Gravidtråd för oss som är över 35
Hemkommen från akuten, bebis lever. Var moderkakan som ligger för öppningen. Förhoppningsvis drar den sig uppåt med tiden. Lite samma som du PoL. Jag har RUL om en månad och då ska de kolla läget på moderkakan.
Hemkommen från akuten, bebis lever. Var moderkakan som ligger för öppningen. Förhoppningsvis drar den sig uppåt med tiden. Lite samma som du PoL. Jag har RUL om en månad och då ska de kolla läget på moderkakan.
Idag ska jag berätta på jobbet. Eller berätta och berätta, har tagit på mig en tight tröja så vi får väl se hur de reagerar och om någon vågar fråga :)
Plopp, tänker på dig. Uppdatera gärna vad som händer. Alla tummar och tår hålls!
Plopp: skönt att det går åt rätt håll. Fortsätter hålla tummarna!
Berättade idag. Ingen vågade kommentera magen (är inte uppenbart bebisformad utan skulle kunna vara för mycket mat). Fick massa grattis! En kollega passade på att komma ut samtidigt :) vi är lika långt gångna.
Var hemskt ledsamt att de inte kunde rädda graviditeten Plopp! Beklagar :(
Bra iaf att förlösandet gick bra. Hoppas nu att de hittar något mot infektionen så du sedan kan fokusera på de psykiska.
Kram
Varit på återbesök på förlossningen idag. Allt ser fortfarande bra ut och livmodertappen är opåverkad. Nu är det bara att gilla läget med mina sammandragningar. Dom har inte minskat och gör fortfarande lika ont, men den biten får jag ingen hjälp med. Känns tufft att jobba på som vanligt när jag inte ens kan sitta utan att det börjar dra ihop sig och göra skitont...suck! Är iaf glad att bebis inte är på väg än!
Hur går det för dig Plopp? Håller fortfarande alla mina tummar för dig... Kram
Ja, det är verkligen ingen dans på rosor att vara gravid! Det är infektioner, vattenavgång, blödningar, havandeskapsförgiftningar, sammandragningar och missfall. Och då har jag inte ens nämnt foglossning, illamående etc...
Hoppas det ska gå bra med alla våra komplikationer framöver, håller tummarna för oss