Inlägg från: Anonym (svårt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (svårt)

behöver snabba svar angående sen abort=(

För att få göra abort nu så behöver du med största sannolikhet gå igenom samma process som alla andra som vill göra abort efter v18. Ej säker, men tycker det verkar rimligt.

Från 1177's sida:
    För att få göra en sen abort måste man söka tillstånd hos Socialstyrelsen. Ansökan måste kompletteras med ett utlåtande, både från en läkare och en kurator. Enligt lagen måste man träffa en kurator före en abort efter vecka 18. Hos Socialstyrelsen bedöms ansökan av det så att kallade Rättsliga rådet som består av läkare, jurister och lekmän.

• Anonym (svårt)

Är du helt säker på att du FORTFARANDE är gravid, och inte att du blivit gravid PÅ NYTT.
    Du säger att alla symptom försvann, och det vore märkligt om du inte känt dig gravid under tiden fram till v 19. Hur kommer det sig att du tog ett test nu?

• Anonym (svårt)
    Anonym (fyfaan) skrev 2013-11-07 21:26:05 följande:
    ja skulle då hellre behålla de själv. skulle Aldrig kunna adoptera bort de=( 
    har gråtit och tänkt hela dan på vad ja ska göra. skulle nog kunna behålla om min man visade lite stöd. han vill inte ha fler barn och de gör allt ännu värre . självklart säger han att ja får göra som ja vill men ja tycker de låter stört för de ska isf vara vårt beslut tillsammans och inte bara mitt beslut
    Jag tycker inte ett "du får göra som du vill" betyder att han absolut inte kan tänka sig detta barn, eller att han inte kommer vara något stöd om det är ett faktum att ni får ett barn till nu.
    Om du ens känner lite att du nog själv skulle kunna tänka dig att behålla detta barn så tycker jag att du skall glömma allt vad abort heter. Detta barn vill leva, och du vill garanterat inte föda fram ett riktigt barn som är dött. Det ger sannolikt ett trauma för livet.
    Om du väljer att behålla barnet så kommer du inte att ångra det. Din man kommer acceptera att det blev som det blev och kommer säkerligen kunna vara ett större stöd längre fram.
    Gör inte abort enbart pga tanken att "det skall vara ett gemensamt beslut att behålla". Sanningen är att det alltid måste vara kvinnans beslut. Du kan inte lägga över det på någon annan, eller skylla på honom.
    Vill du verkligen inte behålla så är det en annan sak, men kan du tänka dig att behålla - gör det!
    Lycka till oavsett hur det blir!
  • Anonym (svårt)
    Anonym (fyfaan) skrev 2013-11-07 21:51:07 följande:
    har letat och äntligen hittat de men hur länkar man?
    Kopiera bara in texten som står överst på sidan (url-adressen, den som är tex www.google.se).

Om du vill att man skall kunna öppna länken genom att klicka på den så markerar du texten och väljer sedan den lilla symbolen (liten kedja) till höger om smilisen i överkanten av detta skrivfält. Tryck på infoga när du har länkens url där.
  • Anonym (svårt)

När jag googlat lite nu på liknande händelser blir jag rädd att man får felaktig information angående huruvida aborttabletterna är fosterskadande eller ej.

Jag försökte själv söka i www.janusinfo.se och om man läser där så finns en liten risk för missbildning, men såpass liten att man inte råder till ny abort om den gravida kvinnan väljer att behålla barnet efter ett misslyckat abortförsök.

Om man däremot läser vissa artiklar om kvinnor som varit med om detta verkar de fått höra av läkarna att det är nära 100% risk för allvarliga missbildningar och att de därför "måste" göra en abort till. Kan detta verkligen stämma??

Nu vet jag ju inte exakt vilka tabletter de fått. Minns du vad dina hette, TS? Om du funderar över missbildningsfrekvens så skulle jag råda dig att läsa på janusinfo.
    http://www.janusinfo.se/Beslutsstod/Lakemedel-och-fosterpaverkan/

• Anonym (svårt)
    Anonym (fyfaan) skrev 2013-11-07 22:37:03 följande:
    måste få ut världens hemskaste känslor, vet att ja kommer få massa påhopp för de e vidrigt att jag känner så, de VET ja...

men jag har 2 barn av samma kön, och tänker hela tiden TÄNK om de här barnet är av de andra könet? vill ju så gärna ha båda! den hemska känslan är att om de skulle vara samm kön som mina tidigare så vill ja inte behålla, bara om de e de andra!! trodde aldrig ja skulle känna så men nu är ja här=( USCH!!!!  
    Hur som helst behöver du ju ett ultraljud där de kollar extra noga efter missbildningar om det är så att du faktiskt är gravid och barnet lever. Detta måste göras innan du bestämmer något alls. Förhoppningsvis kan de se könet och du kan fatta ditt beslut efter att du vet detta.
Svar på tråden behöver snabba svar angående sen abort=(