Anonym (fyfaan) skrev 2013-11-07 21:26:05 följande:
ja skulle då hellre behålla de själv. skulle Aldrig kunna adoptera bort de=(
har gråtit och tänkt hela dan på vad ja ska göra. skulle nog kunna behålla om min man visade lite stöd. han vill inte ha fler barn och de gör allt ännu värre . självklart säger han att ja får göra som ja vill men ja tycker de låter stört för de ska isf vara vårt beslut tillsammans och inte bara mitt beslut
Jag tycker inte ett "du får göra som du vill" betyder att han absolut inte kan tänka sig detta barn, eller att han inte kommer vara något stöd om det är ett faktum att ni får ett barn till nu.
Om du ens känner lite att du nog själv skulle kunna tänka dig att behålla detta barn så tycker jag att du skall glömma allt vad abort heter. Detta barn vill leva, och du vill garanterat inte föda fram ett riktigt barn som är dött. Det ger sannolikt ett trauma för livet.
Om du väljer att behålla barnet så kommer du inte att ångra det. Din man kommer acceptera att det blev som det blev och kommer säkerligen kunna vara ett större stöd längre fram.
Gör inte abort enbart pga tanken att "det skall vara ett gemensamt beslut att behålla". Sanningen är att det alltid måste vara kvinnans beslut. Du kan inte lägga över det på någon annan, eller skylla på honom.
Vill du verkligen inte behålla så är det en annan sak, men kan du tänka dig att behålla - gör det!
Lycka till oavsett hur det blir!