akleyan skrev 2013-11-09 17:27:28 följande:
Hade en ringsjal med mitt första barn, men kom aldrig underfund med hur den skulle användas på bästa sätt. Var rädd att den skulle gå upp osv.
Med andra barnet köpte jag easy hugen och då bar jag henne mycket i den, har inget minne av att jag fick ont i ryggen, fast det är ju snart sex år sen.....
Det är därför jag tror att jag behöver träna upp ryggen nu, fast att gå på gym känns inte aktuellt riktigt än, tänkte om någon hade bra tips på övningar man kan gör hemma.
Eller så får jag köpa en ny sjal, kom gärna med tips på den sjal som är absolut enklast att använda!
Det du ska ha är ju en vanlig långsjal alternativt en ergonomisk bärsele. Nu är ju ditt barn så liten ännu så att en stadig trikå som är lättknuten fortfarande fungerar bra. Rekommenderar varmt mam:eco. Den trikå som håller längst viktmässigt = ger bäst avlastning. Ringsjal och färdigknutna sjalar som easyhug är varianter man kan använda korta sträckor - som ut till bilen eller liknande. Det är ju inga man går runt och verkligen bär barn i längre stunder.