• Berg1984

    Tips på aktiviteter för en pojke på 1,5 år

    Jag har en liten pojke hemma som är 19 månader som tycker om att vara ute, men när det ösregnar ute så går jag gärna inte ut. Så nu vill jag ha tips från er om lekar och aktiviteter för ett barn i hans ålder, så att han inte klättrar på väggarna😊 Så kom igen....vad gör ni med era barn när det öser ner ute?

  • Svar på tråden Tips på aktiviteter för en pojke på 1,5 år
  • Pissenisse

    Badar:) jag har en 18 månaders, visserligen gillar jag regnet men är gravid i v30 och orkar inte med utomhuslek eftersom man måste böja sig hela tiden. Så när vi är ensamma kan vi bada hur mycket som helst, allra helst kastar han vatten och bollar på mig så tjuter vi av glädje bägge två. Vi leker gömme också, han gömmer sig i sitt leksakstält och jag går runt och ropar efter honom. Haha jag behöver nog tips också:)

  • Berg1984

    Vi leker med leksaker, men har insett att han behöver nya. Han har vuxit ifrån sina nuvarande. Bakar har vi gjort, men han har inte visat något större intresse. Städa gjorde vi häromdagen. Finns det något pyssel man kan göra?

  • Alexi

    Den åldern är inte jättelätt, de vill massor men kan inte så mycket. Men kan ni inte gå ut ändå om du tar ett rejält paraply? Barn brukar ju älska att gå ut i regn och plaska i pölar.

  • hanja89
    Pissenisse skrev 2013-11-09 12:13:14 följande:
    Badar:) jag har en 18 månaders, visserligen gillar jag regnet men är gravid i v30 och orkar inte med utomhuslek eftersom man måste böja sig hela tiden. Så när vi är ensamma kan vi bada hur mycket som helst, allra helst kastar han vatten och bollar på mig så tjuter vi av glädje bägge två. Vi leker gömme också, han gömmer sig i sitt leksakstält och jag går runt och ropar efter honom. Haha jag behöver nog tips också:)

    Det som är bra med den leken är att man kan småstäda medan man låsas leta :)
  • Berg1984
    Alexi skrev 2013-11-09 14:20:10 följande:
    Den åldern är inte jättelätt, de vill massor men kan inte så mycket. Men kan ni inte gå ut ändå om du tar ett rejält paraply? Barn brukar ju älska att gå ut i regn och plaska i pölar.

    Jag har inga problem med att gå ut i regn, det är bara vatten. Men jag bor på västkusten och det öser ner och blåser dessutom rätt bra. Därför vill jag ogärna gå ut. Lite vanligt regn, så ingen fara. Jag har regnkläder och även han, så då kan vi lätt gå ut.
Svar på tråden Tips på aktiviteter för en pojke på 1,5 år