• Frontline

Sambon vaknar inte....

Jag vaknar aldrig när barnen har vaknat på natten förutom dom få gångerna som jag har varit ensam hemma med barnen för då vaknar jag direkt.
    Ligger säkert undermedvetet att min fru vaknar före mig på natten men måste jag vara på alert så vaknar även jag...

Så var inte orolig han vaknar säkert då han är ensam hemma...

Frugan ska iväg på en resa inatt hon sticker klockan 4 och jag kommer garanterat ligga på helspänn efter att hon har åkt fast jag har druckit ett par öl ikväll...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline
    Cissan83 skrev 2013-11-08 23:15:39 följande:

Jag har pratat med honom. Han säger bara att det är lugnt, och han är inte alls orolig! Sååå...: Its just me..!! =\
    Haha jag har sagt precis likadant ikväll efter att ha fått massor med förhållningsorder av frugan ikväll om att vakna i tid ifall barnen vaknar och jag är inte ett dugg orolig då jag lägger ett av mina öron ute i hallen inatt innan jag hoppar isäng...

Skulle jag sova så har jag en backup i form av äldsta grabben som är 6 år och han kommer in och säger att "pappa barnen är vakna"
    Dom är 1 och 2 år dom andra...
  • Frontline
    Cissan83 skrev 2013-11-08 23:24:56 följande:

Åh! Vad bra!! :) Tyvärr har vi ingen 6-åring som kan gå in o väcka honom då... :(
    Det var min backup men även vår 2 åring kan ta sig ur sängen och hitta in till vårt sovrum så det är ju backup nummer 2...

Den minsta ligger så nära vårt rum att den hör jag om han vaknar fast han gör inte mycket väsen av sig utan jollrar för sig själv och behövs inte panikhämtas...
  • Frontline
    Cissan83 skrev 2013-11-14 09:31:46 följande:
    Grejjen är ju den att vi inte vill att han ska kunna gå upp och runt och stöka i lägenheten på nätterna. 
    hemska tanke; om sambon sover så tungt och grabben t.ex klättrar upp i en bokhylla eller liknade och skadar sig, eller får tag i nåt som han stoppas i mun o sätter i halsen!  Förvånad
    Det är en intensiv testperiod och klättrar/hoppa - period nu, och det finns för mkt han kan göra sig illa på/med, tyvärr... 
    Har ni ingen dörr till sovrummet?
    Sen om man är orolig för att han ska få i sig saker i halsen eller på annat sätt göra sig illa på så plockar man ju undan det så är ju det bekymret ur världen.

• Frontline
    DeLo skrev 2013-11-14 19:03:39 följande:
    Hjälper inte för alla barn, min ena systers son tog sig in i ett låst badrum, klättrade upp för en bokhylla och tog ned en cillit bang (hur det nu stavas?) flaska som var högst upp, klättrade ned och sprutade CB i sitt öga..
    Har man en haspel på toadörren kan ju allt hända...
    Har man en dörr som man har ändrat dörrhandtaget på så klarar knappast ett barn att öppna den, in till vårt badrum har vi ändrat handtaget 180 grader så man måste lyfta det uppåt och det fixar inte ens våran 3 åring än så länge att öppna...
  • Frontline
    DeLo skrev 2013-11-14 23:11:33 följande:
    Nja, fanns inget handtag utan var låst ändå ;) Man fick trixa med anordningen i mitten vilket var svårt (den där fyrkantiga saken i själva handtaget som var tvungen att vridas om för att kunna låsas upp). Han var 2 år.
    Ja det var ju duktigt han blir nog kärnfysiker runt 8-10 års åldern...
Svar på tråden Sambon vaknar inte....