Inlägg från: PoL |Visa alla inlägg
  • PoL

Gravidtråd för oss som är över 35

Vilken härlig bild, Insanejane! Förstår att du börjat förbereda. Jag läste ett ordspråk att om man tar ut glädje i förskott som inte fallerhelt rätt ut, har man bara känt lite glädje i 'onödan'. Nja, riktigt så var det inte men du kanske förstår andemeningen? Det kommer gå bra, ska du se! Och snygg vagn!! Jag har en Babyjogger City mini till min 2-åring och är nog inne på en Babyjogger syskonvagn. Mest för att de är så grymt lätta att hantera, t.om med en hand!

Hej Saturnus

• PoL

Fick till min stora förtvivlan färgade flytningar igår som övergick till klarröda blödningar imorse tack och lov fick jag snabbt tid hos min bm så för en timme sen fick jag höra starka, fina hjärtljud!! Sen är nog inte faran över, men just nu lever liten ff!

• PoL

Hej tjejer,
    Har tänkt skriva i flera dagar, men till slut blev det övermäktigt - jag insåg att jag inte fixar att kommentera alla inlägg sen senast Drömmer nu är det säkert ingen som förväntar sig det, bara jag som tycker det känns trevligt så att alla känner sig sedda.
    V15 igår, har inte kommit fler blödningar än så länge men jag längtar till tisd då jag skall på läkarbesök för att försäkra mig om att bebisen mår bra - och kanske t.om. få veta varför jag blödde. Sen efter läkarbesöket kan jag nog slappna av om allt är ok Solig
    Hur gick det på jobbet, Mjölkchoklad (hjälp, var det rätt namn nu?), såg de bebismagen?
    Min mage är riktigt påtaglig nu på em & kväll, tur att jag inte jobbar vid den tiden för då hade jag inte kunnat dölja det längre haha. Min plan är att berätta på jobbet efter tisdag, sen är det officiellt. Skönt.
    Jag hade velat ha ett babynest när jag fick tvåan, men när han väl föddes visade det sig att det var lika bra att jag inte köpt en för han var så stor att han inte hade fått plats! Så jag räknar krasst med att den här bebben också blir stor. Eftersom minstingen är två år, har jag ff det mesta kvar. Dock kommer syskonvagn behövas, samt ett fräscht babyskydd. Kanske ska hyra ett den här gången? Är det flera här som har hyrt? Minns att det var nån som gjort det men inte skulle igen?
    Irmeline, det skall bli såååå kul att se vem av oss som får först med tanke på att vi är beräknade i princip samtidigt! Skrattande

• PoL
    Irmeline skrev 2014-04-05 21:13:55 följande:
    Blir garanterar du :) jag har BF 2 okt men gick över 2v sist och blev igångsatt. 16 dagar efter BF kom hon, så om det blir samma blir det 18:e. (vågar inte hoppas på nåt annat)

Har också en tvååring hemma :) när är din född? Dottern blev två nu i mars, så blir drygt 2,5 år mellan. Känns ok även om 3 hade varit optimalt :)
    Hoppas det haha. Jag har gått över båda ggr; 2,5v med första och 1v med andra. Fast nu är jag inne på ett ks för att undvika att trasas sönder en gång till... Min minsting är oxå född i mars vet du, jag undrar om inte vi möttes på Fl i Februaribebis 2012-tråden?

Wiiee vad spännande - blir kul att höra hur det gått imorn på jobbet
  • PoL
    MjölkChoklad skrev 2014-04-05 23:26:06 följande:

Hahahahaha - jag är likadan! Vill helst kommentera så att alla känner sig sedda - men det är ju svårt att hinna med! Skönt att det inte kommit fler blödningar! Tyvärr det var inte jag som skulle visa magen på jobbet - inte än smile1.gif
    Hihi skönt att vi är flera
  • PoL
    Scarlett01 skrev 2014-04-06 08:07:52 följande:

Jag går in i v 27 nu och nu är man ju verkligen gravid!! Magen är stor och en typisk gravidmage som ingen tar miste på, har gått upp 9 kg, det mesta just bara på magen... Den lilla är mycket aktiv och det ser ut som jag har en Alien i magen som hon far runt därinne smile1.gif Både häftigt och lite skumt på samma gång smile1.gif

Åh vad härligt!!! 9 kg låter klart hanterbart, skönt
  • PoL

Kroken: jag undrar om ni inte skulle få plats i en Volvo XC70? Men å andra sidan blir det ju svårt att få plats med nåt mer, tex semesterpackning. Bättre att satsa på en Suv, tycker jag!

Lycka till imorn

• PoL
    Insanejane77 skrev 2014-04-06 10:15:39 följande:

Idag går jag in i v 30, kan knappt fatta det vad fort tiden har gått! Har en bamsekula till bebismage iaf och det går knappast att dölja att jag befinner mig i ett "välsignat tillstånd" XD 

Känner som du PoL, man hinner inte hur gärna man än vill att kommentera allas inlägg. Det är ju inte bara HÄR inne man hänger utan det är fler trådar,andra stödgrupper och så har man folk från verkliga livet man måste hålla kontakten med mitt i allt. Ibland blir det nästan övermäktigt när man har 20 inlägg man borde svara på och mail på det. Så man svarar och stödjer när man kan helt enkelt, det förstår nog de flesta :) 

Wiie v30! Mysigt det tyckte jag var den bästa fasen: magen riktigt bebisrund men man kan ff röra sig hyfsat.
  • PoL

Marina: härligt att ha kommit såpass långt i graviditeten visst är det guld värt med leasingbil med dom villkoren!! Jag har tidigare haft en sån och njööööt, men köpte ist en äldre bil när jag senast blev mammaledig. Billigare månadskostnad förutom de senaste månaderna då jag åkt på en massa reparationer, suck.

• PoL

Kroken: visst är det svårt att hitta rätt bil i rätt prisklass! Fast jag hade nog ändå satsat på en större suv just för att kunna åka ihop när alla ska iväg tillsammans men å andra sidan är jag rätt glad i större bilar

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35