• beijer

nästäppa

Hej tänkte höra om d någon som har erfaret om koksalt och använda d på nästäppa? Våran lillatjej blir 3 veckor imorgon. Och är genom förkyld/nästäppa. Har legat inne med henne och dem sa använd koksalt mycket. Men tycker inte d hjälper. Så fick vi nezerul som dem inte helat får använda än. Men fick använda d 4 gånger per dygn. Sa läkaren i tre dagar. Nu fick ja åka tillbaka med henne då d blivit bättre men ändå är hon påverkad mellanåt. Så då sa dem använd nezeril och koksalt i 2-3 dagar till men använd nezeeiler 2 gånger om dagen. Och när nezerilen har släppt så kommer d och hon blir jätte ansträngd och jätte jobbigt för henne. Ger koksalt en gång i timmen 24/7 men vet inre om d hjälper. Men läkarna säger stt d bara är fortsätta med koksalt.
    När hon fått nezerilet tar d 2-5 fem min så hör man inget ting på henne.
    Någon som har någon erfarenhet av detta?
    Hur ska man göra? Vågar man ge 3 per dygn fast dem sagt 2 ?

• Svar på tråden nästäppa
  • zbaby

Jag hittade en spray på stor flaska som heter Psysiomer, det är koksalt som kan användas från födseln. Det bästa! Funkade i alla fall.. Kommer smidigt i näsan som en stor dusch liksom. Kolla det!

• beijer

Åh d måste jag kolla. Får man använd d då? Vet du hur mycket man ska ge koksalt ?

Alltså hur ofta ?

• zbaby

Den kan du ge hur ofta som helst, superbra.. Behövde bara ge droppar till natten efter att jag kört Physomer och sugit ut snoret..

• beijer

Måste jah testa köpa imorgon. För vårtan lillatjej låter hela tiden:((( hur gammal var erat barn? Tycker inte d hjälper med droppar på henne. Hon skulle behöva något som löser upp d snabbt. Aka försöka få låna en inhalator med koksalt idag tänkte jag

• zbaby

Han fick första gången när han var några veckor bara.. Kör lite då och då nu för att rensa fortfarande. Nu e han 8 mån men Physomer hänger med! Man kan aldrig ge för mycket av det och hjälper fort! När han varit som mest förkyld har jag tagit det först, avvaktat ett tag och sedan droppar, då sover han gott i många timmar..

• beijer

Hon är bättre idsg när vi använt mindre koksalt.

Vem är den arga killen som skriver ?

• zbaby

Finns idioter som gör så där..
    Men testa Physomer iallafall, det renar och skyddar näsan. Tar bort bakterier och sånt..
    Skönt att hon är bättre! ;0) jobbigt när så små är dåliga...

Svar på tråden nästäppa