Inlägg från: Kroken |Visa alla inlägg
  • Kroken

Gravidtråd för oss som är över 35

plopp76 skrev 2014-04-08 13:53:41 följande:
    Jag är inlagd. Sammandragningar sen i natt, vattenavgång i morse. Fått nåt som ska stoppa värkarna, antibiotika... Oddsen väldigt dåliga men bebis lever än iallafall. Vi hoppas att värkarna kan ge sig och att det bara är en reva eller nåt. Kanske det läker av sig själv då. Håll alla tummar ni har!

Håller tummarna att allt blir bra!
    Irmeline skrev 2014-04-08 13:58:19 följande:
    Hemkommen från akuten, bebis lever. Var moderkakan som ligger för öppningen. Förhoppningsvis drar den sig uppåt med tiden. Lite samma som du PoL. Jag har RUL om en månad och då ska de kolla läget på moderkakan.

Hoppas allt ser bra ut på rul och att det sen fortsätter vara bra graviditeten ut!
  • Kroken

Rul igår och allt så bra ut Frågade om det gick att se kön men barnet var inte så samarbetsvillig på den punkten så det blir en överraskning Även om jag har tre barn sen tidigare så är det lika häftigt varje gång att få se det där lilla livet på rul Sparkandes och boxandes där inne Jag har inte känt några ordentliga rörelser än så det är ju häftigt att se att den rör sig så mycket som den gör. Är i v19 nu.

• Kroken
    Knytet skrev 2014-04-08 22:25:48 följande:
    Kroken, härligt med lyckat RUL. Visst är det fantastiskt med ultraljud. Det är ju så otroligt fin teknik nuförtiden. Känns som att man skulle kunna ligga timma in o timma ut o bara kolla . Visst är det ganska otroligt att man kan ha en så pass stor bebis sprattlandes i magen utan att känna det, haha.

Jag sa precis samma sak igår Rätt otroligt att det ligger en 17-18 cm lång bebis där inne och sprattlar och jag känner ingenting! Ibland tror jag att jag känner nåt men jag är inte helt säker än på att det är bebisen.
  • Kroken

Någon mer som INTE är eniga om namn med sin man/barnets pappa? Här är det helt omöjligt på den fronten! Jag tycker ju då att det är han som är omöjlig

• Kroken
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-04-09 20:50:27 följande:
    Självfallet är det ALLTID mannen som har fel. Jag älskar denna texten/bilden

Exakt! Älskar den där jag med
  • Kroken

Nu var det längesen jag var här inne igen. Läser ibland men hinner sällan skriva. Så mycket man vill svara på men tiden finns liksom inte. Jobba, hem, laga mat, rodda runt med ungarna och så sova. Kul att det börjar födas små bebisar Själv gick jag in i v.30 idag, tycker tiden rusat iväg nu. Nu börjar jag fundera på förlossningen och ställa mig på den. Jag är inte alls nervös eller orolig men min sambo är nog det. Vi pratar namn här hemma emellanåt men kommer aldrig fram till nåt vettigt. Vi har helt olika smak och han tycker mina förslag är Gubbängen- och tantalen eller konstiga namn. Jag tycker å andra sidan att han ger förslag på 80-talsnamn bara. Vi har en lista med förslag så vi får väl se vad bebisen ser ut att heta.

Var hos min BM i onsdags och fick bannor för att hon tyckte jag var för stor. Jag hade några kilo extra redan innan, nu har jag gått upp 8 kg sammanlagt och jag ska helst INTE gå upp mer enligt henne. Nu har jag börjat samla på mig vatten i ben och fötter, och det påpekade hon väger en hel del. Men då fattar jag inte hur jag ska undvika att gå upp mer? Jag äter mindre portioner än innan graviditeten, jag äter väldigt sällan godis, snacks m.m, dricker läsk på helgen och ev. nån kväll i veckan när jag är sugen. Men inga mängder! Nu gör jag som jag själv vill ändå, jag tar inte åt mig nämnvärt av hennes pekpinnar Men jag blir lite irriterad faktiskt. Jag är 180 cm lång och väger nu nästan 100 kg. Vägde runt 90 kg innan graviditeten. Nu laddar jag för näst sista jobbveckan på väldigt länge Om två veckor går jag på semester och sen kommer jag inte tillbaka på två år är det tänkt. Jag ska ta tillvara på varje sekund av de två åren tillsammans med vårt lilla sladdbarn

