Gravidtråd för oss som är över 35
Välkommen Saga09
Välkommen Saga09
Hejsan!
Nu har jag semestrat klart och tre veckors jobb väntar innan mammaledigheten (som jag ju inleder med intensivkurs för körkort).
Kompisar till oss fick barn för några dagar sen så nu frossar jag i bebisbilder!
Någon mer som fått ont i händer/fötter? Jag är tokigt svullen och har jätteont i fingrarna (några domnar bort på nätterna också) och lite ont i tårna. Underlivet gör ibland så ont att det känns som jag ska gå mitt itu. Fått hugg i magen de senaste dagarna också. Men semester är ofta ingen direkt vila, har haft en ganska intensi sista vecka och inte hunnit sitta ner några längre stunder.
Börjar iaf veckan med ett besök hos BM, känns bra att få kolla alla värden.
emj- Usch, jobbigt att svullna och få ont sådär. Ta upp det med din bm.
Aftonstjärna- Ja, det börjar närma sig för mig, känns jättekonstigt och roligt på samma gång. Det har gått så fort denna gång. Min pappa dog ju mitt i allt en vecka efter att jag plussade och berättade för dom. De första månaderna gick liksom åt till att sörja och gå på begravning och sånt. Det är egentligen efter påsk och RUL som jag liksom vågat tro på bebis och se framåt.
Välkommen Saga09.
Åh, kroken, vad tufft du har det
hoppas att du har bra stöd omkring dig så att du både får sörja och samla kraft inför bf!
Emjh: skönt m ett bra besök idag. Lenafena verkar gett bra svar, jag kan dock komplettera med att om det blir nödvändigt, kan läkare även ev operera karpaltunnel. En kompis till mig genomgick en sådan operation under graviditeten och fick ha skena tills det läkt - i detta fallet var det väldigt infekterat!
Jag har inte vägt mig på länge men gick upp över 30 kg vid båda tidigare graviditeter och nu är det nog liknande... Men jag får sån jättemage o stooora bebisar, så jag brukar säga att viktuppgången behövs för att jag inte ska bli framtung o ramla
India: fy vad jobbigt att bollas så - man får ju inte direkt förtroende för läkarna då hoppas det inte blir fler blödningar nu!
Soluppgång: hej o välkommen till tråden! Jag är oxå ensamstående och har valt att skaffa barn via insemination i Dk - är nu i v33 med ett helsyskon till min två-åring och har även ett barn till som är ett par år äldre. Roligt med nån till i tråden med liknande läge
PoL, ja roligt att höra om en i liknande situation.
Jag skulle också vilja ha syskon till barnet sedan, om det går, jag tänker mig att jag bör försöka skaffa ett syskon så det skiljer ca två år emellan (bör inte vänta längre känner jag p.g.a. min ålder, jag hoppas det går).
Jag ansökte häromdagen om medlemskap på Femmis, tänkte kolla in vad de har för aktiviteter längre fram.
Soluppgång: då håller jag tummarna för att de får in och håller stråna åt dig Själv reserverade jag inte men när minstingen var ca 1,5 kände jag att det skulle funka o bli riktigt bra med ett syskon till, o då hade som tur är Cryos flera strån kvar! Hittar man nån som man är kompatibel med, är det ju jättebra
Kroken: vad tufft med begravning så nära bf tänk, vad mycket man orkar ta sig igenom! De säger att man som gravid ska besparas allt o mer därtill men så blir det ju tyvärr sällan...
Eget: går in i v34 imorgon. Jösses, vad fort det går! Är faktiskt lite bekymrad över att inte hinna bli klar m att vara gravid tills bebisen kommer... Trots hemsk foglossning med konstant smärta och ökande trötthet, älskar jag att vara med barn! Att få känna bebisen sparka o röra sig i magen... Wow! Och detta lär ju vara min sista graviditet - fyller 41 och tre små <3 som ensamstående är nog tillräckligt
Hoppas ni andra får en fin fredag o helg, kram på er!
Fint att höra att flera förstår o känner igen sig - andra kan nog tycka man är smått galen att njuta av en graviditet när man har så ont
Emjh: en till supermamma, låter det som man vill ju så gärna klara av allt som vanligt... Tur att din kollega sa till o att du åkte hem, hoppas det håller sig lugnt nu! Du pratar väl med din bm om det forts, så du får stöd m sjukskrivning om det behövs? Var rädd om dig.