Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Gravidtråd för oss som är över 35

Insanejane77 skrev 2014-04-13 19:23:15 följande:

Men FY så jobbigt! Min farmor hade himla problem med hepatos och fick leverera alla sina 3 barn för tidigt pga det. Visst är det jävligt otäckt när levervärdena börjar stiga...  För mig är det inte så mycket ännu men när jag fick HELLP så var varenda värde på listan rödmarkerat och galet högt/lågt, läkaren hade inte sett något liknande sa han. SÅ det känns ju så där kul när man haft en jobbig graviditet tidigare och det ser ut som om samma skit händer igen, eller hur!? Frustrerande :(

Hur är det med dig nu? Kom du iväg på provtagningen?

Tack för supporten flickor!{#emotions_dlg.flower}

Helgen har varit ok, ingenting som känns värre än iaf, då får man vara tacksam. I morgon ska jag in till sjukhuset igen och se vad testerna säger den här gången. Jag har hört om en del vars äggvita i urinen går ner ibland, hoppas att det blir så för mig med! Men om den har stigit och hamnar på +2 då blir jag nervös :S Fast som sagt så hoppas jag att det tar några veckor till innan något måste hända. Jag hör av mig efteråt med vad som hände. Wish me luck!

Hoppas allt går bra idag!
  • Irmeline
    Insanejane77 skrev 2014-04-14 11:49:39 följande:

Jag tror knappt mina ögon! Inga som helst spår av äggvita ens idag och levervärdena hade sjunkit markant! Solig Det trodde jag väl ändå aldrig, utan var så inställd på att nu börjar det gå utför. Det kanske det gör snart igen men just NU är allting bra iaf! Jag är så glad! Mitt blodtryck var lite högre jämfört med förra gången men det var fortfarande bra Skrattande  Ska tillbaka på torsdag för samma mätningar men so far so good kan man säga! Vilken bra dag det här blev, yay!Solig
    Super! GladSolig
  • Irmeline

PoL: Har läst på lite om föreliggande moderkaka och undrar om du fick några speciella restriktioner? Jag fick bara höra att jag inte skulle lyfta tungt och ta det allmänt lugnt. Verkar ju vara lite olika men vissa får ju inte promenera eller ha sex tex. Har du också mycket sammandragningar?
    Blir lite orolig, borde kanske inte ha läst på så mycket...Tungan ute Den som goolar får skylla sig själv! {#emotions_dlg.djavulsk}

• Irmeline
    lina7710 skrev 2014-04-15 10:53:33 följande:

Vill bara dela med mig av min glädje. Vi var på RUL idag och allt ser sååå bra ut! Hon, det blir en flicka fick vi se, växer o leker som hon ska! Går in i vecka 20 nu. Sol på er alla!

Grattis!!! Så underbart :)
  • Irmeline
    Knytet skrev 2014-04-16 13:24:10 följande:

Lina, grattis till lyckat rul smile1.gif

Dragonwomen, längtar me till 7 Maj för då är det bara två dagar kvar till mitt rul, haha

PoL, jag har knaprat jörnusar ett par veckor redan fast kunde nog ha väntat ett tag egentligen.

Kaa, stor kram till dig !!!

FruFa, hoppas du blir av med din uvi snart. Led oxå av det i min förra graviditet, det är jobbigt.

Eget, har nu blött mer eller mindre sen slutet av Jan. Är sååå otroligt trött på att se det här blodet så jag kan kräkas. Känns ändå lite säkrare nu i v 16 men jag kan ändå inte riktigt slappna av. Det som ändå skrämmer mig mest är risken för att få en infektion, som stackars Plopp fick. Det var så min förra grav avslutades. Ja ja man får ta en dag i taget och försöka slappna av smile1.gif

Är det ökad risk för infektion med blödningar? Är det för att bakterier kan komma in där blodet kommer ut? Jag kör sexfritt nu, men är det även risk att bada? Hört att vissa får badrestriktioner. Vill passera vecka 24 nu så man kan plocka ut den i värsta fall. Bara 2 mån dit! :) RUL om en månad (13 maj) är nästa stora milstolpe att se fram emot!! Vill ha maj nu! :)
  • Irmeline
    plopp76 skrev 2014-04-16 14:48:11 följande:
    Enligt min läkare (eller egentligen "mina" eftersom vi träffat ett par under tiden på sjukhuset) så är infektionen ingen man kan påverka. Tyvärr! Normal renlighet är det enda som dom rekomenderar, vilket de flesta av oss har naturligt. Men sen så klart vara uppmärksam på stora förändringar i flytningarna och så där. Men i övrigt så är det sånt som bara händer. Och man kan inte göra nåt åt det...
    Om man får en infektion hur vet man? Får man feber?
  • Irmeline
    Lagombutwhy skrev 2014-04-17 08:52:34 följande:
    Fick vagitorier utskrivna av gynekolog mot bakteriell obalans, men när jag läser bipacksedeln står det att de avråder från att använda dessa under första trimestern av graviditeten?! Jag är i v 9.. Någon här som har erfarenhet av detta, känner till produkten o kanske använt den??
    Jag har haft Dalacin mot finnar (utvändig lösning) och fick inte använda det under tidig graviditet, men jag vet inte om dessa. Visste han att du var gravid? Finns det något annat snällare du kan ta?
    Ring annars skjukvårdsupplysningen, eller försök ringa tillbaka till gyn och fråga. Jag skulle nog inte använda de innan dess.
  • Irmeline
    Insanejane77 skrev 2014-04-17 10:44:21 följande:
    Så skönt! Alla prover är tillbaka på normalnivå och flödet var fint och lillan lever loppan där inne :D
    Glad påsk!
    Underbart! Blir en glad påsk då! Glad
  • Irmeline
    Lagombutwhy skrev 2014-04-17 11:36:23 följande:
    Irmeline, fick tag i gynmott till slut o de avrådde också! Idiotisk gynekolog jag träffade förra veckan som inte verkade vara torr bakom öronen ännu, ung hård tjej. Borde återkoppla till henne o fråga vad hon håller på med :( Fick rådet att skaffa mjölksyrekapslar istället o försöka med det för obalansen..
    Bra att du fick svar. Och ännu en gång fick vi bevis på att man måste vara påläst själv.
    Hoppas mjölksyrekapslarna gör susen Glad
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35