Gravidtråd för oss som är över 35
Håller tummarna att allt blir bra!
Hoppas allt ser bra ut på rul och att det sen fortsätter vara bra graviditeten ut!
Rul igår och allt så bra ut Frågade om det gick att se kön men barnet var inte så samarbetsvillig på den punkten så det blir en överraskning
Även om jag har tre barn sen tidigare så är det lika häftigt varje gång att få se det där lilla livet på rul
Sparkandes och boxandes där inne
Jag har inte känt några ordentliga rörelser än så det är ju häftigt att se att den rör sig så mycket som den gör. Är i v19 nu.
Någon mer som INTE är eniga om namn med sin man/barnets pappa? Här är det helt omöjligt på den fronten! Jag tycker ju då att det är han som är omöjlig
Nu var det längesen jag var här inne igen. Läser ibland men hinner sällan skriva. Så mycket man vill svara på men tiden finns liksom inte. Jobba, hem, laga mat, rodda runt med ungarna och så sova. Kul att det börjar födas små bebisar Själv gick jag in i v.30 idag, tycker tiden rusat iväg nu. Nu börjar jag fundera på förlossningen och ställa mig på den. Jag är inte alls nervös eller orolig men min sambo är nog det. Vi pratar namn här hemma emellanåt men kommer aldrig fram till nåt vettigt. Vi har helt olika smak och han tycker mina förslag är Gubbängen- och tantalen eller konstiga namn. Jag tycker å andra sidan att han ger förslag på 80-talsnamn bara. Vi har en lista med förslag så vi får väl se vad bebisen ser ut att heta.
Var hos min BM i onsdags och fick bannor för att hon tyckte jag var för stor. Jag hade några kilo extra redan innan, nu har jag gått upp 8 kg sammanlagt och jag ska helst INTE gå upp mer enligt henne. Nu har jag börjat samla på mig vatten i ben och fötter, och det påpekade hon väger en hel del. Men då fattar jag inte hur jag ska undvika att gå upp mer? Jag äter mindre portioner än innan graviditeten, jag äter väldigt sällan godis, snacks m.m, dricker läsk på helgen och ev. nån kväll i veckan när jag är sugen. Men inga mängder! Nu gör jag som jag själv vill ändå, jag tar inte åt mig nämnvärt av hennes pekpinnar Men jag blir lite irriterad faktiskt. Jag är 180 cm lång och väger nu nästan 100 kg. Vägde runt 90 kg innan graviditeten. Nu laddar jag för näst sista jobbveckan på väldigt länge
Om två veckor går jag på semester och sen kommer jag inte tillbaka på två år är det tänkt. Jag ska ta tillvara på varje sekund av de två åren tillsammans med vårt lilla sladdbarn
Jag är också 180 lång o vägde 90 vid inskrivningen :) Har laddat o väntat på pikar men jag har en helskön BM som är stor o frodig själv o hon har inte sagt ett pip! Har gått upp 25-30 kg med alla mina fyra, få se hur det blir denna gång :D
36+4 idag! Födde min dotter på 36+4 för tre år sedan. Kommer nog att gå längre den här gången. Är bara så less nu och precis som många andra av er så lider jag verkligen av värmen. Får nästan panik...vet inte vad man kan göra eller var man ska ta vägen! Någon fler med väldigt svullna händer och fötter? Mina fötter ser helt groteska ut...mina tår ser ut som tjocka prinskorvar på en rund ballong, och mina fotknölar syns inte längre....
Håller tummarna för ni som har bf i dagarna! Blir kul med fler bebisar...
Kroken: grattis i förväg till bröllopet! Kanske skulle ha det på stranden så blir det perfekt att vara barfota
Vad roligt med alla bebisar som tittat ut ???? Grattis ????
Själv är jag rätt less just nu! Är i v.33 nu och räknar ner veckorna tills bebisen kommer! Var hos BM i onsdags, fick en vikarie då min ordinarie är sjukskriven. Gör mig inget alls då jag inte riktigt gillar min ordinarie. Vikarien var hur bra som helst och jag önskar hon skulle kunna vara kvar. Denna BM sa ingenting om min vikt alls, det som min ordinarie varit på mig om. Däremot har jag högt blodtryck, 101/168, vilket hon inte gillade (förståligt dock) så det blir extra koll på det. Är dessutom enormt svullen. Fötterna är som ballonger och tårna som prinskorvar. Det går upp en bit på smalbenen också så vristerna kan jag inte böja knappt och att gå gör hemskt ont. Sen några dagar så har händerna börjat svullna och fingrarna är stinna. Det är en ny erfarenhet det här med svullnaden, har bara vinter- och vårbarn sen tidigare, och jag avskyr det. Har så mycket jag "måste" göra, plocka med och städa i ordning. Men jag orkar ingenting! Fötter och ben gör ont och blodtrycket ger sig tillkänna när jag gör för mycket! Min stackars man får göra massor och jag känner mig som en skit som måste vila. Blä!