Gravidtråd för oss som är över 35
Apropå angelsound. Jag har en här hemma som jag har använt några gånger under mitten av graviditeten när jag var väldigt orolig. Jag har provat den för några veckor sedan också men sedan magen har vuxit så mycket så är det svårare för mig att få in hennes hjärtljud. Troligen pga "vetedegen" jag har på magen XD Så jag lyssnar inte med den längre, gör mig bara orolig när jag inte hittar hjärtljuden. Den är bra att ha men man ska inte lyssna för ofta :)
Jag är livrädd för operation fast jag har en jäkla tuff fasad. Min gallstensoperation har ju gjort mig invalid och jag kommer aldrig kunna arbeta igen pga den kroniska smärtan jag fick pga alla komplikationer jag fick efter den operationen. Ändå var det bara fyra små snitt på 1cm vadera för titthållsinstrumenten som är gjorda. Ändå kan det gå så jäkla fel.
Nackdelen är att bebisen fortfarande ligger på tvären eftersom det finns gott om plats efter fem syskon och jag skulle aldrig klara av ett vändningsförsök för min kroniska smärta sitter i just buken. Då får de söva mig. Och då vill jag nog hellre ha snitt än ett vändningsförsök. Men vi får se.