• Trilllana

Smeknamn?

Jag undrar, har ditt barn ett smeknamn? Då menar jag en variation av barnets namn, inte gulleplutt eller pälskling.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Smeknamn?
  • YokohamaNr2

Ja, det vi ville att han skulle heta men sen ville ha ett längre namn bara för att typ  Sigge (Sigurd)

• Trilllana

Kan svara själv att mitt barn inte har något smeknamn.

• fluu

Super-Liv kallas hon ofta, men det är ju ingen förkortning direkt ;)

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Duckan

Jag svarade nej för jag växlar mina smeknamn ofta på henne. Hon heter Siri och jag har kallat/kallar henne för Dixie Pixie prutt, Siri-prutten, fis-korven, Sirpa-Lisa för att nämna några, men oftast säger vi Sirisen.

• Archandra

Isabelle kallas Bella av min kompis och Belle av min mamma.
    Viktoria kallas ibland för Tojja för hon är knappt tre och kan inte uttala sitt namn rätt ännu.

• Mercurialis

Nej, vi har valt namn som det inte så lätt görs smeknamn av.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • EllisBell

Ja. Jag har valt namn som låter bra "offentligt". Inom familjen känns det fint att kunna använda mjukare mer privata smeknamn.

• keron

Vår äldsta heter Gabriel men kallas alltid för Gabbe. De andra barnen har inte riktigt några namn som det går att göra smeknamn av. Äldsta dotterns riktiga tilltalsnamn är redan som ett smeknamn nästan, hon heter Bella.

Svar på tråden Smeknamn?