• scaras

I väntan på långt hår..

Har haft riktigt kort hår, snaggat länge, har börjat spara och har nu kommit till längden där håret ligger så där supersnyggt över örat men är alldeles för kort för att kunna få bakom istället.. blir tokig!! Ser ut som en tant, hehe.. för kort för o behöva ha spänne eller nått men för långt för o bara kunna piffa till oredigt med lite vax vilket funkade bra för nån månad sen bara.

Behöver tips nu (har sparat ut från snagg till långt när jag var yngre också men då verkade det gå på ett halvår bara utan bekymmer), ska man fortsätta klippa nacke o runt öronen tills allt blivit jämnlångt eller är det smartare att bara låta allt vara? Vill ju inte ha en potta på huvudet men hur tusan ska man stå ut?
    Funkar nått av alla dess hårtillväxtpreparaten, silicea, priorin tex??

Att färga håret, hämmar det tillväxten på något sätt? Har inte färgat under hela snaggperioden men var tvungen att göra det nu då det kliade i fingrarna då jag inte vill va i o klippa mer.. suck.

• Svar på tråden I väntan på långt hår..
  • scaras
    Velonka skrev 2013-11-07 22:44:02 följande:
    Sätt i lite löshår, vettja! Då kan du ha långt hår i väntan på eget långt hår.;)
    Är nog för kort än tyvärr.. och har inte riktigt pengarna för sånna finnesser heller.. lite extra fint schampo kan jag unna mig om det skulle göra nån nytta dock.
  • scaras
    Piccinini skrev 2013-11-10 20:42:45 följande:
    Jag har med försökt spara hår i evigheter och har precis nu fått den längden jag vill ha. Jag googlade lite på tips osv och fick läsa att kokosolja är väldigt bra för håret. (Finns att köpa på ica för typ 40kr) Så lägger man i det i håret, inte i hårbottnen, utan i längderna. Annars finns det risk att ditt hår blir fett. Men du använder i alla fall detta i några timmar innan du ska duscha. T.ex. Om du planerat att duscha imorgon på morgonen så lägger du i kokosoljan i håret och sover med det. Sen duschar som vanligt med schampoo och balsam. Håret blir lent och känns starkare. Hade håret ovanför axlarna för ett och ett halvt år sedan typ och nu har jag under brösten.
    Wow, det lät ju bra! Menar du det vanliga kokosfettet som säljs i hård form, som ett smörpaket?
  • scaras
    Duckan skrev 2013-11-11 09:14:22 följande:
    Kan du inte föra håret bakåt med ett hårband eller diadem ts? Har en kompis som sparade och det klädde henne jättebra att ha så i väntan på utväxt.
    Ricinolja har jag hemma, använde på ögonbryn och det hände ingenting. Ska kanske prova det på håret istället då?
    Jo det får jag nog ha snart men än så länge är håret så kort att det bara står rakt upp bakom diademet.. ser inte så moget ut.. hihi
  • scaras
    mylittleponny skrev 2014-03-12 11:17:47 följande:

Hej jag började spara ut mitt hår från en kort pixie förra året. jag klippte mig typ jan-feb 2013

Och jag har haft lite olika frisyrer under tiden det växt ut. Jag har kollat lite carey mulligan,ginnifer goodwin, michelle williams frisyrer insperation. har klippte mig typ var 3 e månad så det ska hålla sig snyggt och friskt under tiden.

Jag är "allergisk" mot kort hår på utväxt. och den frisyren jag klippte mig i i jan feb 2013 trivdes jag inte i och usch det var jobbigt. då jag hade pojkfrisyr deluxe.. så tur jag har haft massor av olika frisyrer längs vägen ;)

Nu ett år senare så har jag ca 20 cm hår  totalt från bakhuvudets bena, ner till håret i nacken.
    Jag har en kort bob som är typ jämnlång förutom lugg som jag tycker om att variera som snelugg, raklugg eller kort lugg eller asymmetrisk kort lugg. Men bob är ju en bra mellan längd :)

I vilket stadie är du nu i? Hur långt är håret?

Tyvärr orkade jag inte längre utan klippte kort igen.. så skönt men jag är allt lite besviken på mig själv.
    Tänker att nästa gång jag får för mig att spara så måste jag nog göra som du, ha hjälp av en frisör längs hela vägen och en riktig frisyr fick liksom bara panik på lurvet runt öronen nu.. haha.
    Så i sommar får det allt  vara kort men kanske ett nytt försök till hösten.. får se. Vad skönt för dig att ha kommit så långt redan Solig
Svar på tråden I väntan på långt hår..