Insanejane77 skrev 2014-03-06 20:45:17 följande:
Min dotter var 26% över snittet och vägde 4545 g i v 37. Hon dog i min mage och jag slapp föda ut henne utan fick det snitt som jag var lovad sedan innan. Snittet gick bra och det återhämtade jag mig rätt snabbt ifrån men det tog lite längre att bli frisk från havandeskapsförgiftningen och HELLP-syndromet. Men fick åka hem efter 3-4 dagar och ta det lugnt hemma istället. Jag är lovad snitt denna gång också så egentligen spelar ju storleken på bebisen ingen som helst roll, men man tänker på något vis att man misskött sig och att bebisen inte ska må bra om den är för stor... Märkligt tänk!
Kaa76 skrev 2014-03-06 19:43:20 följande:Jobbigt med blodtrycket, men skönt att det ändå var som du trodde (värsta som finns är när man känner att något är fel och de inte hittar något...)
Vad skönt att allt såg bra ut med den lilla också
Jag har haft preekpampsi med ett av mina barn men problem åt andra hållet med de andra, så även denna gång. Är i v.18 nu och så fort jag rör mig blir jag yr, är jobbigt att ställa mig upp osv. just för att det känns som om jag kommer att svimma.
Exakt! Jag avskyr att vara inbillningssjuk :D Det är aldrig kul att ha blodtrycksproblem åt vilket håll det än är för man mår ju inte väl liksom. Vad låg ditt blodtryck på när du hade preeklampsi? Och vad låg det på när det var lågt nästa gång?
Åh, ledsen

det låter som att du hittat en trygghet i denna graviditet, starkt!! Stort barn är ju lite på gott o ont. Jag är själv inte så stor (165) men får stora barn. Den senaste vägde 4,8 och var 58 cm lång. Jag fick tyvärr en sfinxterruptur så nu är jag inne på ks helst
Hur gick det med läkningen av ks? Ni som varit med om det, hur snabbt har ni klarat av vardagen (laga mat, tvätta etc) efter? Hade ni några komplikationer?