allt är "mer" denna gång. Med första barnet insåg jag inte ens att jag var gravid innan v10 och det bara pga utebliven mens. Nu har jag haft massa symtom ända sen äl i princip. Humöret är ostabilt som attan (stackars sambo), ömma/växande bröst, yrsel, springer på toa i ett, ständigt hungrig (men kan knappt äta något innan jag känner mig proppmätt.. Undrar hur resten av graviditeten blir ;) Hur har det varit för er, mycket skillnad på grsviditeternagraviditeterna?

Välkommen! Ja, jag upplevde oxå skillnad mellan 1a och 2a graviditeten, fast kanske inte lika påtagligt som du
  • PoL
    India skrev 2014-06-10 16:22:33 följande:

Hej tjejer, måste bara fråga om någon upplever samma sak som jag...innan jag blir nojig. Jag tycker att magen har krympt...i förrgår tyckte jag att den var så pass stor att man verkligen förstod att jag är gravid...idag ser det bara ut som en liten bula...typ v10 istället för v23....

Jag har inte upplevt det själv så här långt i graviditeten men jag skulle gissa på att bebisen grävt sig in mot ryggraden o puttat undan tarmarna lite. Men du kanske kan ringa din bm o se om du kan få komma in o kolla läget? Så slipper du oroa dig, menar jag.
  • PoL

Sessan: svårt val! Kan du inte be dom presentera statistik på vändningsförsök- hur många som lyckats lr inte? Det borde de ha koll på.

Eget: bm-besök imorn, blir nog första gången sf-måttet tas vilket blir spännande! Jag upplever att magen är rätt stor men kanske inte lika som när jag väntade andra barnet...

• PoL

Emjh: hur går det för dig?

Irmeline: vilken dag är bm-besöket?

Kaa: vilken hemsk otur! Men tur iaf att ni kan vara hos dina föräldrar!

Eget: bm-besöket i förra v gick bra, hon hade först svårt att fånga hjärtljuden då busbebis var en vilding o inte stilla en sekund sf-mått 24 i v24, precis som vid mina andra två graviditeter. Lär bli ännu ett stort barn, mao... Var på Östra igår för konsultation betr förlossningssätt o pratade med en trevlig och sansad läkare. Han ville inte propagera för kejsarsnitt men beviljade det då han hörde mitt resonemang, som i princip går ut på att välja det sätt som innebär minst oplanerade komplikationer. Skönt att ha det klart.

• PoL

Grattis till underverket, Insanejane! Hon är otroligt söt

• PoL

Emjh, skönt att det blivit bättre! Vilken oproffsig chef!!! Grrr. Tur att du vågade konfrontera honom, bra gjort

• PoL

Sessan: skickar extra många varma kramar! Förstår precis vad du menar ang sjukskrivningen, så kände jag med förra grav då jag blev sjukskriven. Det är en tuff situation att inte helt klara sig själv. Men vad motigt att din karl inte kan stötta extra nu, vet du vad det beror på?

• PoL

Börjar bli sugen på att köpa barnvagn, bebiskläder o boa in ordentligt nu v27 imorn! Redan!

Maramina: hur går det för dig?

Emjh: lyckad vändning med chefen, härligt!

• PoL

Maramina, förstår att det känns segt! Med första gick jag 17 dgr över tiden, med andra var det lite på gång en vecka före bf vilket gjorde mig helt ställd! Lillen kom nog på det för han väntade ca två v till nu med tredje blir det ju snitt så då blir det ovan möjlighet att planera istället hihi. Hoppas iaf att bebisen behagar titta ut snart!

Jag har tänkt mig en babyjogger syskonvagn l har börjat kolla lite, fast vet inte än om jag köper ny lr beg.

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35