Inlägg från: PoL |Visa alla inlägg
  • PoL

Gravidtråd för oss som är över 35

Sessan: vad skönt att det gått bra (bortsett från sd såklart)!

Ninnik: välkommen

• PoL

Insanejane & Kaa, hoppas verkligen att era värden håller sig på mattan så att ni får lite positiv gravidtid framåt!

Kan bara hålla med dig, Irmeline

• PoL

Plopp: sköt om dig och hoppas vi ses här igen när du är redo!

Insanejane: lycka till imorn!!!!!

Eget: igår åkte gravidbyxorna fram v16 hihi. Är precis i mellanskedet då vanliga byxor inte går på, mammabyxor är för stora och tjockisbyxorna funkar men känns så bylsiga förutom vid midjan... Egentligen ett lyxproblem

• PoL
    Irmeline skrev 2014-04-14 13:48:34 följande:

PoL: Har läst på lite om föreliggande moderkaka och undrar om du fick några speciella restriktioner? Jag fick bara höra att jag inte skulle lyfta tungt och ta det allmänt lugnt. Verkar ju vara lite olika men vissa får ju inte promenera eller ha sex tex. Har du också mycket sammandragningar?
    Blir lite orolig, borde kanske inte ha läst på så mycket...Tungan ute Den som goolar får skylla sig själv! {#emotions_dlg.djavulsk}

Bra fråga! Läkaren sa att jag ska undvika att lyfta tungt och helst undvika sex (varpå jag glatt förklarade att det är lätt då jag är ensamstående haha ). Men inget annat. Fast jag ska dit igen om en knapp månad o se hur moderkakan ligger, kanske jag får mer information då. Måste ju vara att restriktionerna beror på hur ens specifika tillstånd är, eller?

Nepp, inga sd alls än!

Knytet: bra tips med Boob byxor
  • PoL
    Kaa76 skrev 2014-04-14 21:07:55 följande:

I dag är en jobbig dag. Började bra, var och lämnade prover och sedan har jag både provat mammabyxor (och behöver nog ännu en storlek mindre än jag trodde, är inte riktigt van vid detta) och massor av söta baby kläder, finns så mycket jag hade velat ha! :D  

Men sedan. I dag är det 10 år sedan min yngsta dotter begravdes och det gör bara ont, ont, ont. 

Förstår att det var en tung dag igår, massa kramar!
  • PoL
    lina7710 skrev 2014-04-15 10:53:33 följande:

Vill bara dela med mig av min glädje. Vi var på RUL idag och allt ser sååå bra ut! Hon, det blir en flicka fick vi se, växer o leker som hon ska! Går in i vecka 20 nu. Sol på er alla!

Underbart
  • PoL
    FruFA79 skrev 2014-04-15 18:14:00 följande:

Vecka 30+0 i dag och jag står fortfarande på långtidsbehandling Furadantin pga upprepade UVI:s.
    Var hos BM i dag och SF-måttet visade 30 cm och följer medel-kurvan. Blodtrycket 125/75 och inget protein i urinen. Min 5-årige son var  med och fick lyssna med dopplern.
    Hoppas få må bra i min MS.

Segt att uvi-n inte släpper, men skönt att det verkar bra fö
  • PoL

Dragonwoman: mysigt att känna bebis vi ligger nog rätt nära i bf med! Härligt att snart få se bebisen på rul!!

Eget: ska börja knapra järntabletter nu, får ju i mig lite via Gravid-vitaminerna men nu räcker det inte. Fast jag är nöjd över att ha kunnat vänta så här länge innan järnvärdet sjunkit

• PoL
    Insanejane77 skrev 2014-04-17 10:44:21 följande:

Så skönt! Alla prover är tillbaka på normalnivå och flödet var fint och lillan lever loppan där inne :D
    Glad påsk!

Härligt!!!! glad påsk önskar jag med
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35