Gravidtråd för oss som är över 35
Vad skönt!! Nu kan du få njuta av att må bra och slippa må illa!!!

Ska på moderkaksprov i Lund imorgon och är grymt nervös! Det har varit en omtumlande dag för vi fick reda på vilken diagnos min son har efter att han ha utretts genetiskt, och detta kan man också screena för imorgon. Det är ett ovanligt syndrom med ganska kraftiga problem även om min pojke verkar ha fått en lindrig variant. Det har varit mycket tårar och tankar idag.
Är idag i vecka 12+5 nu och vi såg att allt var okej i fredags. Nu får jag bara hålla tummarna på att det inte orsakar missfall och att provet blir bra....
Hej Kajsamupp! Jag är 43 år och gravid för tredje gången på lite mer än ett år - de två andra graviditeterna slutade med missfall i vecka 11 så jag har svårt att tro att allt kommer att gå väl denna gången. Men idag går jag in i vecka 14 och nu väntar jag på svaret från moderkaksprovet som gjordes i förrgår innan jag kan slappna av lite. Jag har i alla fall kommit långt denna gången!
Jag har en son på 4,5 år sedan tidigare och han fick i förrgår sin diagnos - Angelmans syndrom. Det har varit otroligt omvälvande att få ett namn på hans svårigheter men också fantastiskt skönt att få reda på vad det är för något.