• minime85

TSH 2,7

Hade ett TSH på 2,8 och fick inget Levaxin, blev gravid på vår första ivf! :)

• minime85

SC11 - Vår klinik sa att mitt tsh-värde absolut inte var ett problem, de kollade även om jag hade såna antikroppar också men det fanns inga så då ville de inte medicinera. Vi försökte få barn själva i 2,5 år men fertilitetsutredningen visade att jag sällan/aldrig ägglossade så då blir det ju svårt.. Har för mig att det berodde på progesteronbrist!? Kan få fram stora, fina äggblåsor men sen släpper de aldrig ifrån sig nåt ägg :(

• minime85
    Det vackraste skrev 2013-11-09 08:59:52 följande:
    Då har du kanske från början ett högre tsh. Eller så var det en tillfällig höjning. På mig ville de kolla ett helt år för att se så att det inte var tillfälligt och sen visade ju förhöjda tpo att det var en nedbrytning av sköldkörteln oxå. Finns annat som tillfälligt kan höja tsh. Högt tsh kan påverka så att man sällan ägglossar. Men det kan även pco. Kanske är det du har? Grattis iallafall!

Tog 2 blodprov för att kolla tsh-värde med ca 1 år emellan, hade 2,8 båda gångerna. Precis som du säger så sa läkarna att det var mitt normalvärde helt enkelt. Hade tendens till pco innan graviditeten, fast bara på vänster äggstock, hade ca 10-11 äggblåsor i den, i höger fanns där "bara" 3-4.. Nu har det lugnat ner sig, hade endast 6 äggblåsor i varje äggstock igår :) Tack! Och grattis till er ;) Är så tacksam över vad lite mediciner och ingrepp kan åstadkomma!
Svar på tråden TSH 2,7