Gravidtråd för oss som är över 35
PoL, haha kul, då har du inskrivning den 26'e sep också eller ? Vi har kvar samma tid för inskrivningen trots att dom ändrade snitt tiden .
PoL, haha kul, då har du inskrivning den 26'e sep också eller ? Vi har kvar samma tid för inskrivningen trots att dom ändrade snitt tiden .
PoL, mannen följer med . Komiskt det här, tänk om jag fått behålla första tiden, vad är oddsen, hehe. Har du hadt doula tidigare också ?
Irmeline, gött med nedräkning
Dragonwomen, bra du åkte in. Är det pga liten mängd fostervatten hon rört sig mindre eller var det en ren händelse att det upptäcktes ? Hoppas allt går smidigt och tur du åkte in !!
PoL, förresten, min väninna gjorde snitt på mölndal för ett par månader sen. Hon hörde sig för och det ska tydligen var två riktigt bra läkare som jobbar i september. Kan vara skönt att veta kanske
emjh, visst blir det lätt att man tar ut sig mer än nödvändigt. Jag e föräldraledig o borde kanske kunna ta det lite lugnare, men man får ju så dåligt samvete mot sonen o jag har jättesvårt att se en massa stök utan att ta tag i det. Sen ligger man som ett nödslakt i soffan på kvällarna o har ont.
PoL, låter ju toppen med din doula. Det är ju så man vill ha det, se tillbaka o känna att det var en bra fl . Om exakt två veckor är din bebbe ett dygn o jag ska duscha med Descutan, hihi. Lääängtar så jag smäller av efter detta snitt.
Dragonwomen, spännande att du snart är i mål. Skönt du känner att du är redo nu. Trist när man inte får gehör när man är orolig. Set är anledningen till att jag denna grav har gjort alla undersökningar odyl privat. Hade dock en superbra barnmorska men det var inte lätt att träffa läkaren eller ta några extra prover om man var orolig för nåt. Blev ju lite dyrt, men det var det värt !! Lycka till nu
Vi har sett till att ha o göra här. Vi har nyligen sålt huset i gbg o köpt tomt i sthlm. Flyttlasset går i slutet av nov till ett tillfälligt andrahandsboende under byggtiden. Har redan börjat packa då man ju inte vet hur det blir i början med Leia. Phuu, vad man utsätter sig för egentligen. Fast det e ju kul me
PoL, jisses vad dom håller på och ändrar hela tiden. Hoppas det inte är lika snurrigt när det väl är dax. Inför ett snitt måste man ta ett blodprov sk korstest (utifall blodtransfusion blir nödvändig), som måste vara färskt. Alltså hade du ändå antagligen fått åka in på måndagen av den anledningen. Så var det på Danderyd. Om det kan vara en tröst....
Undrar om jag fortfarande har inskrivning den 26'e då som ju inte snittas förrän 2 okt. Hmm kanske kommer ett nytt brev.
Ja vi flyttade från stockholm till göteborg när sonen var tre månader. Det funkade bra men nu har vi ju två, haha
Dragonwomen, lycka till och hoppas allt går smidigt idag
PoL, nu har mitt inskrivningsdatum flyttats till den 29,e också. Jisses vilken rörig avdelning. Måste säga att det känns lite grann otryggt...
Dragonwoman, stort grattis till lillpojken. Åh vad härligt att allt verkat gått fint
PoL, bra ide med lurre, ska nog ta med något också så man inte börjar må illa. Åh vad jag längtar efter den 2'a okt...
Dragonwomen, åh vilken liten sötnos. Ser fram emot att höra din fl berättelse sen
Milia, Rocky, vad kul och spännande med era pluss, välkomna !!
