Gravidtråd för oss som är över 35
Snart 35 år, 3 barn sen innan som är 15, 12 och 8 år. Är i v.17 nu med Bf 6 september. Bor i Strängnäs.
Vi har inte heller köpt något än. Har inget kvar alls, var nio år sedan och det var väl inte tänkt att det skulle bli något mer barn. Har fått låna bebiskläder och lite bebisartiklar av min kusin som har två små barn. Men vagn, säng och babyskydd ska vi köpa. Och lite kläder vill jag ju köpa nytt. Ska till Gekås över påsk så jag ska passa på att handla bebissaker där. Har rul på måndag och tänkte kolla om vi kan få se om det är en pojke eller en flicka som ligger där inne. Tänkte först att då kan man sticka ut lite och inte bara köpa könsneutralt. Men nu velar jag för tänk om de ser fel. När jag fick min minsta för 8,5 år sedan så hade jag en i min föräldragrupp som skulle få en flicka. Efter två pojkar längtade hon och köpte allt "flickigt". Till hennes förvåning kom det ut en pojke vid förlossningen. Lika glad blev hon ändå men snopen
Går in i v.19 idag. Ska på rul imorgon och jag är nog lite nervös! Enorm förväntan och så spänd över vem det är som finns där inne. Men samtidigt nervös för om allt är ok. Detta är mitt fjärde barn och jag kan inte minnas att jag känt nån nervositet vid de andra rul. Men det är nio år sen sist och jag är äldre, tänker kanske att det kan bidra. Jaja, imorgon får jag se hur det är med den lilla