• Kroken
    Lagombutwhy skrev 2014-06-22 19:19:05 följande:

Jag är också 180 lång o vägde 90 vid inskrivningen :) Har laddat o väntat på pikar men jag har en helskön BM som är stor o frodig själv o hon har inte sagt ett pip! Har gått upp 25-30 kg med alla mina fyra, få se hur det blir denna gång :D

Jag har gått upp mellan 9 och 12 kg de andra tre gångerna. Men då har jag vägt lite mindre vid inskrivningarna. Dessutom har jag aldrig varit höggravid under sommarmånaderna, har järn födda i januari, maj och december sen innan. Den här kommer i början av september och jag anar att när värmen slår till kommer svullnaden att öka. Nu bryr jag mig inte så mycket om vad BM säger, jag går min egen väg ändå och känner vad som är ok och inte Nu skulle min BM bli sjukskriven och inte komma tillbaka förrän i september och tills dess får jag träffa en annan, hon kanske har en annan syn på detta med vikten.
  • Kroken
    Sessan78 skrev 2014-07-09 08:15:51 följande:

36+4 idag! Födde min dotter på 36+4 för tre år sedan. Kommer nog att gå längre den här gången. Är bara så less nu och precis som många andra av er så lider jag verkligen av värmen. Får nästan panik...vet inte vad man kan göra eller var man ska ta vägen! Någon fler med väldigt svullna händer och fötter? Mina fötter ser helt groteska ut...mina tår ser ut som tjocka prinskorvar på en rund ballong, och mina fotknölar syns inte längre....

Håller tummarna för ni som har bf i dagarna! Blir kul med fler bebisar...

Jag ser likadan ut jag! Är i v.32 så det är ju några veckor kvar :-/ Får så himla ont i lederna nu när jag är svullen. På morgonen, eller när jag suttit still, kan jag knappt gå. Och handlederna värker på morgonen innan jag kommit igång. Får på mig förlovningsringen på morgonen men sen sitter den där. Ska den av så är det kallvatten och tvål som gäller. Nu gifter vi oss på lördag och jag får inte på mig vigselringen...haha. Har provat den och jag får på den på morgonen, precis som med förlovningsringen, men jag får inte på dom två tillsammans. Dessutom får jag inte på mig några skor heller pga svullnaden på fötterna så jag får gifta mig barfota. Tur det bara ska vara vi, barnen och vittnen
  • Kroken
    PoL skrev 2014-07-10 11:06:56 följande:

Kroken: grattis i förväg till bröllopet! Kanske skulle ha det på stranden så blir det perfekt att vara barfota

Tack Vi kommer att vara i ett rosa tempel som ligger högt upp på ett beg vid Mälaren i vår stad. Så ingen annan kommer se oss och att vara barfota där känns helt ok, det passar liksom in Får ta mina crocs (som är de enda skor jag kan använda nu) upp och ner för berget
  • Kroken

Vad roligt med alla bebisar som tittat ut ???? Grattis ????

Själv är jag rätt less just nu! Är i v.33 nu och räknar ner veckorna tills bebisen kommer! Var hos BM i onsdags, fick en vikarie då min ordinarie är sjukskriven. Gör mig inget alls då jag inte riktigt gillar min ordinarie. Vikarien var hur bra som helst och jag önskar hon skulle kunna vara kvar. Denna BM sa ingenting om min vikt alls, det som min ordinarie varit på mig om. Däremot har jag högt blodtryck, 101/168, vilket hon inte gillade (förståligt dock) så det blir extra koll på det. Är dessutom enormt svullen. Fötterna är som ballonger och tårna som prinskorvar. Det går upp en bit på smalbenen också så vristerna kan jag inte böja knappt och att gå gör hemskt ont. Sen några dagar så har händerna börjat svullna och fingrarna är stinna. Det är en ny erfarenhet det här med svullnaden, har bara vinter- och vårbarn sen tidigare, och jag avskyr det. Har så mycket jag "måste" göra, plocka med och städa i ordning. Men jag orkar ingenting! Fötter och ben gör ont och blodtrycket ger sig tillkänna när jag gör för mycket! Min stackars man får göra massor och jag känner mig som en skit som måste vila. Blä!

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35