Inlägg från: Aftonstjärna |Visa alla inlägg
  • Aftonstjärna

Gravidtråd för oss som är över 35

Sessan: Vad härligt att läkarbesöket var så lyckat! Mitt första barn satt också envist i magen och jag var också på ett misslyckat vändningsförsök, det gjorde nog ont och tror nog att det hör till! Hon föddes sen med kejsarsnitt. Mitt andra barn gjorde som han skulle och vände sig och föddes vaginalt. 

Jag mår för tillfället riktigt bra och är så glad att a sluppit illamåendet, med sonen mådde jag illa mer eller mindre hela graviditeten så känns härligt att känna sig såpass normal som jag gör nu. Har legat en stund på soffan och tagit igen mej efter jobbet och känner hur någon buffar en bit under naveln Hjärta

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Irmeline skrev 2014-05-28 21:21:05 följande:
    Beställt stödstrumpor på nätet idag, och fyndat en brio happy på blocket för 1100 :) känns som det går framåt!
    Ska inte köpa så mycket denna gång men kände att en vagn med fyra stora hjul när jag föder i oktober känns rätt. Har en cityvagn sen innan, och den kör man inte gärna i snö ;)
    Jag har hämtat hem en vagn, en teutonia, som jag ärvt av en kompis, har kört hennes dotter i den och gillade den mycket :) Fick också ett babyskydd som är som nytt. Av syrran har jag fått en bärsele, sån som stöder på höften, får ont nacken av babybjörn.Selen är svart och snygg, tror pappan kommer att klä i den. Skrattande

Bärsjal fick jag av svägerskan. Känner mej välutrustad fast det är långt kvar! Ni som har barn sen innan, har ni använt bärsjal? Min son sov bara korta snuttar på dagen och trivdes inte i vagnen så det  var jättepraktiskt att låta honom somna i sjalen medan man donade på hemma.
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Spännande med många som är nära dagen d! Har som Irmeline åtminstone 4 månader kvar själv. Nu närmast väntar vi på barnens kusin som är beräknad till början av juli. Träffade just svägerskan och är inte avundsjuk på hennes svullna fötter! 

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    MjölkChoklad skrev 2014-06-02 11:37:13 följande:
    Många som är nära nu - spännande!!! 

Själv är jag i vecka 19 och längtar till RUL som är om en vecka! Hoppas att få se att allt är bra och gärna även vilket kön. Jag kommer säkert att vara supernervös innan och vara övertygad om att något kommer att vara fel. Men just nu är jag lugn iallafall...

Magen är redan stooor  Gravid Skrattande Och bebis buffar och har sig - mysigt Hjärta
    Jag har också rul nästa vecka, men är inte lika nervös som inför kub, känns betryggande när bebisen bökar på i magen, tycker jag! Min mage är ganska lagom stor, tycker jag, folk har börjat kommentera att den syns och det får den väl göra när man är halvvägs Skrattande
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    MjölkChoklad skrev 2014-06-08 11:08:24 följande:
    Imorgon är det äntligen dags för RUL!!! Har verkligen sett fram emot det, men nu när det börjar bli dags är jag nervös... Hoppas, hoppas, hoppas att allt ser bra ut!!! 
    På tisdag klockan 10 för oss! Så spännande!! Lycka till imorgon!
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    Insanejane77 skrev 2014-06-09 07:42:26 följande:

Tack Irmeline och Kajsamupp!

I morgon bitti är det dags för leverans! :O Kan inte riktigt fatta att det är på riktigt!? Hjälp!

Jag har förberett en del men har med vilje lämnat saker så jag ska ha att göra idag istället för att bara klättra på väggarna :D 
    Ska in till sjukhuset idag för inskrivning men jag har valt att sova hemma i natt och komma in tidigt i morgon bitti istället, annars föreslog dom att jag kunde sovit över från idag. 
    Så ska vi på banken, Svärfar kommer hit och ska hjälpa oss med belysning i lilla toan, jag ska bädda lillans säng och fixa med skötbordet, packa mina prylar, jag ska städa upp det värsta och jag har typ tusen samtal att ringa och sen vill jag göra pedikyr, färga fransarna och klippa luggen med XD Så man kan säga att denna dagen är det rätt fullt upp! Det känns rätt troligt att det blir hämtmat iaf :P

Är nervös också... Inte för att något ska hända med mig så mycket utan för att något ska vara galet med lilla Majken eller för att problem ska uppstå. Jag tänker på saker som kan ha missats på ultraljuden eller om hon får andningssvårigheter, mekonium i fostervattnet osv osv. Lite tänker jag på mig själv med om dom har missat något för jag är fortfarande hemskt lättblödande och det känns lite olustigt att dom ska karva i mig just då. Men jag ska nämna det idag igen så är det upp till dom att kolla så allt är som det ska. Är glad att jag är inbokad som första op-tid iaf!

Wish me luck flickor! {#emotions_dlg.flower}

Wishing you all the luck in the world! Vad underbart att Majken (härligt namn!) snart är här!  Baby
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Rul gick fint och bra även här! Allt var som det skulle! Så glad och lättad man blir att se och höra att allt är fint och bra! Fick veta att moderkakan ligger i bakvägg, därför känns rörelserna så tydligt. Lillharen låg och tryckte med rumpan mot väggen med benen under sig så gick inte att se könet, så det får bli en överraskning denna gång! 

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    KiwiK skrev 2014-06-10 13:14:03 följande:
    Hej! Jag hoppar gärna in här. Är 37 och gravid med nummer två. En sladdis eftersom nummer ett redan är 13 :) Upplever att allt är "mer" denna gång. Med första barnet insåg jag inte ens att jag var gravid innan v10 och det bara pga utebliven mens. Nu har jag haft massa symtom ända sen äl i princip. Humöret är ostabilt som attan (stackars sambo), ömma/växande bröst, yrsel, springer på toa i ett, ständigt hungrig (men kan knappt äta något innan jag känner mig proppmätt.. Undrar hur resten av graviditeten blir ;) Hur har det varit för er, mycket skillnad på grsviditeternagraviditeterna?
    Hej och välkommen! Jag är också 37 och mitt första barn fyller 12 nästa vecka. Har en 8-åring också, så sladdis här med. Jag har hittills mått ganska lika som under de tidigare graviditeterna, asilla till vecka 15-16 och bättre sen dess. Hur långt gången är du? Jag är i vecka 21. 
    bf 23 oktober
  • Aftonstjärna

Halsbrännan kom förresten genast denna gång! Och tycker inte att et har någon skillnad vad jag äter. Som tur finns det tabletter mot det! Har dem överallt, i handväskan, bredvid sängen...

bf 23 oktober
  • Aftonstjärna
    India skrev 2014-06-10 16:22:33 följande:
    Hej tjejer, måste bara fråga om någon upplever samma sak som jag...innan jag blir nojig. Jag tycker att magen har krympt...i förrgår tyckte jag att den var så pass stor att man verkligen förstod att jag är gravid...idag ser det bara ut som en liten bula...typ v10 istället för v23....
    Vet inte om den blitt mindre, men speciellt stor är den inte, när jag jämför med andra som är halvvägs. Har precis varit hos bm och på ul och allt såg bra ut så är inte orolig. Känner också att livmodern slutar en bit under naveln nu, dvs högre upp än tidigare, trots att magen inte blivit märkbart större.Vet inte om mitt svammel hjälper dej alls Glad  
    bf 23 oktober
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35