Maramina skrev 2014-06-23 11:23:22 följande:
Grattis till födda bebisar! Själv så går jag här och väntar otåligt på bebisens ankomst. BF är på fredag men storasyster som nu är 4 kom motsvarande i fredags så det känns som om jag redan gick på övertid. Och inte känns det som om något vore på G heller. Visst, en hel del molvärk men inga värkar, varken vanliga eller förvärkar. Ingen slempropp, inget.
Vad det gäller gravidkläder så tycker jag inte om hm vad det gäller byxor. Jag har alltid haft kraftiga vader, även när folk trodde att jag var sjuk eller hade aneroxia, och deras byxor är lögn att få på sig. Dessutom så är de ofta av en allmänt konstig modell där hällorna för "skärpet" är väldigt lågt ner. De jag har fått på mig på vaderna har sett helt sjuka ut just vid magen istället.
Jag har däremot köpt byxor från Gekås. De har rätt smal resår i midjan så de fungerar inte längre med min bautamage, men de har varit en storfavorit. Numera är det tights som gäller, jag som i vanliga fall vantrivs i tights..,
Åh så sjukt spännande att det blir bebis vilken dag som helst för dig! :)
Kläder sitter ju olika på oss alla, och som gravid är man extra känslig för var sömmar o resårer sitter..bara att prova sig fram.