Gravidtråd för oss som är över 35
Jag gjorde mitt i tisdags och fick se en liten rackare som låg med benen i kors och båda händerna bakom huvudet. Så gulligt (precis så brukar storasyster ligga). Den tuggade och svalde.
Med första barnet fick jag ultraljud åtminstone fem gånger beroende på min operation, det var underbart!
Med denna blir det bara detta enda pga att vi enbart erbjuds RUL i normalfall.

Fick iofs ett ultraljud på förlossningen med dottern förra året, var inne på bedömning om tidigare igångsättning för att min foglossning tog död på mig och nattsömnen. Då upptäcktes det att det var alldeles för lite fostervatten så fick inte åka hem

Lycka till båda två!
Kan säga att jag får se min lilla tjej varannan vecka på tillväxtultraljud. Det är inte så roligt som man kan tänka sig att gå på UL oftare när man gör det för att egentligen leta efter fel och avvikelser :S För mig är det väldigt ångestladdat och jag är lättad varje gång det är över och inget var galet. Men jag är fortfarande livrädd varenda gång! Nu på torsdag är det dags igen, skräckblandad förtjusning kanske man kan säga :)

Usch, ja det är nog väldigt jobbigt när allt kanske inte är 100% med bebisen.... Förstår nog lite din känsla iaf, att oroa sig för dåliga besked men samtidigt få njuta av att se liten (fast njutningen kommer ju efter man fått bra besked)
Vill iaf ha nån extra kontroll denna gången, livrädd att det ska vara lite vatten igen. De kunde ju inte säga varför heller....