Inlägg från: FruFA79 |Visa alla inlägg
  • FruFA79

Gravidtråd för oss som är över 35

GOD FORTSÄTTNING alla 35+ gravida!!

Gick in i vecka 15 i dag. Illamåndet är lite bättre, skönt!

Patricia4 skrev 2013-12-24 07:55:30 följande:
    God jul alla gravida i denna tråd!!

Hur mår ni därute?
    Har dragit ut en lista på nätet på vad man får och inte får äta på julbordet. Det var ju 7 år sedan sist ;)
    Och tydligen är det kört med gravad lax...:( älskar ju det!!!
    Men är så förstoppad så jag borde inte äta alls. Har köpt laktulos nu, står inte ut och ser ut och vara i sjunde mån på grund av det...
    Men jag klagar inte.... Fast jag gör det..;)
    En liten mirakelbebis är därinne och jag är så tacksam . Ska vara extra snäll idag :)
    Jag är också förstoppad. Är glutenintolerant, så jag brukar vara hård, men nu som gravid är det helt kört. Är Laktulos bra? Funkar??
  • FruFA79
    Patricia4 skrev 2013-12-25 17:32:33 följande:
    Underbart v15:))

Laktulos funkar , kanske lite väl bra ;) ta på morgonen och ha nära till toan!

God fortsättning på kvällen :)

Ok, för mig låter det som en dröm Flört Skall köpa det, och hoppas på typ samma resultat som du! Jobbigt att vara förstoppad!

Ja, det är skönt att vara i trimester 2 och ha gjort KUB och illamåendet är på väg att försvinna + bebismagen syns och ser ut som en gravidmage inte fett (andra barnet, första barnet syntes inget förrän efter vecka 22).
    Tack detsamma Glad
  • FruFA79

Long time no se...
    Jag har haft det kämpigt med hälsan, tre UVI:s med penicillin på raken och ännu inte bra.
    Och nu så har jag via spec-MVC fått långtidsbehandling mot bakterier i urinen. Tar en Furadantin per kväll. Hoppas att nästa urinodling är bra!

Men fick ju toppenresultat på KUB innan jul. Och i förra veckan var vi på RUL, bebisen mådde bra, men BM kunde inte bestämma kön. Men gissade flicka. Dock så hade jag föreliggande moderkaka och moderkakan i framvägg, framförliggande. Så om den förblir så så blir det automatiskt snitt. Men nytt UL vecka 28 för att se moderkakans läge.

På onsdag är jag halvvägs vecka 20 - jippi!

• FruFA79
    BF-lista {#emotions_dlg.flower}
    21 Juni, InsaneJane  
    23 juni, FruFA79
    26 juni, Maramina  

2 juli, Mallan74  
    9 juli, Lindsey Egot the only one  
    14 juli, Scarlett01 
    23 juli Fiamedbarn (väntar en flicka)
    1 augusti, Sessan78  
    6 september, Kroken  
    10 september, Leppardette  
    14 september, Lina 7710  
    14 september, Kajsamupp  
    27 september, emjh 
    30 september, DragonWoman 
    2 oktober, PoL

3 oktober, Irmeline  
    4 oktober, Lejoninna77  
    28 oktober, Tusa

Lagt till mig på listan. hoppas att det var OK?
    Vecka 24, går in i vecka 25 på tisdag.
  • FruFA79
    zizuna skrev 2014-03-01 18:36:07 följande:
    Våran son kom 05.09 idag på 39+0
    3485g 50cm
    Åkte in 22.00 va då öppen 4cm dem tog hinnorna kl 23.50. Kl 4 va jag öppen 7cm och efter ca 10 rejäla värkar krystar så kom han :)
    STORT grattis till prinsen!!!
    Vilken snabb förlossning du hade, var det första eller andra barnet?
    Förstår om du inte hinner svara just nu, BABYBUBBLAGlad.
  • FruFA79
    Knytet skrev 2014-03-03 11:15:46 följande:
    Leppardette, grattis till lyckat VUL, hääärligt

Dragonwomen, har kub 27 o e oxå lite nervös. Fick mf tre dagar innan kub i höstas så där är ett delmål och sen själva kub. Har lovat mig själv att gpr kub bra kan vi börja njuta o tro på det här. Har haft en orolig början med störtblödning, akutbesök o vul utan hjärtljud. Men peppar peppar vitt som snö på pappret sen ul i onsdags då vi såg en fin liten plutt .

Håller tummarna för oss alla nu !!!

Ni som kommit lite längre, när lättade ert illamående ?
    Mitt illamående lättade vecka  12 och var borta helt vecka 13Skrattande.
    Nu är jag i vecka 24, går in i vecka 25 i morgon. Skall på köns-UL i morgon.
  • FruFA79
    Knytet skrev 2014-03-03 14:27:59 följande:
    FruFa, har för mig att det var runt då förra graviditeten oxå men minns inte riktigt. Ser fram emot det. Spännande med ul imorgon, vad tror du det är ?

Bara för att jag var så nöjd att slippa blödningar, var precis på toa och då hade kommit lite klarrött färskt blod. Tröttsamt . Tror nåt litet kärl brast igen för jag var ut på långpromenad med hund o barn o åkte direkt o handla efteråt.... Aldrig får man va fri från oro, suck
    Jag vet, det är jobbigt med oro. Men försök att tänka på att snart minskar risken. Så tänkte jag iallafall.
    Men man är ju såå rädd om sitt lilla liv.

Jag tror att det är en flicka, men maken tror en pojke. Vi har en son på snart 5 år och han tror flicka också. Så vi får helt enkelt vänta och se...

FRÅGA TILL ALLA:
    Använder ni gravidbälte från beSafe eller liknande i bilen??
    Eller har ni vanligt bilbälte?

• FruFA79

När vi varit på köns-UL vecka 23  så köpte jag de första babyplaggen. Vi har sparat spjälsäng, Leander-vagga, BabyBjörn bärsele, Maxi Cosi-babyskydd och Bugaboo Cameleon från 2009 då vi fick vår son.

Vilka babyboxar beställde du? Bara beställt den från Babyproffsen. Dålig på att hitta några barn.

• FruFA79
    plopp76 skrev 2014-04-04 11:03:07 följande:
    Jag hittade en länk till en blogg där det fanns lite samlat... ska se om jag hittar på den igen.

Jo här var den! Den länkar till lite olika :)

www.nattstad.se/vecca/gratis-gravidpaket-och-...

Nej det är ju så, man vet ju aldrig om allt går bra. Vi resonerar som så att vi utgår från att det kommer gå bra och vill njuta av den här tiden av förberedelse också :) Efter RUL på tisdag hoppas jag att vi vet könet. Men vi kommer inte köpa speciellt mycket kläder av en sort utan försöka vara ganska neutrala ändå. Både för säkerhets skull och för att vi inte riktigt gillar just de riktigt tjejiga kläderna eller de riktigt pojk-iga kläderna :)

Vi gillar starka färger och där kan man ju välja nästan vilka som helst, det går att ha lite vad som tycker vi. Glad

TACK för länken. Tyvärr så var den på Kronans slut för tillfället. Den på Babyproffsen hämtade jag i dag och den var inget bra, två blöjor typ.
    Vilka boxar beställde du?
  • FruFA79

Vecka 30+0 i dag och jag står fortfarande på långtidsbehandling Furadantin pga upprepade UVI:s.
    Var hos BM i dag och SF-måttet visade 30 cm och följer medel-kurvan. Blodtrycket 125/75 och inget protein i urinen. Min 5-årige son var  med och fick lyssna med dopplern.
    Hoppas få må bra i min MS.

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35