• elinile

Du med 4 barn, som velade fram o tillbaka ang. sista barnet, se hit!!

Behöver någon att bolla lite med. Vi har 3 barn och jag trodde jag skulle känna mig "klar" nu när vi fick vårt tredje, men dessvärre gör jag inte det..

Kanske går det "över" om något år när lillkillen är överallt. Nu är han 5 månader och hur nöjd o belåten som helst.,, ????

Anledningen till att jag velar är väl just för att jag är rädd att inte hinna och orka med 4 barn. Hur tänkte ni? Och hur blev det?

• Svar på tråden Du med 4 barn, som velade fram o tillbaka ang. sista barnet, se hit!!
  • Isbit

Jag har fyra barn mellan 1-9 år
    Jag har tänkt efter varje barn att jag är "klar"
    Men det har gått nåt halvår så där så känner man sig redo igen.
    Vi har både plats och råd med fyra barn så jag tänkte väl "varför inte"

Men nu är jag definitivt klar

• MeNoLike

Jag är gravid i v 27 med min fyra. Minstingen är 11 mån. Tvillingarna 6.5år (annan pappa)

Jag velade som fan. Pappan ville absolut (han har två tonåringar sedan förut)och får väl ändå säga denna bebisi magen var planerad men trodde väl inte riktigt det skulle gå så fort å lätt. Första månaden kunde jag inte sova å hade sån ångest å drömde om hur otillräcklig jag skulle bli som fyrbarnsmanma. Nu känner jag mig rätt avslappnad förutom just lite dödsåmgest inför förlossningen som kommer ske med planerat snitt.

Jag är 31.5 år

• Challe N

Jag har 4 barn. De är 10, 7, 5 år och minsta 9 månader. Våran fyra är det bästa som hänt vår familj har fört oss närmare varandra och det är underbart att se syskonen ihop! Visst är det fullt upp men inte värre än att glädjen tar överhanden!

• Challe N

Kan tillägga att jag tänkte precis som du, att fyra kändes så mycket, hinner man klarar man? Men nu känns fyra alldeles normalt och lagom :)

• Dr Mupp

Jag har fyra barn i ålder 3-10 år.

Klart man hinner och orkar, man har ju inget val. Man anpassar sig och lär sig hitta tiden. Däremot tycker jag att vi alltid känns som många. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Lovizas Mamma

Jag har 4 barn. 3 flickor på 11 år, 4 år och 2,5 år, sen 1 pojke på 6 veckor... Klart det finns tid :) även fast det är lite körigt ibland, jag har fått omprioriterat och lagt om rutinerna, det går jättebra att skala potatis kl 4 på morgon när minstingen somnat om efter matningen :)

• Ante94

Vi har 4 och det känns som storfamilj, speciellt när det kommer till maten, man måste göra så mycket nu(3 är tonåringar). Men mest av allt är det underbart, särkilt de ggr ingen bråkar ha ha....

• Yoshii

Hej! 

Vi har fyra barn på 15, 10 ,3 och en liten på 9 månader .
    Våran lilla fyra har bara "hängt med" och i början trodde jag att det skulle kännas som mycket men man anpassar sig som sagt och det är inte jobbigare med fyra än med tre barn.

Jag skulle även kunna tänka mig en liten femma  

4a barns mamma!
Svar på tråden Du med 4 barn, som velade fram o tillbaka ang. sista barnet, se hit!!