Gravidtråd för oss som är över 35
Tack!!! Lycka till på tisdag!!!
Tack Irmeline och Kajsamupp!
I morgon bitti är det dags för leverans! :O Kan inte riktigt fatta att det är på riktigt!? Hjälp!
Jag har förberett en del men har med vilje lämnat saker så jag ska ha att göra idag istället för att bara klättra på väggarna :D
Ska in till sjukhuset idag för inskrivning men jag har valt att sova hemma i natt och komma in tidigt i morgon bitti istället, annars föreslog dom att jag kunde sovit över från idag.
Så ska vi på banken, Svärfar kommer hit och ska hjälpa oss med belysning i lilla toan, jag ska bädda lillans säng och fixa med skötbordet, packa mina prylar, jag ska städa upp det värsta och jag har typ tusen samtal att ringa och sen vill jag göra pedikyr, färga fransarna och klippa luggen med XD Så man kan säga att denna dagen är det rätt fullt upp! Det känns rätt troligt att det blir hämtmat iaf :P
Är nervös också... Inte för att något ska hända med mig så mycket utan för att något ska vara galet med lilla Majken eller för att problem ska uppstå. Jag tänker på saker som kan ha missats på ultraljuden eller om hon får andningssvårigheter, mekonium i fostervattnet osv osv. Lite tänker jag på mig själv med om dom har missat något för jag är fortfarande hemskt lättblödande och det känns lite olustigt att dom ska karva i mig just då. Men jag ska nämna det idag igen så är det upp till dom att kolla så allt är som det ska. Är glad att jag är inbokad som första op-tid iaf!
Wish me luck flickor!
Tack snälla för alla "Lycka till"!!
RUL gick helt fantastiskt bra!!! Allt var precis som det skulle - så underbart!! Som bonus fick vi även veta att vi väntar en liten flicka
Så himla glad, lättad och lycklig!
Hej flickor! Har inte hunnit sitta en sekund vid datorn mer eller mindre och det har skrivits en del sedan jag kollade senast, hinner inte läsa ikapp så om jag missat något ber jag om ursäkt.
Jag är nu mamma till världens finaste lilla Majken! Hon kom i tisdags och levererades med kejsarsnitt och vägde 4080g och var 52 lång. Vi är sååå lyckliga! I fredags fick vi komma hem och sedan dess har det varit full rulle. Vi mår bra båda två och här kommer en bild på mitt lilla gryn:
Eftersom jag inte lär hinna sitta här så mycket som innan längre så önskar jag alla stort lycka till!
Kläder hat jag nog mest köpt från H&M. Även beställt lite från Lindex som har mammakläder online (inte i vanliga butikerna). Jag gillar byxor med bred mudd som går över magen. Har använt mammakläder från typ vecka 12... Tråkigt ni som får kommentarer om vikt från era barnmorskor. Samlar man på sig vätska så går man ju upp i vikt, går ju inte riktigt att styra över. Tycker mer man ska fokusera på hur barn och mamma mår, istället för kilon hit och dit.