Plopp, härligt att från dig igen. Underbart att du har fått ett plus igen. Se till att dom har bra koll på dig så du får känna dig trygg !
emjh, spännande, nu måste det snart vara dax när som helst, ouiii. Håller tummarna det sätter igång ordentligt idag
BF-lista
27 september, emjh
30 september, snitt, BF 3 oktober, PoL
2 oktober, Irmeline
2 oktober, snitt, BF 7 oktober, Knytet
4 oktober, Lejoninna77
14 oktober, India
16 oktober, Awesome
17 oktober, jamieblue
23 oktober, Aftonstjärna
28 oktober, Tusa
1 November, Myc
2 November, Mjölkchoklad
26 november, Lagombutwhy
30 november, M39
6 januari AB mamma
21 april Milia
23 april, Tjallamallan
16 maj Plopp7
Födda:
10 Juni, InsaneJane, flicka
13 juni, FruFA79 (planerat kejsarsnitt BF e.g. 23 juni)
2 juli, Maramina, flicka
2 juli, Mallan74
9 juli, Lindsey Egot the only one
14 juli, Scarlett01
23 juli Fiamedbarn (väntar en flicka)
27 juli Zuzziwoman
1 augusti, Sessan78
5 september, Leppardette
6 september, Kroken
6 september, Lina 7710
9 september, Kajsamupp
20 september, DragonWoman, pojke
Dumt att uppdatera listan med telefonen, nån får gärna rätta till. Sorry...
Lexa78, välkommen hit
India, oj, spännande. Hoppas plutten lägger sig rätt. Snart kan du gosa bebbe
Emjh, yes nu är underverket snart ute, underbart
PoL, samma sak här. Det ilar och sticker som knivar i bäckenbotten nu. Snart är våra oxå ute , jisses vilken lycka
PoL, ja det slipper jag förstås, haha. Fast min 20 månaders har inte jättemycket förståelse heller. Han kör ganska bra med mig för o va så liten.
Ja vi ses på måndag
emjh, jättegrattis till lillpojken, härligt att allt gick fint och att han är ute hos er nu
India, grattis till dig med. Jösses vad bråttom ut han fick
Mys ordentligt med era små nu
PoL, japp jag var där, tror jag satt precis bredvid dig på genomgången för visst hade du kryckor och din doula med . Skulle önska dig lycka till efter provtagningen men du var nog på toa då. Visste narkossnubben inte vad en doula var, lite märkligt ?!?
Vet inte varför dom flyttade min tid, men eftersom en tjej redan fått sin bebbe undrade dom om jag kunde ta ett tidigare snitt och vi sa JA. Så det blir efter dig imorgon. Ska va där åtta så vi lär ses igen. Lycka till imorgon nu och sov så gott så du är utvilad. Snart har vi våra småttingar hos oss, ouuuiiii
Hej tjejer, Leia kom ett par timmar efter PoL, lille prins . 3350 g o 50 cm lång.
LÄS INTE om min förlossning om ni är känsliga eller oroliga för er egen !!
Leia mådde finfint direkt men för mig blev det en pärs. Bedövningen släppte under operationen och i samma veva brast ett blodkärl utanpå livmodern och ett bråck inne i livmodern. Blev lite kaos och dom fick ge mig dos på dos av smärtstillande, fattar inte varför dom inte sövde mig. Vaken med öppen buk och känna smärta är ju lite av en mardröm. Efter op drog inte livmodern ihop sig och förmodligen brast nåt mer kärl och jag förlorade 3,5 liter blod. Blev blodtransfusion o intensivvård med tusen mediciner ett dygn. Ont som bare den då dom konstant knådade magen för att få den att dra ihop sig.
Nåväl, nu mår jag bättre och min lilla sötnos är här så vi har fått vår belöning. Ska bara hämta krafterna och få upp mitt låga blodvärde
PoL, grattis igen till prinsen . Vi ligger på 208 så det är därför vi inte stött på varandra efter op. Skönt att allt gick fint för dig som hade det tufft förra gången. Duktig du är som kom upp så snabbt på benen, det är ju jättebra. Tänkte upp o duscha om en stund, men känner mig fortfarande ganska mör. Hur länge blir ni kvar ? Ta hand om dig o mys på
, kram
PoL, härligt att vara hemma o gosa lillprins va . Vi åkte faktiskt också hem igår lunch. Ville bara hem o hämta krafterna o slippa fler sjukhusnätter. Mitt blodvärde ligger på 86 nu och kommer ta ett tag att få upp. Blir mkt järn o järnrik mat framöver. Leia är me liten, vägde exakt 3 kg när vi åkte hem, Ludvig är en gigant jämfört, så jag förstår vad du menar
. Mys på o tack för omtanken på sjukhuset !!!