Inlägg från: Kroken |Visa alla inlägg
  • Kroken

Gravidtråd för oss som är över 35

DragonWoman skrev 2014-03-24 22:15:10 följande:
    Frågan har säkert varit uppe innan men ålder på er, hur många barn och bor? Kan börja Snart 38, 3 barn sen innan och bor i Småland, typ vid Jönköping.
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426

Snart 35 år, 3 barn sen innan som är 15, 12 och 8 år. Är i v.17 nu med Bf 6 september. Bor i Strängnäs.
  • Kroken
    tusa skrev 2014-03-25 08:22:15 följande:
    Tack Singoalla och stooort lycka till idag!!! Vilken tid? Försök slappna av, det är som det är och blir som det blir!  Håller alla tummar och tår att allt ser bra ut!  Kroken: Så skönt att tiden går för er! Här står den nästan stilla... Inte tittat på det ännu, men hoppas att jag kan vara hemma längre än 1 år och 3 mån. denna gång. Ingen av oss är fast anställda just nu, så vi kommer nog kunna vara ganska flexibla som det ser ut nu.

Vi har räknat (eller jag rättare sagt för mannen fattar inget alls av det där med föräldrapenning ) och troligtvis så blir jag hemma i två år och det känns så skönt att kunna vara det! Min man kommer överlåta alla dagar han kan till mig och sen får vi snåla på dagarna. Hade tur som hade fått lite extra ledighet på jobbet som jag tar ut i samband med semestern också så jag slipper gå tillbaka och jobba efter semestern. Det känns också skönt
  • Kroken
    Singoalla78 skrev 2014-03-25 12:32:01 följande:
    Det som inte fick lov att hända har hänt...min lille bebis (Novaliee) i magen valde att lämna oss, idag på ultraljudet så såg man hennes lille näsa, små ben å armar..en söt liten näsa, en perfekt bebis...men livlös....hon har dött, så nu blir det operation på tors, tack alla för omtanke...<3 Jag lämnar självklart tråden med många tårar här å önskar er alla andra lycka till... jag var i v 13...trodde jag var säker, men hon lämnade oss för 4 dagar sedan...

Nej vad tråkigt Beklagar verkligen det som händer er just nu. All styrka till dig!
  • Kroken

Vi har inte heller köpt något än. Har inget kvar alls, var nio år sedan och det var väl inte tänkt att det skulle bli något mer barn. Har fått låna bebiskläder och lite bebisartiklar av min kusin som har två små barn. Men vagn, säng och babyskydd ska vi köpa. Och lite kläder vill jag ju köpa nytt. Ska till Gekås över påsk så jag ska passa på att handla bebissaker där. Har rul på måndag och tänkte kolla om vi kan få se om det är en pojke eller en flicka som ligger där inne. Tänkte först att då kan man sticka ut lite och inte bara köpa könsneutralt. Men nu velar jag för tänk om de ser fel. När jag fick min minsta för 8,5 år sedan så hade jag en i min föräldragrupp som skulle få en flicka. Efter två pojkar längtade hon och köpte allt "flickigt". Till hennes förvåning kom det ut en pojke vid förlossningen. Lika glad blev hon ändå men snopen

• Kroken
    Irmeline skrev 2014-04-05 16:39:55 följande:
    Sov inget i natt, låg och vred mig. Vecka 15 här. Vi har babyskydd, spjälsäng, babynest, babysitter, barnstol, och cityvagn från dottern som är 2. Ska nog komplettera med en terrängvagn, ett skötbord och en ståbräda till storasyster. Vi har en del kläder också. Så egentligen behöver vi inget, men "ny" vagn och nytt större skötbord blir det nog ändå. Största investeringen blir egentligen ny bil, för två bilbarnstolar ryms inte i vår lilla.

Här är det också en ny bil som ska införskaffas. Vi har en bra kombi men så har vi en gammal mindre Volvo också. Och den måste bytas utombordare på landet så två bilar är ett måste. Dessutom har vi hund så bagaget måste inrymma vagn + hundbur. Nu velar jag mellan en 7-sitsig bil eller en vanlig kombi. Känner mig lite stressad över att bil måste fixas innan augusti i princip och det känns somnat inget som finns ute på annons passar oss.
  • Kroken

Går in i v.19 idag. Ska på rul imorgon och jag är nog lite nervös! Enorm förväntan och så spänd över vem det är som finns där inne. Men samtidigt nervös för om allt är ok. Detta är mitt fjärde barn och jag kan inte minnas att jag känt nån nervositet vid de andra rul. Men det är nio år sen sist och jag är äldre, tänker kanske att det kan bidra. Jaja, imorgon får jag se hur det är med den lilla

• Kroken
    PoL skrev 2014-04-06 13:36:55 följande:
    Kroken: jag undrar om ni inte skulle få plats i en Volvo XC70? Men å andra sidan blir det ju svårt att få plats med nåt mer, tex semesterpackning. Bättre att satsa på en Suv, tycker jag! Lycka till imorn

Vi ska lägga ca.100.000 på bilen. Just nu funderar vi på en V70 eller Saab 9-5. Har en Passat redan och en sån till skulle också gå bra men jag kan tycka det är lite tråkigt med två lika bilar Vi blir ju sex stycken i familjen nu och det är därför tankarna har gått till en 7-sitsig. Men det är inte jätteofta vi åker alla och då kanske vi överlever om vi får ta två bilar de gångerna. Dessutom finns det inte så många 7-sitsiga som faller mig, eller oss, i smaken.
  • Kroken
    PoL skrev 2014-04-06 13:36:55 följande:
    Kroken: jag undrar om ni inte skulle få plats i en Volvo XC70? Men å andra sidan blir det ju svårt att få plats med nåt mer, tex semesterpackning. Bättre att satsa på en Suv, tycker jag! Lycka till imorn

Tack skulle jag ju också skriva
  • Kroken
    PoL skrev 2014-04-06 16:52:44 följande:
    Kroken: visst är det svårt att hitta rätt bil i rätt prisklass! Fast jag hade nog ändå satsat på en större suv just för att kunna åka ihop när alla ska iväg tillsammans men å andra sidan är jag rätt glad i större bilar
    Jag gillar också större bilar, känns tryggare på nåt sätt Är inte direkt insatt i SUV-världen men ska kolla på den också
  • Kroken
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-04-06 22:16:14 följande:
    Hur många är ni här som INTE har gjort KUB eller annan fosterdiagnostik. Jag har inte gjort det på mina fem första då det var extremt ovanligt att man erbjöd fosterdiagnostik på 90-talet och början av 2000-talet och när jag väntade femman var jag under 35 år så jag kände nu att jag inte ville göra det heller.

Jag har inte gjort KUB eller nåt annat. Jag hade inte fyllt 35 år när jag blev gravid och erbjöds därför inte det. Är inte säker på om jag hade gjort det även om jag blivit erbjuden att göra nåt. Nu ska vi på rul idag så det blir första gången vi får se den lilla där inne.
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35