• Cissan83

Sambon vaknar inte....

.....när våran 2-åring vaknar på nätterna. Sonen vaknar alltid några gånger & har tappat nappen eller så. Nu är han förkyld med, så han hostar väldigt. Jag har aldrig varit borta en natt förut, men nu är jag bortbjuden över en natt & ska åka i morgon! Men jag är sååååå orolig & nervös! Sambon sover sjukt tungt!! Tänk om vår lille son får ligga & skrika sig blå i morgon natt, eller än värre: att det händer nåt! Någon som har något gott råd, eller tips om detta? Borde jag stanna hemma kanske..? *Åhh!*

• Svar på tråden Sambon vaknar inte....
  • Cissan83
    Frontline skrev 2013-11-08 23:08:33 följande:
    Jag vaknar aldrig när barnen har vaknat på natten förutom dom få gångerna som jag har varit ensam hemma med barnen för då vaknar jag direkt. Ligger säkert undermedvetet att min fru vaknar före mig på natten men måste jag vara på alert så vaknar även jag... Så var inte orolig han vaknar säkert då han är ensam hemma... Frugan ska iväg på en resa inatt hon sticker klockan 4 och jag kommer garanterat ligga på helspänn efter att hon har åkt fast jag har druckit ett par öl ikväll...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)

Jag hoppas det ligger undermedvetet hos min sambo också i morgon. Jaa... Jag kommer väl oxå ligga på helspänn oxå o inte kunna sova, Fast jag inte är hemma... =\
  • Cissan83
    Monchichier skrev 2013-11-08 23:09:30 följande:
    Prata med sambon om ditt problem. Jag är övertygad om att han kommer att vara tillmötesgående och förstående, speciellt när du berättar att du överväger att stanna hemma. 

Jag har pratat med honom. Han säger bara att det är lugnt, och han är inte alls orolig! Sååå...: Its just me..!! =\
  • Cissan83
    Frontline skrev 2013-11-08 23:20:27 följande:
    Haha jag har sagt precis likadant ikväll efter att ha fått massor med förhållningsorder av frugan ikväll om att vakna i tid ifall barnen vaknar och jag är inte ett dugg orolig då jag lägger ett av mina öron ute i hallen inatt innan jag hoppar isäng... Skulle jag sova så har jag en backup i form av äldsta grabben som är 6 år och han kommer in och säger att "pappa barnen är vakna" Dom är 1 och 2 år dom andra...

Åh! Vad bra!! :) Tyvärr har vi ingen 6-åring som kan gå in o väcka honom då... :(
  • Cissan83
    Baryk skrev 2013-11-08 23:26:46 följande:
    Vet du, jag sov alltid stenhårt på nätterna när barnen var små (inte bebisar, men lite större) o deras pappa vaknade vid minsta lilla knyst. Men faktiskt, så fort han inte var hemma så vaknade jag mycket mycket lättare. Antagligen är det så för honom med ska du se.

Vad bra! :) Jag får ju helt enkelt lita på att de funkar så.. 😳 Jag kommer vara så grymt orolig, men om det går bra kommer det kännas mkt bättre sen. Känns ju fel att inte kunna vara borta EN natt, oxå.. 😣 Det här är ju jobbigt.......
  • Cissan83
    Natulcien skrev 2013-11-09 18:39:02 följande:
    Men en 2-åring kan ju gå, så han kommer väl förhopningsvis in till sin pappa om han inte vaknar pronto..?

Fast jag tror allt att din man vaknar om han är ensam. När du är hemma så vaknar han ju säkert inte för att han är trygg med att du vaknar...

Nu sover vår 2-åring fortfarande i vårt sovrum, fast i sin spjälsäng.

(För att han inte ska ge sig upp i lägenheten om nätterna, eller mornarna, & göra sig illa på ngt)

Så han ropar ju från sängen när han vaknar, eller så gnyr han lite innan jag kommer till honom.

Och kommer jag inte så blir han ledsen.

Och det vill man ju inte att de ska behöva vara.
  • Cissan83

Tack för er respons!

Nu är jag hemma igen, och det har varit rätt jobbigt. Vaknade vid tre tillfällen i natt o kollade klockan.

Vid åtta på morgonen ringde sambon och sa att dem sovit till åtta idag!

Jag blev ställd, eftersom grabben brukar va uppe vid sex :)

Men det hade ju gått jätte bra för dem,

så det känns bra! =)

(Detta innebär förmodligen ingen mindre oro vid nästa tillfälle, dock!)

Tack för er Respons! :)

• Cissan83
    Grappa skrev 2013-11-10 23:46:13 följande:
    Kan lillen inte sova på din sida av sängen istället då när du är borta? Känns ju konstigt om den lille alltid vaknar, men med en hårt sovande sambo helt plötsligt sover hela natten? Å andra sidan har han nog somnat om lätt själv om han varit vaken ändå, annars borde sambon vaknat om han varit riktigt ledsen.
    Grejjen är ju den att vi inte vill att han ska kunna gå upp och runt och stöka i lägenheten på nätterna. 
    hemska tanke; om sambon sover så tungt och grabben t.ex klättrar upp i en bokhylla eller liknade och skadar sig, eller får tag i nåt som han stoppas i mun o sätter i halsen!  Förvånad
    Det är en intensiv testperiod och klättrar/hoppa - period nu, och det finns för mkt han kan göra sig illa på/med, tyvärr... 
  • Cissan83
    Frontline skrev 2013-11-14 18:34:16 följande:
    Har ni ingen dörr till sovrummet? Sen om man är orolig för att han ska få i sig saker i halsen eller på annat sätt göra sig illa på så plockar man ju undan det så är ju det bekymret ur världen.

Allt är ju inte så enkelt jämnt. Jo, vi har en dörr till sovrummet, men den öppnar han. Vi kan ju knappast plocka bort soffan, el v-rumsbordet, som vi är oroliga för att han ska slå sig i när han hoppar & slänger sig i soffan! (Vilket är det roligaste nöjet just nu) Det är tur att han än så länge inte tagit sig ur spjälsängen, men det är bara en tidsfråga!
Svar på tråden Sambon vaknar inte....