Inlägg från: PoL |Visa alla inlägg
  • PoL

Gravidtråd för oss som är över 35

Välkommen, Kastrull

Mjölkchoklad: bara tre veckor kvar, härligt!!

• PoL

Hej och välkommen Anette79! Härligt att snart vara halvvägs

• PoL

Idag var jag äntligen tillräckligt återhämtad för en premiärtur med barnen och nya syskonvagnen! Har ju känt av både snittet och foglossningen och trötthet såklart, så det har fått vänta till nu - måste ju klara av att både lyfta i och ut stora vagnen ut bilen samt må ok och orka med efteråt

Allt gick riktigt bra, alla tre barn var glada och nöjda, och därmed även jag

Tänk att lillen är 11 dgr idag <3

• PoL

Plopp o Mjölkchoklad: tack för grattis och för omtanken

Donum: hej och välkommen!

Milia: förstår vilken lättnad, grattis

• PoL
    Saga09 skrev 2014-10-12 17:07:05 följande:

Hejsan :)

Tror jag skrev här för länge sen ( on jag nu inte blandar ihop allt )

Är 38 och väntar mitt 3:e barn som kommer 11 december. Har haft en allt annat än rolig graviditet som nu verkar avslutas med depression och foglossning :( vet inte im jag längtar tills bebisen är ute eller inte...

Åh, vad ledsamt med en så tuff graviditet... Hoppas att tiden går riktigt fort för dig nu den sista biten!
  • PoL

Knytet, vet inte om du är inne nåt här i nuläget? Undrar bara hur du mår? Hoppas du fick ordning på järnvärdet och återhämtar dig efter snittet som gick så illa. Hur går det med barnen?

Eget: en fråga till er alla som ev vet (för själv minns jag inte - förträngning? )... Hur lång tid tar det ungefär innan gravidmagen försvinner? Nu har det iof bara gått 2v sen fl men min mage är ff typ som i 4-5 månaden och jag är lite trött på den

• PoL
    emjh skrev 2014-10-13 21:09:28 följande:
    Min är nästan borta (!), men jag läste att det tar ca 6 veckor för livmodern att dra ihop sig. Jag minns inte heller hur lång tid det tog sist. Skrattande

Nu har jag iaf skaffat en app som heter Mammamage och som fokuserar på att få ordning på de inre magmusklerna innan man ger sig på de yttre. Tänkte göra ett försök, jag är en riktig soffpotatis men jag är trött på det nu, vill bli mer aktiv och tappa några kilon till. 

Jag gick upp 6 kg & har tappat 11 så det är på rätt väg. Glad
    Oooh härligt!

Jag gick upp 22 kg den här graviditeten så jag har lite jobb framför mig, även om jag hoppas på snabbare viktnedgång än föregående två gånger då jag passerade +30 kg

Men 6v innan livmodern drar ihop sig antar jag innebär att det kan ta den tiden innan bullmagen är väck...?
  • PoL

Kajsamupp: härliga bilder men varför lämnar du tråden? Önskar dig och din familj all lycka framåt!

• PoL
    kajsamupp skrev 2014-10-16 18:50:59 följande:

PoL - Tack. Det här är ju främst en tråd för de som väntar barn, tänkte jag. Nu har jag ju hängt kvar drygt fem veckor till men känner mig redo att stänga ner nu smile1.gif Ha det bra!

Klart - funderade också lite på det; vart man tar vägen nu

Må gott!!
  • PoL

Ååååh! Grattis Aftonstjärna - både till prinsessan och en riktigt bra förlossning!

• PoL

Sessan78: kul att 'höra av dig'

Mjölkchoklad: stort grattis!!! Låter som en väldigt lyckad förlossning också

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35