MalinEddie skrev 2013-11-07 19:20:06 följande:
Problemet verkar ju vara att han knappt sover på dagen och inte hans korta uppvak nattetid om jag förstår rätt? Känns som du i så fall fokuserar fel.
Det e en kombination av de två. Han sover max 1,5 timme på hela dagen och då kan jag ju tycka att han borde sova lite på natten.
Rosa Fluff skrev 2013-11-07 19:08:40 följande:
Jag måste hålla med älskarlivet81. Försök att inte mixtra med det. Antar att det är ditt första barn? Jag har bara 1 barn och han är väldigt sömnstrulande. Jag vet inte hur mycket vi har testat för att få honom att sova bättre.
Nu i efterhand önskar jag att jag slappnat av lite mer. Det tar bara en massa energi att tänka på sömnen. Vi har fortfarande vid 1,5 års ålder upp till 10 uppvak varje natt och tar morgon senast 05.00. Men nu tar jag det mer med ro. Visst, det är skittufft men nån gång får vi sova. Och det blir bättre med tiden. : )
Ja det är mitt första barn.
Oja jag kan erkänna jag är väldigt sliten nu men det e inte för min skull jag vill att han ska sova mer.
aftereight skrev 2013-11-07 19:12:36 följande:
Vad du ska göra, ge honom mat när han vill ha mat. Dom slutar med det förr eller senare. Det du kan prova sen när han blir lite större, är att försöka ge mer mat dagtid. Då minskar risken att han vaknar för att äta. Fast när du skrev att han vaknar fler gånger men att han inte vill äta dom gångerna, vad spelar det för roll om han äter eller inte eftersom han kommer vakna ändå.
Han är ett kräkbarn så jag tror knappt han kan äta mer än han gör nu. Han äter redan var tredje timme.