Inlägg från: PoL |Visa alla inlägg
  • PoL

Gravidtråd för oss som är över 35

Sessan78 skrev 2014-04-22 20:00:27 följande:

Tillbaka på förlossningen med kraftiga sammandragningar. Tydligen äggvita i urinen så det kan vara det som ligger bakom. Väntar på kontroll av tappen nu...

Tänker på dig o håller tummarna!!
  • PoL
    Sessan78 skrev 2014-04-22 21:15:30 följande:

Tappen är påverkad så jag får lov att spendera natten på förlossningen. Fått en spruta bricanyl så nu är det bara att vänta och hoppas på goda nyheter...

Hur har det gått för dig, är det under kontroll nu? Hoppas!
  • PoL

Kajsamupp. Grattis till lyckat Rul

Dragonwoman: nä, det låter inte från fogarna utan känns 'bara'.

Irmeline: förstår dig, visst vill man försäkra sig om att allt är ok! Precis så tänker jag; magen växer iaf och det är ju bra

• PoL

Insanejane: puh vad jobbigt, din stackare! Klart det är en tröst att det iaf inte är nåt som påverkar bebisen. Jag sover inte heller så bra pga foglossningen och en två-åring som väcker mig 3-6 ggr per natt

Sessan: vad skönt att det vänt såpass!

• PoL

Mjölkchoklad: håller tummarna! Vad härligt att få titta på bebisen

• PoL
    Scarlett01 skrev 2014-04-24 10:29:00 följande:

Har en fråga till er som fått barn förut...

Jag har stått still i vikt de senaste två veckorna. Är i v 29 nu. Har innan ökat frekvent, totalt 10 kg, men just inget senaste två veckorna. Försökt nå bm och fråga men hon är borta idag. Bör jag oroa mig? Bebisen är pigg och sprattlar på för fullt i alla fall smile1.gif

Jag hade nog inte oroat mig - tror att bebisen växer i omgångar, sen utvecklas organ etc i omgångar. Men skadar såklart inte att stämma av med bm
  • PoL

Insanejane: bra att du inte ger upp utan forts stå på dig men sjukt trist att det ska behövas...

Kajsamupp: jobbigt med såna sendrag!

Dragonwoman: vilken dag o tid går den??

• PoL
    DragonWoman skrev 2014-04-25 11:48:25 följande:

Sorry, menade 25 och 28!
    Irmeline skrev 2014-04-25 11:44:39 följande:Nej vad sent, då har jag redan däckat Fortfarande gravidtrött.

Kolla svt play? smile1.gif
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
    Men när sänds den först? Repriserna blir oxå väl sena för mig, jag brukar lägga mig vid nio haha. Och svt play har jag aldrig uppe, är nog så att min tv-tid har minskat för varje barn
  • PoL
    Irmeline skrev 2014-04-25 16:23:52 följande:

Ät det hysteriskt att köpa ett angelsound i v18? Känner inte bebis och börjar bli orolig. BM vägrar lyssna före v.20, då gör jag ju ändå mitt rul..,

Nejdå, det viktiga är att du känner dig trygg tycker jag.

Sen undrar jag om du kanske ska fundera på att byta bm till nån som tar dig på allvar istf att skylla på standard...? Du är värd ett bättre bemötande!
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35